Watersysteem

  • Gezien het feit dat het spel water niet kan onderscheiden van land, vallen de "natuurlijke" vulpunten al weg.
    En ik vrees dat OSM ook geen kennis heeft van de bovengrondse hydranten :o


    Dus wel een goed idee, maar technisch denk ik onhaalbaar

    Duitsland werkt in LSS ook niet met hydranten maar volledig met het water dat in de wagens zit, is dat hier niet mogelijk?

  • Dat is zeker wel mogelijk, alleen daar hebben we het opschalingsmodel bij nodig.
    Het is dus even afwachten wanneer we die er doorheen kunnen krijgen, en daarna kunnen we ons op watertransport, schuimblussing, IBGS etc. buigen

  • Ik vind het een onhandige uitbreiding dat water in liters en bovendien is het ook niet realistisch, het gaat bij TS etc niet om de tankinhoud maar ook om hoeveel hij kan pompen per minuut of per uur. Maw het gaat om aanvoercapaciteit niet om alleen tankinhoud.

  • Ik vind het een onhandige uitbreiding dat water in liters en bovendien is het ook niet realistisch, het gaat bij TS etc niet om de tankinhoud maar ook om hoeveel hij kan pompen per minuut of per uur. Maw het gaat om aanvoercapaciteit niet om alleen tankinhoud.

    Met deze update richten we ons op de watervoorziening. Daarom is ook niet bij elke inzet dit nieuwe systeem ingevoerd, maar alleen bij incidenten waar de watervoorziening een uitdaging of interessant aspect van de melding kan zijn. Hiermee geven we de spelers in ieder geval een nieuwe uitdaging en meer flexibiliteit, en daarmee realisme, wat betreft de eenheden die ze graag willen sturen.

    Met een volledige realistisch systeem met pompcapaciteit en andere variabelen wordt de aard van het spel anders en zullen veel spelers de draad kwijtraken. En dat is ook een belangrijk punt: het moet speelbaar zijn voor een breed publiek van alle leeftijden en achtergronden. We maken daarin voor onze updates een afweging tussen speelbaarheid en realisme, waarbij we ook rekening moeten houden met wat er mogelijk is bij de ontwikkelaar.


    Met dit systeem bieden we naar ons idee een nieuwe invalshoek voor de incidentenbestrijding in het spel. Die daarnaast zorgt voor afwisseling tijdens het spelen. We begrijpen dat we niet alle spelers met alle updates tevreden kunnen stellen, maar hopen dat je met deze uitleg snapt wat de achterliggende gedachte is.

  • Met deze update richten we ons op de watervoorziening. Daarom is ook niet bij elke inzet dit nieuwe systeem ingevoerd, maar alleen bij incidenten waar de watervoorziening een uitdaging of interessant aspect van de melding kan zijn. Hiermee geven we de spelers in ieder geval een nieuwe uitdaging en meer flexibiliteit, en daarmee realisme, wat betreft de eenheden die ze graag willen sturen.

    Met een volledige realistisch systeem met pompcapaciteit en andere variabelen wordt de aard van het spel anders en zullen veel spelers de draad kwijtraken. En dat is ook een belangrijk punt: het moet speelbaar zijn voor een breed publiek van alle leeftijden en achtergronden. We maken daarin voor onze updates een afweging tussen speelbaarheid en realisme, waarbij we ook rekening moeten houden met wat er mogelijk is bij de ontwikkelaar.


    Met dit systeem bieden we naar ons idee een nieuwe invalshoek voor de incidentenbestrijding in het spel. Die daarnaast zorgt voor afwisseling tijdens het spelen. We begrijpen dat we niet alle spelers met alle updates tevreden kunnen stellen, maar hopen dat je met deze uitleg snapt wat de achterliggende gedachte is.

    Prima Data dank voor je toelichting.

  • is het mogelijk in het aankoopscherm bij de SL, SLH en DPH te vermelden hoeveel percent toegevoegde waarde ze leveren? Momenteel moet je daarvoor naar de blog over de update, en ik merk dat mijn teamleden de weg daarheen niet vinden laat staan nieuwe spelers. Ik vermoed dat we anders ook om de x aantal tijd de vraag gaan krijgen in het forum over hoeveel ze leveren aangezien dat wel bij WT en WTH als alle TS'en vermeld staat in het aankoopscherm.

  • Worden de uitrukregels nog aangepast zodat je alleen een WT kunt sturen? Het is nu nog WT of SL wat je kunt selecteren.

    Rang: Hoofdcommandeur.
    Team: Nationale Meldkamer Nederland.

    Zoek je een leuk en gezellig team zonder verplichtingen en met weinig regels? Join ons team!

  • deze update is niks en plaats van vooruit gaat het alleen nu achteruit met deze update met liters water is het achteruit. en veel vinden deze update niets waard en ik dus ook niet.


    is gewoon waardeloos update wat jullie hebben gedaan want als er andere dingen zijn die wel goed zijn voor het spel doen jullie niks aan en luistert jullie niet om het spel leuker te maken maar dit met het watersysteem is het waardeloze update

    Bewerkt eens, duren MPR: Samengevoegd een bericht gecreëerd door John83 in deze post. ().

  • Bedankt voor je inhoudelijke reactie!

    Helaas kunnen we niet altijd iedereen 100% tevreden stellen met iedere update. Zie verder de eerdere reactie van Daan voor onderbouwing van deze update.

  • deze update is niks en plaats van vooruit gaat het alleen nu achteruit met deze update met liters water is het achteruit. en veel vinden deze update niets waard en ik dus ook niet.


    is gewoon waardeloos update wat jullie hebben gedaan want als er andere dingen zijn die wel goed zijn voor het spel doen jullie niks aan en luistert jullie niet om het spel leuker te maken maar dit met het watersysteem is het waardeloze update

    Ben het niet met je eens. Ik ben blij met deze update ik vind het juist wel een stap in de goede richting. En zoals al aangegeven we kunnen het niet iedereen naar zijn zin maken. En dat ze geen dingen oppakken waar het spel leuker van wordt ben ik het ook niet mee eens, we zijn zoals al vaker aangegeven afhankelijk van de ontwikkelaar in Duitsland en niet alles is mogelijk wat in de real world wel kan en anders om. Ik heb zelf ook al wat zaken aangedragen waarvan ik vind (Lees is mijn mening/idee) dat een toevoeging / verbetering of aanpassing kan zijn. Wetende dat het team heel veel zaken moet afwegen om het wel of niet door te voeren.

    Hoop dat sommige mensen zich even kunnen verplaatsen in de vrijwilligers die in hun vrije tijd naast school, gezin en werk de NL versie willen op en verder bouwen. En eerst even nadenken voordat zij dingen roepen / schrijven.


    Geniet en heb allemaal veel plezier met dit spel! :thumbsup: