SERVERPROBLEMEN: Spel Offline / Server niet beschikbaar

  • Site is onwerkbaar traag.


    Hoelang blijft dit gedonder nog aanhouden want het begint echt mokertje irritant te worden, ik ben vast niet de enige die er inmiddels zo over denkt......

    sinds die overname is het echt niet beter geworden idd.

  • inderdaad kom nergens meer ingelogd op...... zo jammer dat tijdens de 2x credits...... echt balen zo wordt her spelen echt minder leuk. Hoop dat ze er snel wat aan doen en en 2x credits anders maar verlengen als goed maker.....

  • De site is echt traag schiet niet op kan geen kant op.
    Tot 12:00 ging het goed daarna ging het slechter dat zal wel aanhouden tot een uur of 22:00, daarna zal de site wel weer goed draaien.
    Omdat iedereen dan weer richting bed gaat, denk dat ik dan maar een nachtje door ga halen om toch nog gebruik van de x2 te maken hahaha.

  • Ja het is hinderlijk, ja het is vervelend en ja, ook ik baal ervan dat het spel soms niet doet wat het doen moet!


    Misschien een hele rare vraag... Wat voor meerwaarde heeft het om elkaar in dit topic na te blijven papegaaien? Wat is de meerwaarde om te roepen dat het slecht loopt en dat 6x te herhalen door andere spelers? We weten dat het soms bagger loopt.. Ik geloof het als er gezegd wordt, er wordt aan gewerkt. Maar ook de nieuwe eigenaar heeft last van het Coronavirus!


    "De gevolgen van het Coronavirus zorgen op dit moment namelijk voor grote problemen bij Xyrality.
    Een groot deel van de medewerkers zit op dit moment ziek thuis, waardoor de druk op dit moment erg hoog is.
    Veel processen lopen hierdoor vertraging op, of moeten van de een op de andere dag worden aangepast.
    Een voorbeeld hiervan is onder andere onze contactpersoon, die al ruim 1.5 week niet meer aanwezig kan zijn."


    En als het gratis spel je niet bevalt, als je het niet leuk meer vind om te spelen? Gelukkig heeft de vorige eigenaar daar al lang wat voor gebouwd. Zie het topic mijn account afsluiten! Scheelt in ieder geval weer in servercapaciteit. Je werkt meteen mee aan een klein deeltje van de oplossing!


    En dan het constante gezeik over ze moeten maar vergoeden of compenseren. Als er mensen zijn die er recht op hebben zijn het mensen die betaald hebben voor coins.
    Ja ik heb coins gekocht en ja ik vind compensatie ook prettig. Maar niet noodzakelijk. Het is niet anders. Ik heb een schijntje betaald aan dit spel en alleen voor mijn eigen gemak. Niet om de makers te ondersteunen.


    Ik vind het niet vreemd als de volgende keer de ontwikkelaar zich wel twee keer achter zijn oren krabt om een lente event te doen (gratis coins) en voor te stellen om een dubbel credits weekeinde te doen! Dubbele credits is voor het eerst, nog nooit geweest en geen enkele reden om het te doen.... En toch vinden we er wat van!


    Je weet hoe het spreekwoord is.... Een gegeven paard mag je niet in de bek kijken!

  • Lijkt me een goed plan om dit te verlengen.
    Misschien dan alleen een plan om dit niet voor alle 21 versies tegelijk te doen.
    En mogelijk na de corona zaken.
    Dan heeft de server het waarschijnlijk iets rustiger.


    Ik verwacht namelijk dat hier echt een samenhang van omstandigheden de oorzaak is.
    Veel mensen met vrij tijd door corona + Leuke credits actie = Server heeft het zwaar = server geeft problemen => Forum explodeerd :P

  • Ja, de vertraging is met name behoorlijk vervelend voor iedereen die wenst gebruik te maken van de 2x actie en het lente evenement. Echter lijkt het er op dat veel mensen zich meer bekommeren om zichzelf ( "oh nee, m'n lieve credits, verleng dit of fix het!!!" ) met alle gevolgen van dien. Heb respect voor het feit dat de ontwikkelaar en de Duitse beheerder ziek is met Covid-19, een nieuw virus wat nog niet helemaal begrepen is. Naast het feit dat Covid-19 hele milde klachten kan veroorzaken, kan het ook ernstiger zijn, met opname op de Intensive Care tot gevolg.


    Heb hier respect voor, mensen.

  • Toen stond heel het spel vast (geen nieuwe meldingen, meldingen worden niet afgehandeld) nu al voor zo 5 min, verversen heeft ook geen effect.


    PS mee eens sterkte voor de ontwikkelaars die ziek zijn.


    Server werkt weer, adressen onbreken nu bij melding, maar dat vind ik geen probleem hij spel loopt zo wel soepel zo! :)

  • Allereerst, mijn excuses voor het uitblijven van een reactie sinds vanochtend.
    Ik heb helaas de hele ochtend niet online kunnen zijn, in verband met mijn werk.



    In ieder geval, tijd voor een update vanuit onze kant...


    Gisteren avond en vandaag zijn de technici bij Xyrality druk bezig geweest met het verbeteren van de stabiliteit.
    De gekozen oplossing is (uiteraard) het verhogen van de servercapaciteit door middel van het toevoegen van extra hardware.
    Hopelijk zal deze verhoging voldoende zijn voor vanavond, gezien dit meestal het tijdstip is van alle pieken.


    Rond 16:00 kregen wij het bericht dat alles binnen een uur weer zou moeten werken.
    Zoals ik in twee reacties hierboven kan lezen is dit inderdaad het geval geweest.


    Mochten er nog problemen spelen, zijn de meldingen hiervan uiteraard welkom.
    Wij zullen ze dan weer doorzetten naar de ontwikkelaar, zodat zij dit kunnen onderzoeken.




    Met betrekking tot het verzoeken om het "X2 Event" te verlengen...
    Ik ben persoonlijk van mening dat we dit beter uit kunnen stellen.


    Door dit soort serverproblemen komen andere processen (met name updates) stil te liggen.
    Ik denk zelf dat het beter is om eerst te wachten tot de ontwikkelaars weer beter zijn, zodat ze zich meer kunnen voorbereiden op deze drukte tijdens evenementen.