SERVERPROBLEMEN: Spel Offline / Server niet beschikbaar

  • al heel de dag last van vliegende voertuigen.... blijkbaar zou er weer een team de server aan het bestoken zijn....

    Zou het echt komen door bijna 1900 gedeelde meldingen en 4 events?
    Zou een server dat niet aan moeten kunnen.... Alleen al in Nederland...

    Al met al een leuke regenachtige zondag...
    #Heelerggraaggedaan.
    Overigens zal de ontwikkelaar blij zijn met de uitgegeven coins... Dit zijn namelijk gewoon betaalde coins!

  • Vandaag 7 van de 16 gedeelde meldingen "kwijt".
    De overige 9 afsluitvoertuigen gestuurd en ineens waren die ook verdwenen, zonder bijschrijving van credits.
    Konden ook nog niet afgerond zijn qua aanrijtijden.

    Bewerkt 3 tijdstippen, duren Rene-MKS: Update: Inmiddels van een aantal wél de credits gezien. Uiteindelijk van de 16 meldingen, 13 keer credits bijgeschreven. Er ontbreken dus credits van 3 keer credits. Na uitschakelen script autohidemission is het probleem opgelost. ().

  • Wat is dit nou weer voor een redenatie?

    Mission Chief US heeft hetzelfde probleem. Niet alles is de schuld van 1 team

    Als 1 team het nodig vindt om het spel te vertragen voor al de rest mag het toch gesignaleerd worden... Als ze zelf het in een post beschouwen als voor de een gewoon grappig en voor de andere een droom....
    Misschien moet er een maximum komen op het aantal gedeelde meldingen want als elk team zo zou werken dan crasht het spel altijd.

  • Als 1 team het nodig vindt om het spel te vertragen voor al de rest mag het toch gesignaleerd worden... Als ze zelf het in een post beschouwen als voor de een gewoon grappig en voor de andere een droom....
    Misschien moet er een maximum komen op het aantal gedeelde meldingen want als elk team zo zou werken dan crasht het spel altijd.

    Misschien moet het spel gewoon normaal gaan werken i.p.v. elke keer crashen.

    1 team vind het niet nodig om het spel te vertragen of te laten crashen, we hebben er zelf het meeste last van als dat zo is. Ja, we maken er wel eens grappen over, maar dat komt door de bagger staat van de server en clientside.

    Het enige dat wij willen is gewoon kunnen spelen.

    Af en toe wordt er eens geprobeerd om een dagrecord te halen van meldingen. Dat is gisteren nog niet eens gelukt.

  • Als het echt aan dat ene team ligt dat de back end zo traag wordt, dan gaat er sws iets goed mis.


    Dat het aan de front langzaam wordt is ook niet normaal maar wel een bekend probleem, dus als dat ene team besluit een X aantal meldingen open te zetten en dat de spelers van dat team daar last van hebben, dat is dan hun risico. (Laden van meldingen lijsten etc)


    Maar voor de server zouden deze hoeveelheden een eitje moeten zijn. Als dat niet zo is, dan is de inrichting toch echt wel goed mis.

  • "Als ze zelf het in een post beschouwen als voor de een gewoon grappig en voor de andere een droom...."

    Ah kijk....
    Of je zit in het team... of je hebt een dubbel account. De tekst die je aanhaalt kwam namelijk rechtstreeks uit een gedeelde melding
    Maar in ieder geval; Wel de zaken in de juiste context plaatsen...


    De tekst was: "Het grootste aantal gedeelde meldingen binnen dit team. Gewoon omdat het kan. We gaan er voor 2000 gedeelde meldingen... Of misschien wel 2500.... Voor de een gewoon grappig om te doen en te zien of het kan... Voor de ander een lang gekoesterde, toch wel met vocht gepaard gaande droom."
    De natte droom is niet meer dan een "knipoog" naar een bepaald persoon. Degene om wie het ging, die kon er smakelijk om lachen in ieder geval....

    Maar laten we wel wezen....

    Een spel dat geen 2500 gedeelde meldingen aan kan?
    Een maximaal aantal te delen meldingen, omdat de ontwikkelaar de zaakjes niet in orde heeft?


    Maar zoals ik al eerder zei.... #Heelerggraaggedaan. Ik doe het graag nog een keer voor je.

    Misschien bespreken we het dan eerst wat nadrukkelijker in het team. Mij is verzekerd dat 2500 dan geen enkel probleem hoeft te zijn!

  • "het niet eens zijn met deze manier van werken...."

    TJa... Wat een pech dan...
    Voor mij is het geen werk...

    Ik vermaak me opperbest in het team met die meldingen.

    Maar waaruit concludeer je dat één team het nodig vindt om de boel te vertragen?
    We delen als team gewoon meldingen zodat spelers er optimaal van kunnen profiteren. Het is niet het team, het is de server die het teamspel niet aankan. Dat is nogal een verschilletje!

    Ik vind het maar onzin dat iedereen op zijn kaart zit te kijken of een voertuig "vliegt" of over de weg rijdt. Als iedereen nu gewoon zou beginnen met voertuigen op zijn kaart uit te zetten... Dan hoeft de server dat allemaal al niet meer te bereken. Het is maar wat je er zelf aan doet om de server tot een minimum te belasten.

  • ik zit niet in het team en heb ook geen dubbele account. Maar sommige berichten circuleren wel onder andere spelers die het niet eens zijn met deze manier van werken....

    Ik zucht maar even diep om deze persoon die bij zijn naam heeft staan: enthousiaste speler ;) (sorry is niet af te lezen in je berichten)

    Laat me toch niet lachen ... denk je nou echt dat 1 team alles kan laten crashen en traag kan laten worden .... kom op word eens wakker uit je droom en denk even na.

    En ja we steken vaak de draak met deze kl*te situatie over de server en zoals eerder is aangegeven hebben wij er meer last van dan jou aangezien je niet in het team zit. Zou je bijna uitnodigen om eens te komen kijken hoe het bij ons is.


    En ja een natte droom was het voor mij wel om de 2000 aan te tikken met aantal meldingen en dat is niet gelukt sarcastisch bedoeld. Laat staan het "record" is geen eens verbroken dus kan eens met dat gejank. Dat dit rond gaat tussen spelers BOEIE echt daar veeg ik me reet mee af en geef er niets om.


    Als de server geen eens aankan dat er 1600 meldingen open staan in een team waar is de schuld dan? Bij het team of bij de ontwikkelaar? Bedenk je dat eens even.

    Ik heb echt de neiging om na jou reactie met team afspraak te maken om echt de boel eens goed te laten klappen en dat ze in duistland eens wakker gaan worden.

    Verder stop met reageren als je dit niet op een normale manier kan doen en met echte feiten kan komen

  • Ik probeer ook alleen maar naar een constructieve oplossing te zoeken voor iedereen, zodat iedereen zoveel mogelijk speelplezier kan hebben, zonder dat er vertragingen zijn.
    Ik weet uit goed ingelichte bron dat jullie je de gedeelde inzet meestal 's avonds afsluiten tussen 21.00 en 22.00 en het valt me alleen maar op dat bijna dagelijks de server de meeste problemen heeft tijdens deze uren.


    Vandaar mijn voorstel om mss een maximum aantal gedeelde inzetten in te voeren tot het punt dat de servers het wel volledig aan kunnen om voor iedereen goed te functioneren. Voor mij mag het upgraden van de servers liever gisteren dan morgen ingevoerd worden.


    maar ach als jullie het belang van één team belangrijker vinden dan het spelplezier voor iedereen in Nederland en België zegt dat misschien meer over jullie.

  • Ik probeer ook alleen maar naar een constructieve oplossing te zoeken voor iedereen, zodat iedereen zoveel mogelijk speelplezier kan hebben, zonder dat er vertragingen zijn.
    Ik weet uit goed ingelichte bron dat jullie je de gedeelde inzet meestal 's avonds afsluiten tussen 21.00 en 22.00 en het valt me alleen maar op dat bijna dagelijks de server de meeste problemen heeft tijdens deze uren.


    Vandaar mijn voorstel om mss een maximum aantal gedeelde inzetten in te voeren tot het punt dat de servers het wel volledig aan kunnen om voor iedereen goed te functioneren. Voor mij mag het upgraden van de servers liever gisteren dan morgen ingevoerd worden.


    maar ach als jullie het belang van één team belangrijker vinden dan het spelplezier voor iedereen in Nederland en België zegt dat misschien meer over jullie.

    Dus wij moeten maar de dupe zijn voor het falen bij de ontwikkelaar?

    Kap eens met dat gejank en je "bron" kijk eens waar echt de problemen zijn ipv vinger te wijzen naar 1 team toe.


    En belangen van 1 team? Laat me niet lachen hoor. Iedereen wilt een server die juist werkt maar geloof mij als wij maar 1000 meldingen zouden hebben zou het geen verschil zijn. Ga eens klagen bij de ontwikkelaar ipv hier stopzinnig te reageren met bullshit .


    En daarbij vanaf een uur of 9 word het spel al slechter te spelen en hoe later hoe erger het word. Als hier 500 meldingen open staan vliegen de server fouten al om onze hoofd. Heb jij daar ook last van? Ik gok van niet.

    Klaag lekker waar je moet klagen maar ga niet vingerwijzen naar 1 team toe. Dat is niet terecht en gewoon triest

  • Er is de laatste dagen bijna geen verschil te merken tussen 08:00 in de ochtend en 22:00 in de avond.

    De errors die eerst alleen in de avond zoveel plaats vonden zijn redelijk opgelost door de server upgrade die al is geweest. Alleen blijven er nog velen problemen over waar alle versies last van hebben. Dat heeft helemaal niets met ons team te maken. Zou een beetje raar zijn als 1 team van een spel deze problemen over alle versies kan veroorzaken.


    Er zijn in andere versies ook teams die zo spelen.

    Daarnaast spelen we al vele maanden op deze manier, alleen bestond het eerder uit 2 teams die samen net zoveel of wel meer meldingen open zette en op exact dezelfde tijden afvult i.p.v. 1 team.


    De problemen die nu spelen, beginnen al onder de 500 meldingen openstaand in het team. Dus een limiet instellen heeft helemaal geen zin en als "tijdelijke" oplossing.... dat wordt met XY weer een meerjaren plan en waarschijnlijk een blijvende oplossing omdat zij hun code niet op orde hebben en meteen dat kleine spel als een goudmijn hebben uitgehold door zoveel extra versies te maken + zoveel reclame te maken voor meer spelers, maar vergeten dat je daar wel een goede en stabiele basis voor nodig hebt.