Status 4 versus Prio 2

  • Beste team,


    Na aanleiding van een vermoeden ben ik even wat gaan testen, met resultaat als volgt:


    een voertuig dat status 4 terug naar post rijdt is sneller dan een voertuig dat status 1 Prio2 (EDIT: hier stond 1, dat was fout!) onderweg is naar een melding.


    dit is volgens mij niet helemaal de bedoeling. Ik snap dat er een duidelijk onderscheid moet zijn tussen Prio 1/2, maar dat verschil is denk ik iets te groot geworden, waardoor een voertuig Prio 2 langzamer is dan een status 4 voertuig.


    MVG, Ben

  • Voertuigen hebben allemaal een 'Geschwindigkeit', ofwel: (relatieve) snelheid.
    De actuele snelheid is eachter afhankelijk van de ter plaatse geldende maximumsnelheid en de prioriteit die ze hebben tijdens het rijden (P1/P2).
    Met andere woorden: de voertuigen passen zich aan de maximumsnelheden van de wegen waar zij overheen rijden aan.


    Nu kan het voorkomen dat bepaalde snelheden verkeerd in het systeem van OSM staan.
    Dit is dus geen fout bij ons, maar bij de kaartmaker (OSM) die door Meldkamerspel wordt gebruikt.


    De oplossing in dat geval zou alleen zijn om zelf deze snelheden te corrigeren in het OSM systeem.

  • En dan moet de kaart wel opnieuw berekend worden in ons spel ;-) Wat is eigenlijk de frequentie wanneer de kaart ververst wordt door de spelmakers?

  • Cahjo

    Heeft de discussie gemarkeerd als "Zichtbaar".