[VB-516] Verbindings- en Commandovoertuig (VC)

  • Inzet van dergelijke voertuigen wisselt sterk per regio. We proberen het spel speelbaar te houden voor alle regio's.


    Bij de vaststelling van de voertuigen voor meldingen ga ik er op dit moment vanuit dat een melding waar het opschalen naar GRIP 1 of hoger zeer realistisch is een VC wordt gevraagd.


    Aangezien niet alle regio's gebruik maken van VC, of in regio's als Rotterdam VCU, is het huidige plan om een COH dezelfde functie te geven als de VC. Echter zullen de haakarmvoertuigen met bakken pas later in het spel komen. Je kan er dus vanuit gaan dat de VC in eerste instantie in het spel komt.

  • Dit is niet echt mijn idee, maar zie wel eens bij meldingen info deze erbij staan, wanneer komt deze er dan in? En wat zijn het voor voertuigen? :'D ?(

    Kom nog wel eens met suggesties :thumbsup:
    Misschien niet altijd goed, maar tis iets xD
    Af en toe internet ervoor afspeuren :P

  • Dit is niet echt mijn idee, maar zie wel eens bij meldingen info deze erbij staan, wanneer komt deze er dan in? En wat zijn het voor voertuigen? :'D ?(

    VerbindingsCommando voertuigen. Deze komen/kwamen ter plaatste bij grote incidenten.


    Komen deze nog wel in het spel? Niet elke regio gebruikt deze nog, en volgens mij vervangen veel regio's deze voertuigen voor MCU's.

  • In aanvulling hierop kan ik zeggen dat het plan is om een Commandovoertuig, CO in te voeren. Dit is de officiele naam voor MCU voertuigen zoals in gebruik in bijvoorbeeld Groningen, Drenthe en Amsterdam.


    En inderdaad niet alle regio's hebben een dergelijk voertuig. Deze regio's werken met de COH. Eigenlijk hetzelfde alleen in containervorm.


    De VC zal waarschijnlijk niet als zodanig voertuig in het spel komen. Of anders mogelijk later nog. Even afhankelijk van de ontwikkelingen. Dit voertuig komt in Nederland inderdaad nog beperkt voor. Regio's waar deze wel voorkomt hebben wel een COH (Rotterdam uitgezonderd). Als mensen in deze regio's toch met een VC gespeeld wil worden, kan de CO gebruikt worden.


    Vroeger was het vrij gebruikelijk om bij GRIP situaties gebruik te maken van de COH + VC. Door veranderingen op de meldkamers zijn die VC's eigenlijk niet meer nodig. Mede daarom ook de komst van de CO. In alle meldingen zal dan ook slechts 1 van dergelijke voertuigen gevraagd worden.

  • @Timo641, hoezo staat er dan wel bij een aantal meldingen bij: VC2's benodigd ((waarschijnlijkheid))?

    Kom nog wel eens met suggesties :thumbsup:
    Misschien niet altijd goed, maar tis iets xD
    Af en toe internet ervoor afspeuren :P