Misschien iets teveel gevraagd, maar komen de boten van de ZHP ook in de lijst? (niet LX/LO maar alsnog)
Roepnummers Landelijke Eenheid
-
MPR -
17 juli 2018 om 11:32 -
De discussie is opgelost
-
-
Misschien iets teveel gevraagd, maar komen de boten van de ZHP ook in de lijst? (niet LX/LO maar alsnog)
Zodra ik die allemaal heb opgespoord en de ligplaatsen heb gevonden, zal ik daar ook nog wel een post voor aanmaken in de thread voor Rotterdam!
-
Weet iemand waar de LX Zwolle gevestigd is?Komt te vervallen
-
Alles tonen
Wat je zelf zegt klopt.
06-B3.40 is het 4e busje van het 3e Bravo peloton van de Eenheid Den Haag.
06 is de Eenheid
B is de letter van de ME (Bravo)
3 is pelotonsnummer
40 is groepsnummer
En dat zelfde geldt voor de aanhoudingseenheden, paarden, honden en waterwerpers. Overigens hebben we die niet meer.
Eindelijk eens in de ME gedoken, maar ik heb hier nog wel een vraag over.
Als ik de discussie en het document van LordustOfficial (waarvoor dank), kom ik er toch niet helemaal uit.
Een peloton heeft een pelotonscommandant en twee secties.
Elke sectie bestaat uit een sectiecommandant en 3 groepen.
Elke groep bestaat uit een groepscommandant en groepsleden.
Voor het bovengenoemde voorbeeld kom ik dan uit op:- 06-B3.00 Pelotonscommandant van Peloton 3
- 06-B3.01 Sectiecommandant van Sectie 1 (van Peloton 3)
- 06-B3.10 Groep 1, van sectie 1
- 06-B3.20 Groep 2, van sectie 1
- 06-B3.30 Groep 3, van sectie 1
- 06-B3.02 Sectiecommandant van Sectie 2 (van Peloton 3)
- 06-B3.40 Groep 4, van sectie 2
- 06-B3.50 Groep 5, van sectie 2
- 06-B3.60 Groep 6, van sectie 2
In MKS kan ik echter 1 commandovoertuig hebben en 3 flexbussen (dus een mooie sectie).
Bij de uitbereiding krijg je er wel 3 flexbussen bij (dus een tweede sectie), maar er blijft maar 1 commandovoertuig.
Hadden er dan eigenlijk twee commandovoertuigen bij gemoeten voor de sectiecommandant en pelotonscommandant, of zitten de commandanten samen in één busje?
In dit youtube filmpje zie je een .00 rijden met een .10 en een .30, dus bijna een sectie maar zeker geen peloton, waarbij dus toch de .00 wagen meerijdt.
Hoe lossen jullie dit op? -
Alles tonen
Als ik de discussie en het document van LordustOfficial (waarvoor dank), kom ik er toch niet helemaal uit.
Voor het bovengenoemde voorbeeld kom ik dan uit op:- 06-B3.00 Pelotonscommandant van Peloton 3
In MKS kan ik echter 1 commandovoertuig hebben en 3 flexbussen (dus een mooie sectie).
Bij de uitbereiding krijg je er wel 3 flexbussen bij (dus een tweede sectie), maar er blijft maar 1 commandovoertuig.
Hadden er dan eigenlijk twee commandovoertuigen bij gemoeten voor de sectiecommandant en pelotonscommandant, of zitten de commandanten samen in één busje?
In dit youtube filmpje zie je een .00 rijden met een .10 en een .30, dus bijna een sectie maar zeker geen peloton, waarbij dus toch de .00 wagen meerijdt.
Hoe lossen jullie dit op?Wat ik begreep is dat de secties en pelotons in het echt veel meer voertuigen bevatten dan in het spel zitten. Ik houd me gewoon aan de voertuigen die ik krijg.
-
Alles tonen
Hoe lossen jullie dit op?Ik nummer ze door. Dan geen 2e sectiecommandant.
In de lijsten staat het zo;
B 6 01 Compagniecommandant ME
B 6 1 00 Pelotonscommandant ME
B 6 1 01 Sectiecommandant ME
B 6 1 02 Sectiecommandant
B 6 1 10 Groepscommandant ME
B 6 1 20 Groepscommandant ME
Ga maar door tot B 6 1 60 en daarna is het B 6 2 00, etc.
Soms kan het dus zijn dat de 10 40 en 60 onder de B 6 1 01 vallen en de 20 30 en 50 onder de B 6 1 02
Om het nog lastiger te maken. Kan zelfs zo zijn, dat je sectie B 6 1 01 hebt, welke samen werkt met sectie B 6 5 01😉
-
Weet iemand waar de DSI (AT) teams zitten ?
- AOT Noord-west, te Amsterdam
- AOT Noord-oost, te Zwolle
- AOT Midden-west, te Den Haag
- AOT Midden, te Zeist
- AOT Zuid-west, te Rotterdam
- AOT Zuid, te Eindhoven
-
Zeist en Zwolle weet ik, volgens mij ook nog Amsterdam.
-
Die van eenheid Noord-Holland staan volgens mij in Alkmaar, aan de Hertog Aalbrechtweg 36. Sinds de VR/MK daar weg is is de voertuighal mooi dichtgetimmerd met hout, en kan je door geen kier meer kijken wat daar precies staat.
-
Weet iemand waar de DSI (AT) teams zitten ?
- AOT Noord-west, te Amsterdam
- AOT Noord-oost, te Zwolle
- AOT Midden-west, te Den Haag
- AOT Midden, te Zeist
- AOT Zuid-west, te Rotterdam
- AOT Zuid, te Eindhoven
Ik dacht dat AT oost in Apeldoorn zat?....
-
Hadden er dan eigenlijk twee commandovoertuigen bij gemoeten voor de sectiecommandant en pelotonscommandant, of zitten de commandanten samen in één busje?Lang verhaal kort:
Ja.
Maar het blijft een spel welke, zoals bekend is, niet 100% gelijk is aan de realiteit, en bespeelbaar moet blijven.
-