SERVERPROBLEMEN: Spel Offline / Server niet beschikbaar

  • De server is inderdaad het grootste probleem, daar ben ik het volledig mee eens...


    Dit stond in mijn vorige post:
    Vandaar mijn voorstel om mss een maximum aantal gedeelde inzetten in te voeren tot het punt dat de servers het wel volledig aan kunnen om voor iedereen goed te functioneren. Voor mij mag het upgraden van de servers liever gisteren dan morgen ingevoerd worden.


    Maar jullie reacties zijn ook niet echt constructief.... we, en ik ben echt niet alleen, kunnen alleen maar vaststellen dat het spel redelijk normaal functioneert overdag, maar als al jullie inzetten worden afgesloten er heel veel problemen ontstaan. Ik ken zelfs mensen die hierdoor het spel nog amper spelen.... daarom constructief zoeken naar een oplossing... Maar een concreet voorstel heb ik van jullie nog niet vernomen.

  • De server is inderdaad het grootste probleem, daar ben ik het volledig mee eens...


    Dit stond in mijn vorige post:
    Vandaar mijn voorstel om mss een maximum aantal gedeelde inzetten in te voeren tot het punt dat de servers het wel volledig aan kunnen om voor iedereen goed te functioneren. Voor mij mag het upgraden van de servers liever gisteren dan morgen ingevoerd worden.


    Maar jullie reacties zijn ook niet echt constructief.... we, en ik ben echt niet alleen, kunnen alleen maar vaststellen dat het spel redelijk normaal functioneert overdag, maar als al jullie inzetten worden afgesloten er heel veel problemen ontstaan. Ik ken zelfs mensen die hierdoor het spel nog amper spelen.... daarom constructief zoeken naar een oplossing... Maar een concreet voorstel heb ik van jullie nog niet vernomen.

    lol normaal spelen gedurende de dag? Nou weet niet welk spel jij speelt maar niet de zelfde als ons. Vanaf 8 a 9 uur begint de ellende al, maar goed blijkt maar weer wie er meer last van hebben. En als wij gaan afvullen doen ze dat ook in meerdere landen vergeet dat niet.


    Maar goed je blijft maar vingerwijzen naar 1 team toe dat is triest. Ik stel dan voor iedere team mag er mag 25 open zetten en wij gaan door zoals we gaan. Geen idee hoeveel er per dag open staan in het team waarin jij zit maar zal niet boven de 100 zijn.


    Tip voor jou en die heeft iemand anders ook gehad van me: Bericht niet meer en wis je account als je niet kan reageren op een normale manier zonder 1 team de schuld te geven.

  • Maar jullie reacties zijn ook niet echt constructief....

    Dus als ik het goed begrijp wil je eigenlijk dat wij zeggen.... Goed, omdat spelers een probleem hebben delen we niet meer dan 500 meldingen?
    Heb je ondertussen je voertuigen al uitgezet? Bijkomend voordeel daarvan, geen enkele last meer van "vliegende" voertuigen. 2 Vliegen in 1 klap dus!

    En als iedereen dat doet in alle teams... Dan kunnen we misschien tot een constructieve oplossing komen...

    Maar dan zou het niet per team een max moeten zijn... maar per speler.
    Want het kan natuurlijk niet zo zijn dat een team met pak hem beet 20 spelers 400 meldingen mag delen en een team van 200 spelers ook maar 400 meldingen.
    Want waarom mag het kleinere team dan wel 20 meldingen per persoon delen het team van 200 maar 2 per persoon?

    Dan zou ik zeggen...
    Max 10 meldingen per speler. Daarna kan je niet meer delen.
    En is dat dan per dag? Of hoe zie je dat voor je...


    Ga er ééns op in op wat je wil dan, hoe jij dat ziet!


    Maar je bron is dus niet heel goed ingelicht. Afsluiten bij NLRescue is vanaf 22.00. Niet vanaf 21.00
    Maar goed, vanaf 21.00 tot 1.00 is maar 4 uurtjes problemen. Dat is wat je hier boven zegt.
    Dus voor 4 uur problemen moet RescueNL maar constructief met oplossingen komen terwijl de server 20 uur lang goed speelbaar is? Dan zie ik niet zo een probleem. Dan maar gewoon die 4 uurtjes door de zure appel heen bijten.

  • Ik probeer ook alleen maar naar een constructieve oplossing te zoeken voor iedereen, zodat iedereen zoveel mogelijk speelplezier kan hebben, zonder dat er vertragingen zijn.
    Ik weet uit goed ingelichte bron dat jullie je de gedeelde inzet meestal 's avonds afsluiten tussen 21.00 en 22.00 en het valt me alleen maar op dat bijna dagelijks de server de meeste problemen heeft tijdens deze uren.


    Vandaar mijn voorstel om mss een maximum aantal gedeelde inzetten in te voeren tot het punt dat de servers het wel volledig aan kunnen om voor iedereen goed te functioneren. Voor mij mag het upgraden van de servers liever gisteren dan morgen ingevoerd worden.


    maar ach als jullie het belang van één team belangrijker vinden dan het spelplezier voor iedereen in Nederland en België zegt dat misschien meer over jullie.

    Het is niet alleen 1 team die dit probleem veroorzaakt. Doordat meerdere teams (zowel op de Nederlandse, als op de andere versies) veel meldingen afsluiten op een dag (en ook vanwege de tijdzones) zijn er gedurende de dag veel problemen. Niet alleen na 22.00 uur wanneer de Nederlandse teams hun meldingen beginnen af te sluiten. Dus het is niet het meest verstandige om vingertje te gaan lopen wijzen naar NLRescue, want zij zijn niet alleen de oorzaak. Meerdere teams verspreid over meerdere versies op 1 server. Dat is de oorzaak. Een constructieve oplossing? Servercapaciteit verhogen, of een extra server ernaast (als dat lukt qua geld) voor meer capaciteit.

  • Dat is inderdaad een constructief voorstel: Maximum 10 inzetten delen per persoon per dag en, ik weet niet of het technisch gezien mogelijk is, maar indien de server een bepaalde capacitiet bereikt, natuurlijk voordat hij grote problemen heeft, het delen van inzetten verbieden, zodat er terug gewoon gespeeld kan worden.

    Uiteraard mag dit maar tijdelijk zijn en moet er dringend gekeken worden naar Duitsland om de server capaciteit enorm te verhogen.

    Het lijkt er meer op dat je baalt omdat er bij sommige teams alles gedeelt wordt zodat de kleine spelers ook kunnen groeien en dat dat bij jou team niet zo goed geregelt is

    daar heb ik geen enkel probleem mee en ik baal er zeker niet om... ik verdien credits genoeg in mijn eigen team .... het gaat mij gewoon over de spelervaring.


    Waarom wordt trouwens persoonlijk op mij gefocust als het toch een probleem voor iedereen is.... je moet niet op de boodschapper schieten...

  • Dat is inderdaad een constructief voorstel: Maximum 10 inzetten delen per persoon per dag en, ik weet niet of het technisch gezien mogelijk is, maar indien de server een bepaalde capacitiet bereikt, natuurlijk voordat hij grote problemen heeft, het delen van inzetten verbieden, zodat er terug gewoon gespeeld kan worden.

    Uiteraard mag dit maar tijdelijk zijn en moet er dringend gekeken worden naar Duitsland om de server capaciteit enorm te verhogen.

    daar heb ik geen enkel probleem mee en ik baal er zeker niet om... ik verdien credits genoeg in mijn eigen team .... het gaat mij gewoon over de spelervaring.


    Waarom wordt trouwens persoonlijk op mij gefocust als het toch een probleem voor iedereen is.... je moet niet op de boodschapper schieten...

    Misschien omdat jij je focust op 1 team

  • Uiteraard mag dit maar tijdelijk zijn en moet er dringend gekeken worden naar Duitsland om de server capaciteit enorm te verhogen.

    Daar ligt nou precies het probleem....

    Als de ontwikkelaar ons een harde datum kan geven wanneer het opgelost is (in een redelijk korte termijn), zijn wij best bereidt om rustiger aan te doen.

    Alleen dat kan XY niet en zoals ik als eerder schreef als reactie op je, zal een tijdelijke oplossing dan weer een meerjarenplan of definitief worden.


    Dus dat is dan geen optie met de ervaringen die we met XY hebben. Wij gaan tijdelijk weinig delen, XY denkt meteen dat er niets meer aan de hand is.


    Daarnaast kan je de laatste server upgrade al goed merken. 's Avonds zijn bijna alle errors verholpen. Ik heb er nog weinig van de errors die we hadden. Enkel de achterstand in de verwerking, maar dat is per team geregeld is mijn ervaring aangezien kleinere teams daar 0,0 last van hebben. De problemen overdag zijn vele malen erger dan de problemen 's avonds vanuit de server-side.


    Edit: Voor die eerste oplossing hoeft XY niet eens iets in te stellen, dat kunnen we zelf ook wel bijhouden als we die afspraak voor een bepaalde tijd zouden maken.

  • als je in een team zit van minstens 10 spelers zijn dat toch al 100 gedeelde inzetten
    heb jij dan misschien een ander constructief voorstel?

    En wat heb ik aan 100 gedeelde inzetten? Als m'n eigen lijst er al 600 bevast... dan kan iedereen ze net zo goed zelf dicht klikken en dat ik een keer extra door m'n eigen lijst klik... Nee sorry, met zo'n instelling kan je net zo goed alle teams opdoeken en iedereen solo laten spelen 🤷🏼‍♀️

  • als je in een team zit van minstens 10 spelers zijn dat toch al 100 gedeelde inzetten
    heb jij dan misschien een ander constructief voorstel?

    Jij gaat er nog steeds vanuit dat het door de aantal gedeelde meldingen komt. Overdag zijn er al veel storingen voordat er veel gedeelt wordt. Dit probleem speelt al langer dan vandaag dus het wordt tijd dat ze de servers op orde gaan krijgen

  • Jij gaat er nog steeds vanuit dat het door de aantal gedeelde meldingen komt. Overdag zijn er al veel storingen voordat er veel gedeelt wordt. Dit probleem speelt al langer dan vandaag dus het wordt tijd dat ze de servers op orde gaan krijgen

    het komt, volgens mijn eigen bescheiden mening, niet door het delen van de inzetten zelf, maar door het massaal afsluiten van de inzetten op hetzelfde moment, waardoor er heel veel voertuigen van heel veel spelers op hetzelfde moment onderweg zijn. Elk voertuig dat onderweg is naar een inzet heeft een bepaalde ruimte op de server nodig voor het berekenen van de route.


    Als ik een teaminzet van het team waar ik in speel afsluit en ik stuur meer dan 600 voertuigen, ja dan krijg ik ook heel kort een melding van server probleem, maar dat is dan ook maar alleen bij het afsluiten van die inzet

  • het komt, volgens mijn eigen bescheiden mening, niet door het delen van de inzetten zelf, maar door het massaal afsluiten van de inzetten op hetzelfde moment, waardoor er heel veel voertuigen van heel veel spelers op hetzelfde moment onderweg zijn. Elk voertuig dat onderweg is naar een inzet heeft een bepaalde ruimte op de server nodig voor het berekenen van de route.


    Als ik een teaminzet van het team waar ik in speel afsluit en ik stuur meer dan 600 voertuigen, ja dan krijg ik ook heel kort een melding van server probleem, maar dat is dan ook maar alleen bij het afsluiten van die inzet

    Dat verklaart nog niet de grote aantal storingen overdag

  • gertds Dan mag jij me wel vertellen bij welk van onze meldingen 600+ voertuigen worden gestuurd. Volgens mij is er ook al meerdere keren aangegeven door verschillende mensen dat de problemen s avonds niet meer het ergst zijn, en al om 8u smorgens beginnen (als er bij ons dus nog geen 100 open én er nog niet eens 10 wagens aanwezig zijn oer inzet). Maargoed misschien dat je dat niet wilt lezen, want selectief reageren is blijkbaar één van je specialiteiten...

  • Ik lees van jou helaas weinig tot geen constructieve voorstellen... Alleen het delen op zich om te beperken...

    Voor de 3e keer... Heb je je "Voertuigroute op de kaart weergeven" al uitgezet... Heeft iedereen in je team het al gedaan. Misschien is een ander idee... Spelers niet meer dan 50 kazernes? Maar is het dan echt 10 per persoon of maximaal 10 per speler... Want dan zitten we nog lang niet aan onze taks... 366 geregistreerde spelers... maakt dus 3660 meldingen die gedeeld kunnen worden. Je hebt nu al moeite met het feit dat we rond de 1500 meldingen delen. 3660 Is gewoon het dubbele! En jezelf dan afvragen "Waarom wordt trouwens persoonlijk op mij gefocust als het toch een probleem voor iedereen is.... je moet niet op de boodschapper schieten..." Vooralsnog krijg je verdomd weinig bijval.... Op 1 like na! En dat is ook een beetje het probleem als je als boodschapper je kop boven het maaiveld uitsteekt... Dan wordt er op je geschoten.


    Als ik een teaminzet van het team waar ik in speel afsluit en ik stuur meer dan 600 voertuigen, ja dan krijg ik ook heel kort een melding van server probleem, maar dat is dan ook maar alleen bij het afsluiten van die inzet

    Say what?

    "Als ik een teaminzet van het team waar ik in speel afsluit en ik stuur meer dan 600 voertuigen, ja dan krijg ik ook heel kort een melding van server probleem, maar dat is dan ook maar alleen bij het afsluiten van die inzet"

    Over het frustreren van de server gesproken.... 600 voertuigen.. Dan moet je al 6 x op N drukken geloof ik.. Dan moet hij voor al je voertuigen berekenen de tijd en route en ze dan nog eens wegsturen...

    Nee maar wij willen der server frustreren...
    Tikkie... Jij bent af!

    :thumbsup: Member of serverkillerteam NL Rescue (als we sommige spelers moeten geloven) :thumbsup:

    Bewerkt eens, duren MPR: Samengevoegd een bericht gecreëerd door CreditCollect in deze post. ().

  • Dat verklaart nog niet de grote aantal storingen overdag

    deels wel...

    Speler X deelt 400 inzetten en het team telt 400 spelers (willekeurig aantallen gekozen, zonder hierbij iemand of een team te willen viseren, laat me duidelijk zijn) dan worden er voor deze gedeelde inzetten alleen al 160.000 voeruitg berekeningen gemaakt als elke speler slechts 1 voertuig maakt. En dat is uiteraard bij het opstarten van de inzet.

    Vandaar mijn voorstel om het aantal inzetten te beperken. Maar blijkbaar is dat voor sommige te stompzinnig en voelen ze zich meteen te kort gedaan. Ik signaleer het probleem maar en de frustraties die bij sommigen in het team leeft.... Maar als men liever allemaal op de boodschapper schiet.... mij niet gelaten.....