SERVERPROBLEMEN: Spel Offline / Server niet beschikbaar

  • Het lijkt alleen maar erger en erger te worden met de server. Gister was ik nieuwe kazernes aan bouwen en dat ging opzicht wel goed tot een uur of 11. Toen duurde alles alleen maar langer en langer voordat ik een voertuig kon koppelen en kopen. Ik snap dat GT hier weinig aan kan doen en afhankelijk van XY is maar wellicht meer druk zetten en aangeven dat de kleinere spelers vooral zullen weg lopen omdat het gewoon niet te spelen is.

    Na 11 uur gaat het alleen maar bergaf met de server en in de avond als we aan afvullen zijn hier is het hier echt gewoon bagger en de ServerFahler en de error codes worden gestrooid om je oren alsof het er bij hoort en de normaalste zaak van de wereld is.

    Ik denk dat de wat grotere spelers niet snel zullen stoppen maar de kleinere spelers zeker wel. En ik denk dat ze toch van die spelers het moeten hebben ook van de inkomsten die ze nodig hebben.

    Wat ik graag zou willen zien van GT is dat er een zeer duidelijk bericht naar XY gaat en dat er dan in staat een opsomming van klachten en alles er omheen. Server migratie me reet en eerst volgende keer dat ze dat beloven geloof ik er ook niets van ... 1 keer uitgesteld en 1 keer ging er iets fout. Verder hoor je er niets meer over. Slechte communicatie van XY. En dan niet een bericht namens GT maar een bericht die gameteam stuurt naar XY toe namens de spelers.
    En natuurlijk een reactie plaatsen hier weer.


    Lijkt er op of er druk gezet moet worden op XY om wat voor elkaar te krijgen wat wij met ons kikkerlandje jammer genoeg niet kunnen doen. Maar op deze manier spelen maakt het wel minder leuk met deze kut server.

  • Ik heb gistermiddag nogmaals een bericht naar XY gestuurd met de problemen en daarnaast zojuist nogmaals aan de bel getrokken en daarbij ook de zorgen van de spelers meegenomen. Ze zijn actief aan het monitoren en op zoek naar oplossingen.

    Zodra we meer info van ze krijgen laten we dat natuurlijk weer weten!

  • Ik heb gistermiddag nogmaals een bericht naar XY gestuurd met de problemen en daarnaast zojuist nogmaals aan de bel getrokken en daarbij ook de zorgen van de spelers meegenomen. Ze zijn actief aan het monitoren en op zoek naar oplossingen.

    Zodra we meer info van ze krijgen laten we dat natuurlijk weer weten!

    Wou dat ik kon zeggen dat ik er vertrouwen in heb dat ze er daadwerkelijk mee bezig zijn. Is immers al maanden zo.
    Begint steeds meer te voelen als een dikke vinger naar de spelers toe zolang er maar geld binnen komt.


  • Na 22:00 pas? En al die uren ervoor dan?

    De afgelopen dagen beginnen de eerste server fehlers al ver voor de middag ;-)


    Er is een groot verschil tussen een beetje opscheppen & rond dollen, wat duidelijk het geval was dan serieuze uitspraken, just saying. we hebben een team wat bijna 1 miljard per dag verdient, want verwacht je? dat wij de server dood willen? we gunnen gewoon iedereen een deel in de omzet, vergeet dat niet.

    Ik persoonlijk heb al bijna 800 euro in MKS gestoken, van de week nog 12 euro, en wat krijg ik ervoor terug? Een trage SH*T server, sorry voor het taalgebruik, maar het is realiteit, Ik kan vanaf 16:00 t.e.m. 00:00, en soms 01:00 niet eens klikken omdat "ServerFahler" een vaste waarde is, dit moet veranderen, anders gaan heel wat mensen stoppen, dat kan ik je verzekeren, ik heb 0.0 verstand van coding, en hoe een spel werkt, maar XY zou nu toch wel is moeten inzien dat dit niet langer kan.

    Precies dát bedoelde ik ook in RE: SERVERPROBLEMEN: Spel Offline / Server niet beschikbaar

    Ik speel al niet eens meer in de avond. Maar, ook overdag zijn er momenten dat ik de PC uit zet.

  • IK wil net klagen maar ik ben bezig om de ruim 160 kazernes aan te passen naar de realistische bezetting.

    Dus heel veel voertuigen staan nu op status 6 en die verplaats ik of ik gooi ze weg. Maar je kan pas na de 4e poging de gegevens van je kazerne zien.

    Leuk misschien als je bij 2 kazernes moet zijn maar boven de 160 is de lol er hard vanaf.


    Het is dat je bijna niet zonder premium account kan voor het werven van je personeel en de andere zaken als je zoveel kazernes hebt maar anders stop ik geen cent meer in het spel. Wat een drama..




    En ja ik vind het leuk dat er nieuwe meldingen komen vandaag en het zal wel niets met de rest te maken hebben maar ik heb liever dat het spel goed draait dan elke keer nieuwe meldingen te krijgen en dan moeten hopen dat als je speelt het niet zo druk is...

  • Beste leden,

    Wij als gameteam vinden het ook heel jammer dat wij en jullie problemen ondervinden. En doen onze best om deze altijd zo snel en zo goed mogelijk bij de Duitse ontwikkelaars neer te leggen..... En dat hebben dit keer ook weer meerde malen gedaan dus ik wil ook beetje hulp van jullie door als de problemen heftiger worden en of langer blijven dan 1uur meld het dan zeker via onze communicatie plekken. dan kunnen wij er achter aan blijven gaan :)



    Jullie game team!

    Met vriendelijke Groet,


    Yoeri de Groote


    Gepensioneerd Teamlid van het Meldkamerspel.com GameTeam!

  • Beste Youri en andere leden van het Game Team,


    Ik wil jou graag is uitnodigen om het spel is te gaan spelen als het na 22 uur is.

    Probeer dan is 1 uur te spelen zonder foutmeldingen ik ben benieuwd of jou het lukt?


    Rond die tijd kun je niet fatsoenlijk voertuigen kopen, voertuig aanpassen, opleidingen of mensen over te plaatsen. Om nog maar niet over de meldingen te gaan beginnen.


    Wij hebben heel lang hier vrij weinig gemeld dit probleem speelt al meerder maanden maar lijkt de afgelopen weken alleen maar erger geworden. Het is in de avonden niet meer te spelen.

    Ik speel ook de US en de DL versie en daar merk ik amper vertraging op welke moment dan ook.

    Zijn wij als enige land zo fanatiek aan het spelen? Dat lijkt me zeker niet.


    Ik zeg niet dat jullie er wat aan kunnen doen of dat het aan jullie ligt. Maar als er gezegd wordt je mag het weer melden als het langer duurt dan 1 uur of het nog erger wordt schiet me dat toch in het verkeerde keel gat. Wat is dat van antwoord dus als het een kwartier duurt is niet erg ? kom op zeg. Het kan alleen nog erger worden als de server helemaal op zijn bek gaat.


    Verder zal ook een keer fijn zijn dat er een inhoudelijk antwoord komt wat ze er aan gaan doen want ja wij geven het door horen we steeds maar terug koppeling is ook wel fijn. Dit zal ook rust aan onze kant geven want het lijkt er in mijn ogen meer op dat ze ons probleem totaal niet serieus nemen.


    Met vriendelijke groeten,

    Kiek

  • Beste leden,

    Wij als gameteam vinden het ook heel jammer dat wij en jullie problemen ondervinden. En doen onze best om deze altijd zo snel en zo goed mogelijk bij de Duitse ontwikkelaars neer te leggen..... En dat hebben dit keer ook weer meerde malen gedaan dus ik wil ook beetje hulp van jullie door als de problemen heftiger worden en of langer blijven dan 1uur meld het dan zeker via onze communicatie plekken. dan kunnen wij er achter aan blijven gaan :)



    Jullie game team!


    Yoeri,


    Bedankt voor je update.


    Ik heb een voorstel.

    Een vriend van me speelt niet meer maar heeft nog wel een account #statusRood in ons team.


    XY, een developer mag die inloggegevens hebben kan die het zelf zien en testen.

    Account heeft genoeg voertuigen om ook deze error's allemaal te krijgen.


    De meeste gasten bij XY hebben LinkedIn, als ze op die manier willen communiceren mag het en stuur ik je mijn gegevens.

    Per mail / chat programma of wat dan ook mag ook.


    Ik heb eerder het gevoel dat ze werkelijk waar geen idee hebben waar ze moeten zoeken om het probleem op te lossen.


    Als het nodig is roep maar!


    Gr,

    MM

  • Beste game Team leden,

    Het zal vast anders in elkaar zitten, maar..........
    Het valt mij op dat de Gameteam leden op dit moment zelf niet in een team zitten???????????????
    Het zal vast anders in elkaar zitten, maar hoe weet je dan wat er gebeurt?????

    Daarom maar even wat bijgehouden vanaf 19:45

    Tijd Omschrijving/link


    1946 Trager Vóóral niet wisselen tussen team-meldingen & geplande opdrachten. Teammeldingen laden kost enorm veel tijd (tot 54 seconden)


    2018 Seite nicht gefunden https://www.meldkamerspel.com/missions/153908196/alarm


    2044 Sterretjes bij melding veranderd niet na sturen voertuig https://www.meldkamerspel.com/missions/153940714


    2059 Alles loopt vast Scherm ververst niet, meldingen worden niet geladen


    2104 Het doet het weer, maar traaaaaaaaaaaaaaaaaaag


    2130 Gestopt met voorvullen. Niet te doen. Laden Team-meldingen duurt 1 minuut 52.

    Het is nu al Kwalitatief Uiterst Teleurstellend (om te voorkomen dat ik in een Bot Ban kom), laat staan vanaf 22:00 uur.

    Jullie vraag om meer meldingen verbaast mij overigens wel. De ontwikkelaar heeft vast wel een monitor, al was het alleen maar de credits die nog om 04:49 uur worden bijgeschreven. Dan zal er toch wel een lampje gaan branden????

    Ik speel ook op de Amerikaanse en de Duitse variant. Daar zie ik deze problemen niet, althans bij mij nog niet voorgekomen. In Nederland hebben alle team er last van.

    Excuses als de frustratie er teveel doorheen komt en het is zeker niet persoonlijk bedoeld, maar het wordt tijd dát er iets gebeurt.
    Spelers zijn het al lang zat. En ik denk dat niet het weglopen van spelers het grootste probleem zal worden, maar de claims wegens wanprestatie van geleverde diensten.

    Op naar de afvulronde

  • Laden van de homepage gaat zo traag dat die over de 16 sec heen gaat, en dus in error schiet.

    Misschien een idee om de 16 seconden op te trekken naar 25 oid.

    Aan de ene kant ben ik voorstander, maar alleen als het een tijdelijke oplossing is.

    Ik zou liever zien dat ze de oorzaak aanpakken i.p.v. aan symptoombestrijding gaan doen.


    Een flinke opknapbeurt aan de functies/database query's op de server zou waarschijnlijk geen kwaad kunnen.

  • Aanvulling op eerdere overzicht (en vanavond viel het mee ten opzichte van andere avonden);

    2150 Ineens begint de server sneller te werken


    2200 35 eigen meldingen (allen voorgevuld tot sluit) gedaan in 5,5 minuut (Dat is 2 keer zo lang als overdag)


    2207 Naar de teammeldingen (inladen gaat nu overigens ineens vrij vlot)


    2210 Eerste melding https://www.meldkamerspel.com/missions/153882846/alarm server fehler


    2211 Van deze melding was alleen het water wel gestuurd. Overige voertuigen niet. Tweede poging wel gelukt


    2221 Nadat de snelheid redelijk was, hoewel veel trager dan overdag) zakt deze nu in. Een 33 voertuigen aansturen vergt nu ruim 20 seconden


    2224 Twee arrestanten (handboeien met 2 ook bij adres), maar geen enkel code 7 voertuig https://www.meldkamerspel.com/missions/153867812


    2238 Server fehler https://www.meldkamerspel.com/missions/153831913


    2240 Scripts ingeschakeld (ik bemerk geen verslechtering van de snelheid)


    2246 Server fehler (link niet meer te achterhalen omdat hele pagina ververste)


    2249 Code 7 voertuig, maar geen arrestant (ook geen handboeien) (voertuig https://www.meldkamerspel.com/vehicles/2694420)


    2250 Spel wordt ineens sneller


    2303 Server fehler en ik wordt uitgelogd (https://www.meldkamerspel.com/missions/153721137)


    2310 Server loopt 628 meldingen achter


    2314 Server wordt weer trager


    2346 Na ambu aanrijden naar ZH, wordt ik er weer uitgegooid en moet opnieuw inloggen


    2355 Achterstand server 761


    2359 Geen code 7 voertuig, wel ambu 2 bij adres https://www.meldkamerspel.com/missions/153727757

  • Ik ben niet degene die exact bijhoudt wanneer wat er uit schiet en waarom.

    Ik weet ondertussen wel dat ik na 20.00 uur het spel niet meer spel.

    De reden: Of je blijft hangen in een grote brand. (dus krijg je de melding niet in beeld)

    of de bekende Duitse tekst met dat de server het niet aankan komt in beeld.

  • JRH ik ben ook geen voorstander van het oprekken van query tijd. Maar misschien een tussenoplossing om het aantal foutmeldingen aan de client kant te reduceren.

    Als je net een hele melding heb aangeklikt qua voertuigen en je wordt vervolgens geconfronteerd met een foutmelding omdat je over de 15 seconden heen gaat is ook "niet fijn".

  • Goede middag Kiek,

    ik ga zeker in met je verzoek om het na 22u te spelen, zodat ik zelf ook kan inzien waar jullie zo gefrustreerd van raken omtrent het spel. want ook ik wil het liefst dat het spel te spelen is zonder foutmeldingen e.t.c dus ik ga er zeker naar kijken. En ik ga ook voorleggen bij de rest van het Gameteam collega's of we hier ook meer inhoudelijk over kunnen communiceren richting de spelers.


    ik kom op deze citaat terug als ik hier een antwoordt op heb!

    Met vriendelijke Groet,


    Yoeri de Groote


    Gepensioneerd Teamlid van het Meldkamerspel.com GameTeam!