21-12-2019 Zoektocht nieuwe beheerders.

  • Beste lezers, Beste Meldkamerspel spelers,


    Met pijn in mijn hart moet ik jullie het volgende mededelen.


    Vanaf 26 oktober 2015 heb ik (en vele met mij) mijn hart en ziel in dit spel gestopt. Met de wens om dit Duitse Leitstellenspiel speelbaar te maken voor mijn vrienden ben ik naar Sebastian gestapt en de vraag gesteld, mogen wij dit spel voor jou vertalen. De maanden daarna heb ik uren werk verzet om samen met Sebastian dit spel te vertalen. Op 15 februari 2016 ging het dan ook echt van start, niet alleen voor mijn vrienden, zodat iedereen dit spel kon gaan spelen. We zijn begonnen met heel weinig, en nog minder wel ervaring in de hulpverleningswereld behalve interesse. We hebben zijn door de start van dit spel op plaatsen geweest waar een normaal mens niet zo snel zou komen. We hebben geweldige mensen met veel passie gesproken. We hebben met Sebastian gestreden om zo veel mogelijk tijd te kunnen besteden aan onze Nederlandse variant van dit spel. Nieuwe voertuigen, nieuwe meldingen, nieuwe functies.
    En vergeet niet, dit alles, vrijwillig. Gratis. Omdat wij een passie voor dit spel hadden.


    Zoals jullie weten heeft Sebastian zijn spel verkocht aan een gamebureau. Zij doen hun werk beter dan verwacht, er is nu al een team van 10 ontwikkelaars beschikbaar voor ons spel. Zoals jullie hebben gemerkt is het daarmee uiteraard wel iets commerciëler geworden. Daarmee is onze energie verloren gegaan. Ik geef toe, we liepen bij Sebastian al op een einde, nu is het tijd om definitief te stoppen. Ik spreek hier namens mijzelf, maar ook Timo. Wij zijn in die 4 jaar van een student met tijd te veel, naar een full-time job, nieuwe hobby's en een eigen huis gegaan.



    Het enige wat we nog zoeken is iemand die in het Team zijn kennis over de witte-tak zou willen delen. Heb jij professionele ervaring of veel kennis van de ambulancewereld? Ben jij de volgende 'Content-expert'? Wanneer het team een update of inzetten maakt waar een ambulance onderdeel in voor komt kunnen ze jou vragen voor je mening.
    Berichten kunnen mij op alle mogelijke manieren bereiken; een privé conversatie starten op het forum met een beetje uitleg over jezelf zou moeten voldoen.


    Ik wil alle mensen van ons huidige Team-meldkamerspel super bedanken. Alle mensen die ons geholpen hebben, maar ook Sebastian (waarmee we helaas geen contact meer hebben).


    Wouter.






  • Hartelijk dank voor de afgelopen jaren! Het was een mooie tijd met jullie!


    Veel updates heb ik voorbij zien komen. Diverse suggesties zijn besproken op het forum, uit de hand lopende discussies (Natuurbrand he..) en nog zoveel meer.


    Lijkt erop dat Meldkamerspel 2020 in het teken zal staan van vele veranderingen, ben benieuwd wat er dan te wachten staat.


    Bij deze ook goede feestdagen en een fijne jaarwisseling aan jullie allemaal!

  • Wouter spreekt zoals hij aangeeft mede namens mij, maar ik vind het toch prettig ook even persoonlijk wat te delen.


    Wellicht voor veel mensen niet bekend, Wouter en ik volgden dezelfde opleiding, toevallig komt zo leitstellenspiel en zijn inzet aan een Nederlandse versie ter sprake. Zal zo eind 2015 zijn geweest. Uit interesse voor het idee, maar ook vanwege al aanwezige interesse voor hulpverlening heb ik aangeboden te helpen. Nu zijn we 4 jaar verder ;)


    Vanaf het begin heb ik mij bezig gehouden met de inhoud van het spel. Vast en zeker lang niet zoals iedereen voor ogen had, een gouden middenweg zoeken en vinden blijkt toch echt best lastig. Hoe meer mensen hoe meer meningen. Het woord passie lijkt me hier ook wel goed. Ik heb menig discussie over inhoud gevoerd, altijd met mensen met passie en kennis. Met name dat, kennis en passie van anderen, heeft het spel beter gemaakt. Ik probeerde het aan het einde alleen als een kloppend verhaal bij Wouter weer in te leveren, om het zo het spel in te krijgen.


    In de afgelopen 4 jaar is er inderdaad veel veranderd. Geen student meer, tijd zoeken wordt het dan. Andere zaken die tijd gaan kosten en vragen. Daarom is het na 4 jaar tijd voor nieuwe energie, om het spel nog beter te maken.


    Hoe dat precies vormgegeven zal zijn, geen idee, gaat het ook niet om. Feit is dat iemand anders "verantwoordelijk" zal zijn voor de inhoud. En ik ga er ook vanuit dat dat meer dan goed gaat komen. Alle inhoudelijke zaken draag ik graag over aan een nieuwe content-manager.



    Wouter geeft al aan: als je je wilt aanmelden, stuur hem een berichtje. Ik noemde hem achter de schermen eigenlijk ook altijd al wel de "chef", een titel die hij vier jaar lang terecht heeft gedragen. Dankzij zijn inzet bestaat het spel tenslotte en is het spel verbeterd.



    Rest mij nog te zeggen dat ik trots ben vier jaar lang Wouter te hebben mogen helpen met de inhoud van het spel. Alle spelers bedankt voor de interesse, hulp, discussies, leerpunten, en nog veel meer!

  • Heel jammer, maar zeer begrijpelijk!


    Beide allebei heel hartelijk bedankt voor alle energie en passie die jullie erin hebben gestoken. Jullie hebben, mede, een mooi product afgeleverd waarbij heel veel mensen dagelijks veel plezier aan beleven!!


    Allemaal hele fijne feestdagen!!!

  • Het is jammer dat jullie deze keuzen maken
    Maar ik ben jullie heel erg dankbaar dat jullie dit spel voor heel veel mensen naar nederland hebben gehaalt
    Ik speelt voor dat ik deze versie ging doen al iets van 2 jaar de duitse versie met mijn slechte duits ging het toch aardig goed door vaker te spelen begin je de meldingen daar de begrijpen

  • De zoektocht naar een 'algemene' vervanger is voorlopig voltooid. We zijn nog wel op zoek naar een 'Content-expert' voor de ambulance. Zie 1e bericht.


    Hartelijk dank voor al jullie berichten.

  • Bedankt voor de leuke meldingen.


    Ik zou jullie graag opvolgen. De ervaring, kennis en tijd is er wel maar ik ben bang dat ik het "te" realistisch wil hebben.


    Mocht er toch interesse zijn dan hoor ik het graag.

    Rang: Hoofdcommandeur.
    Team: Nationale Meldkamer Nederland.

    Zoek je een leuk en gezellig team zonder verplichtingen en met weinig regels? Join ons team!