SERVERPROBLEMEN: Spel Offline / Server niet beschikbaar

  • Maar feit blijft staan dat het al weken bagger is. Zowel web als app is gewoon super traag. Veel foutmeldingen. time-outs etc. Het lijstje wat JRH zo vaak al heeft door gegeven. zeg maar.


    En er lijkt gewoon niks mee gedaan te worden.

    Natuurlijk, GT zal het meerdere keren hebben doorgegeven. Maar ondertussen zou er toch wel eens iets van de ontwikkelaar mogen verwacht worden.

  • Ontwikkelaar is op de hoogte van het probleem. De verdere afhandeling ligt bij hun.

    Maar in alle eerlijkheid, doet men er ook iets mee? 🤔 Ik snap dat jullie je best voor ons doen, maar nou is er onderhoud geweest, zou het spel er zo'n 6 uur uit leggen, bleek later maar een paar uur te zijn geweest begreep ik later.

  • Er is een behoorlijke conversatie geweest over het probleem.
    Wanneer en hoe ze het probleem oplossen is echter niet bekend. Eerst zal de oorzaak achterhaald moeten worden.
    Als er foutmeldingen in hun systeem staan zal dit makkelijker gaan dan zonder foutmeldingen.

    Maar ze zeggen dat ze er mee bezig zijn om te achterhalen waar de oorzaak zit. En als ze dat hebben gaan ze door richting het oplossen.

    Over onderhoud gesproken, dit deden ze voor alle landen tegelijk. Nu weet ik niet exact de werkzaamheden, maar ook bij onderhoud kun je tegen verschillende dingen aanlopen. Daarom wordt er door veel bedrijven vaak te veel tijd gepland, zodat ze altijd binnen de tijd alles kunnen afronden.
    Maar ook als er iets klaar is wordt het vaak weer aangezet, zo kan het zijn dat een service weer online is, maar nog niet op volle kracht. Dus de status in het bedrijf is dan altijd nog "In onderhoud".
    Er zijn voor de kortere downtime dus vaak meerdere verklaringen mogelijk. Aangezien we van XY geen verslag hebben van het onderhoud kunnen we daar dus ook geen officiële uitspraken over doen.

  • Hi Piet,

    Ik begrijp heel goed dat de invloed van het GameTeam maar zeer beperkt is en jullie vooral vaak de paal zijn waar tegenaan gepist wordt. Maar, jullie hebben wel de directe ingangen, dus daarom toch mijn vraag aan jullie.

    Wat ik mij afvraag; Is het bij de ontwikkelaar bekend dat er spelers zijn die er best wel wat geld in steken? Sommigen meer dan je moet betalen bij enkele top-games?
    Zo ja, snappen ze dan ook dat ze feitelijk een wanprestatie leveren en dan een tegemoetkoming richting de betalende spelers toch wel op zijn plaats zou zijn?

    Want, eerlijk gezegd, heb ik het gevoel dat ze dát nog niet helemaal snappen. En anders maar wat extern deskundigen inhuren om het op te lossen. Want het is nu al tijden een drama en vele spelers gaan in de avonduren al niet eens meer online. Daardoor missen zij wel weer de credits, die zij normaal wel hadden kunnen verdienen.

    Als ze een bataljon extern deskundigen inhuren en maandag alles dan ook écht opgelost is, mogen ze wat mij betreft die tegemoetkoming houden, als blijk van waardering voor het oplossen van de problemen.

    Groet,

    René

  • en als er ook maar iets verkeerd blijkt in de duitse versie word die bijna meteen opgelost en bij de nl versie ho maar

    Ga jij je eens eerst verdiepen in de zaken voordat je je er mee gaat bemoeien.

    Ook de Duitse versie heeft regelmatig problemen.

  • ik zeg ook niet dat er geen problemen zijn maar ik had het over de snelheid van dat het word opgelost en niet over de hoeveelheid problemen

    Ook in Duitsland zijn ze niet zo snel met oplossen van de problemen. Misschien eens vaker het forum lezen daar over alle klachten die er staan. Nog iets meer dan in NL.

    Oh ja, Du kannst kein Deutsch

  • Het is na 22:00 dat het gebeurt. Je kan gewoon geen kant meer op.

    De lol om na die tijd te spelen is er wel vanaf op die manier.

  • Ik weet niet of het aan de server ligt of aan mijn laptop of wie weet aan de wifi op vakantie (maar daar heb ik dan de eerste week geen last van gehad) maar ik vind het vrij vervelend dat meldingen die je afsluit op rood blijven staan in je lijst met incidenten.

    Pas na het verversen van je internetpagina is de inzet of afgesloten (bv bij patiënten of arrestanten) of verandert de kleur naar geel.


    Niet echt een prettige manier als je het spel wil spelen.

  • Vanmiddag zei je nog dat je de server plat wilde hebben. Nou ik zou zeggen missie bijna voltooid.

    Er is een groot verschil tussen een beetje opscheppen & rond dollen, wat duidelijk het geval was dan serieuze uitspraken, just saying. we hebben een team wat bijna 1 miljard per dag verdient, want verwacht je? dat wij de server dood willen? we gunnen gewoon iedereen een deel in de omzet, vergeet dat niet.

    Ik persoonlijk heb al bijna 800 euro in MKS gestoken, van de week nog 12 euro, en wat krijg ik ervoor terug? Een trage SH*T server, sorry voor het taalgebruik, maar het is realiteit, Ik kan vanaf 16:00 t.e.m. 00:00, en soms 01:00 niet eens klikken omdat "ServerFahler" een vaste waarde is, dit moet veranderen, anders gaan heel wat mensen stoppen, dat kan ik je verzekeren, ik heb 0.0 verstand van coding, en hoe een spel werkt, maar XY zou nu toch wel is moeten inzien dat dit niet langer kan.

    https://i.imgur.com/40bN1Uq.png


    Regio's:

    NL:

    24: VRZL: Zuid-Limburg (95%)

    23: VRNL: Noord-Limburg (95%)

    22: VRBZO: Brabant-Zuidoost (95%)

    21: VRBN: Brabant-Noord (90%)

    20: VRMWB: Midden- en West Brabant (75%)


    BE:

    BRZ-OL: Brandweerzone Oost-Limburg (100%)


    Team: Rescue NL