Informatie politie Belgie

  • Wie van de Belgische spelers kan mij helpen?
    Ik ben op zoek naar informatie betreft hondengeleiders en ME in Belgie.
    Specifiek in de politiezone Limburg en dan de grensregio Belgisch Limburg en Nederlands Limburg.
    Roepnummers, standplaatsen en dergelijke.


    Wie kan mij helpen?

  • Ploegen van de federale politie in BE hebben als roepnaam canis


    Verder heb ik voor limburg geen verdere standplaatsen. Maar misschien als je eens kijkt op de website van de federale politie dat je wel wat info kan vinden.

    Dankjewel voor de informatie.
    Helaas is de Belgische politie ten opzichte van de Nederlandse politie behoorlijk gesloten.

  • De federale politie heeft in de Provincie Limburg 2 verkeersposten; 1 in Hasselt en 1 in Houthalen .
    Verder heeft de federale politie nog een CSD in Limburg, meer info https://nl.wikipedia.org/wiki/Interventiekorps



    Adressen:
    Verkeerspost Houthalen : Souwstraat 37, 3530 Houthalen-Helchteren
    Verkeerspost Hasselt : Trekschurenstraat 268, 3500 Hasselt
    CSD Limburg: Luikersteenweg 228, 3500 Hasselt --> ook de FGP (recherche) zit hier




    Verder zijn er nog verschillende Lokale Politiezone's actief in Limburg.


    Enkele grote zone's zoals Carma en LRH hebben zelf ook beperkte ME capaciteit.


    Tevens heeft politiezone LRH een AT opgericht in samenwerking met enkele kleinere zone's
    meer info --> https://www.hbvl.be/cnt/dmf201…am-voor-vijf-politiezones





    De meldkamers van de Provincie Limburg zit in hetzelfde gebouwencomplex als politie LRH en brandweer Hasselt
    --> Adres : Campus H Herkenrodesingel 3500 Hasselt

  • Over roepnummers enzo heb ik niet echt info:


    Meer info over de ME:
    Iedere provincie heeft een CSD met een peloton ME


    In Brussel is er een kazerne van de Federale Politie waar zeer veel ME zit ( een soort van Nationale reserve capaciteit ), alsook AT, waterkanonnen en cavalerie.



    De grotere lokale politiezone's hebben zelf meestal ook een (beperkt) ME team.