Roepnummers Landelijke Eenheid

• Eindelijk eens in de ME gedoken, maar ik heb hier nog wel een vraag over.
    Als ik de discussie en het document van LordustOfficial (waarvoor dank), kom ik er toch niet helemaal uit.
    Een peloton heeft een pelotonscommandant en twee secties.
    Elke sectie bestaat uit een sectiecommandant en 3 groepen.
    Elke groep bestaat uit een groepscommandant en groepsleden.
    Voor het bovengenoemde voorbeeld kom ik dan uit op:

• 06-B3.00 Pelotonscommandant van Peloton 3
    • 06-B3.01 Sectiecommandant van Sectie 1 (van Peloton 3)
    • 06-B3.10 Groep 1, van sectie 1
    • 06-B3.20 Groep 2, van sectie 1
    • 06-B3.30 Groep 3, van sectie 1
    • 06-B3.02 Sectiecommandant van Sectie 2 (van Peloton 3)
    • 06-B3.40 Groep 4, van sectie 2
    • 06-B3.50 Groep 5, van sectie 2
    • 06-B3.60 Groep 6, van sectie 2

In MKS kan ik echter 1 commandovoertuig hebben en 3 flexbussen (dus een mooie sectie).
    Bij de uitbereiding krijg je er wel 3 flexbussen bij (dus een tweede sectie), maar er blijft maar 1 commandovoertuig.
    Hadden er dan eigenlijk twee commandovoertuigen bij gemoeten voor de sectiecommandant en pelotonscommandant, of zitten de commandanten samen in één busje?
    In dit youtube filmpje zie je een .00 rijden met een .10 en een .30, dus bijna een sectie maar zeker geen peloton, waarbij dus toch de .00 wagen meerijdt.
    Hoe lossen jullie dit op?

• Wat ik begreep is dat de secties en pelotons in het echt veel meer voertuigen bevatten dan in het spel zitten. Ik houd me gewoon aan de voertuigen die ik krijg.

• Ik nummer ze door. Dan geen 2e sectiecommandant.

In de lijsten staat het zo;

B 6 01 Compagniecommandant ME

B 6 1 00 Pelotonscommandant ME

B 6 1 01 Sectiecommandant ME

B 6 1 02 Sectiecommandant

B 6 1 10 Groepscommandant ME

B 6 1 20 Groepscommandant ME

Ga maar door tot B 6 1 60 en daarna is het B 6 2 00, etc.

Soms kan het dus zijn dat de 10 40 en 60 onder de B 6 1 01 vallen en de 20 30 en 50 onder de B 6 1 02

Om het nog lastiger te maken. Kan zelfs zo zijn, dat je sectie B 6 1 01 hebt, welke samen werkt met sectie B 6 5 01😉

• Die van eenheid Noord-Holland staan volgens mij in Alkmaar, aan de Hertog Aalbrechtweg 36. Sinds de VR/MK daar weg is is de voertuighal mooi dichtgetimmerd met hout, en kan je door geen kier meer kijken wat daar precies staat.

• In MKS kan ik echter 1 commandovoertuig hebben en 3 flexbussen (dus een mooie sectie).
    Bij de uitbereiding krijg je er wel 3 flexbussen bij (dus een tweede sectie), maar er blijft maar 1 commandovoertuig.
    Hadden er dan eigenlijk twee commandovoertuigen bij gemoeten voor de sectiecommandant en pelotonscommandant, of zitten de commandanten samen in één busje?

Lang verhaal kort:
    Ja.

Maar het blijft een spel welke, zoals bekend is, niet 100% gelijk is aan de realiteit, en bespeelbaar moet blijven. :)

Brandweerman VRR+VRZHZ en BOA/Toezichthouder