[FG-004] Brandwondencentrum

  • Hallo,


    Aangezien in de meldingen ook steeds de melding Ernstige Brandwonden voorkomt is het misschien mogelijk (toekomst) om het ziekenhuis uit te breiden met een Brandwondencentrum ??
    Uiteraard met de daarbij behorende ruime beloning !

  • Lijkt mij een goede toevoeging.

    Qua uitbreidingen van ziekenhuizen kun je er echt wel nog verschillende bij plaatsen zenne ;-)



    Ik denk hierbij dus aan een BWC ( zoals hierboven al staat),
    afdeling voor hyperbare zuurstof therapie ( gaat dikwijls samen met een brandwondencentrum ) >> maar ook co intox'en, duikongevallen,...
    pediatrie
    neonatologie >> vroeggeboorte's en dergelijk


    En eindelijk ook eens een onderscheiding maken tussen de traumatologiën , je hebt kleinere trauma's en echt zware trauma's waar je echt mee naar de grote traumacentra moet gaan.

  • Even mijn idee uit een andere topic opgezocht en hierbij gezet

  • Na overleg met @Woukaa besloten het brandwondencentrum als uitbreiding op het ziekenhuis alsnog goed te keuren.


    Overige uitbreidingen doe ik nu even geen uitspraken over en kunnen indien gewenst als nieuw idee worden aangedragen.

  • Misschien eigenlijk iets voor de suggesties sectie, maar iemand met hoogspanningsverbrandingen gaat al gauw naar een ziekenhuis met brandwondenspecialiteit, en die specialiteit bestaat nog niet in het spel. Dit zou nog op het te overwegen lijstje kunnen voor de afvoer van het slachtoffer en de samenstelling van ziekenhuis gebouwen.