Verdiensten meldingen

  • Goedemorgen,


    Laat ik eerst zeggen misschien heb ik er een keer overheen gelezen of gemist, dan sorry :)


    Kan iemand mij vertellen hoe de opbrengsten van meldingen worden bepaald ?
    Ik begin er namelijk steeds minder van te begrijpen dat als er meer voertuigen nodig zijn en meer "eisen" voordat de meldingen komen er lagere opbrengsten zijn?


    De afgelopen meldingen is dit weer het zelfde?
    Personen auto in de sloot, opbrengst 1400!
    https://www.meldkamerspel.com/einsaetze/494


    Personen auto te water, opbrengst 1200!
    https://www.meldkamerspel.com/einsaetze/497



    Benodigd Auto Sloot Auto Water
    Brandweerpost

    4

    12

    Waterongevallen

    1

    2

    Politie

    2

    3

    Ambulance

    1

    2

    Tankautospuiten

    1

    1

    Hulpverleningsvoertuigen

    1 (50%)

    1 (60%)

    Redvoertuigen

    1 (50%)

    OvD-B's

    1

    1

    Waterongevallenvoertuigen

    1 (80%)

    2

    Waterongevallenaanhangers

    1 (50%)

    Noodhulpeenheden

    2

    3

    Opbrengst

    1400

    1200




    Kan iemand mij dit uitleggen of zijn er meer die grote vraagtekens hier bij hebben ?


    Alvast bedankt.


    Dennis
    MoneyMalibu

  • Belangrijk hierbij is onder andere een waarde die jullie niet kunnen zien; de fire-value. Die bepaalt namelijk hoe lang een incident duurt; hoe snel deze door het aanwezige aantal tankautospuiten wordt opgelost.


    Het is zeker te simpel om te zeggen: meer voertuigen zou ook meer opbrengsten moeten betekenen.


    Het toekennen van het aantal credits bij het maken van de meldingen, dus de waarde die jullie zien, bepaal ik over het algemeen aan de hand van de fire-value en wat gevoel. Echt een theorie heb ik er niet bij. Je zal dus bij alle meldingen zien dat er geen logica is en het soms zeer onlogisch is. Eenmaal vanaf het begin zo begonnen is het lastig aan te passen ;)

  • Belangrijk hierbij is onder andere een waarde die jullie niet kunnen zien; de fire-value. Die bepaalt namelijk hoe lang een incident duurt; hoe snel deze door het aanwezige aantal tankautospuiten wordt opgelost.


    Het is zeker te simpel om te zeggen: meer voertuigen zou ook meer opbrengsten moeten betekenen.


    Het toekennen van het aantal credits bij het maken van de meldingen, dus de waarde die jullie zien, bepaal ik over het algemeen aan de hand van de fire-value en wat gevoel. Echt een theorie heb ik er niet bij. Je zal dus bij alle meldingen zien dat er geen logica is en het soms zeer onlogisch is. Eenmaal vanaf het begin zo begonnen is het lastig aan te passen ;)

    Ik snap je antwoord gedeeltelijk. :)
    Moet zeggen dat dit het eerste spel is waar de groei minder snel gaat als je groter ben dan als je kleiner ben (opbrengsten van een missie).


    Persoonlijk zou ik toch voorstander zijn van een uitgebreide formule die alle waardes meeneemt om tot een opbrengst/credit niveau te komen.
    Voor me gevoel is de verhouding niet altijd even goed wat begrijpelijk is op de manier hoe het ingezet is vanaf melding 1.
    Aangezien 1 TS + 1 RV -> 2400 (schoorsteenbrand) oplevert is het de moeite niet voor spelers om WO / WAO te gaan bouwen aangezien dit na verhouding velen malen minder oplevert.


    Een voorbeeld hiervan is dat als je 1 bwp nodig heb factor 1 is, heb je er 12x TS nodig heb je factor 12 er bij, mocht je 5 bwp posten nodig hebben heb je op bwp factor 5.
    Elk voertuig krijg ook een factor dat er aan de hand van de aantallen ook een waarde bepaald wordt.
    Uit eindelijk zal de fire-value de uit factor zijn die de waarde bepaald.
    De waarde factor is maar een idee.


    Wil je eventueel overleggen prive bericht mag ook, ingame mag ook :)

  • Persoonlijk speel ik het spel niet voor de credits. Ik vind het namelijk leuk om zo veel mogelijk verschillende meldingen te krijgen.
    Als je op een bepaald moment groter ben geworden dan is het niet meer zo erg hoeveel credits een brand oplevert want met de hoeveelheid inzetten die ik nu kan doen, kijk ik wel aan het einde van de dag hoeveel ik heb.


    Kan me wel indenken dat je in het begin erg bezig kan zijn met credits.

  • Ben ik het niet helemaal mee eens.
    Als je 400+ meldingen hebt en elke keer 100-1000 Credits per inzet krijgt, wordt je het klikken ook wel een keer zat.


    Op de Duitse versie krijg je veel meer grote inzetten, ook tijdens teamevents, ipv die 2 TS meldingen hier in NL.


    Voor grotere spelers = MoneyMalibu zijn (te veel) kleine meldingen vooral vulling in de missielijst.

  • Ik begrijp zijn verhaal ook wel zo is het ook weer niet.


    Ik geef alleen aan dat het voor mij geen issue is.
    Hoe het in de Duitse versie is weet ik niet want ik speel alleen de Nederlandse versie.


    Maar ik kan ook de programmeurs begrijpen dat het omzetten van de meldingen en het financiële systeem erachter veel werk met zich meebrengt.
    En dan zijn er wel andere dingen die voor mij belangrijker zijn om aan te pakken.