Voertuigsnelheid

  • Hallo allemaal,


    Het valt mij op dat de diverse voertuigen een even grote topsnelheid hebben(die in het echt toch zeker ver uit elkaar moeten liggen, bijvoorbeeld de SIV en de TS). Daarnaast lijkt er geen of erg weinig snelheidsverschil te zijn naar aanleiding van het type straat/weg. Bijvoorbeeld het verschil tussen wat in het echt een 30-zone is of een 80- zone.
    Verder lijkt er geen rekening te worden gehouden met bochten, kruispunten en dergelijke, en de vertraging die zoiets op zou moeten leveren.


    Verder heb ik opgemerkt, dat op zeldzame momenten, nadat ik even op een ander tabblad heb gebivakkeerd, en daarna terugga naar het spel, voertuigen ineens met een snelheid van zo'n 200 km/u zich te lijken verplaatsen. Is dit de animatie die moet bijtrekken t.o.v. de realiteit? Of een nog onbekende bug?
    Deze observatie heb ik puur op het oog gedaan, en door de diverse aanrijtijden te vergelijken vanaf te kazerne naar hetzelfde incident.
    Heb ik dit verkeerd gezien?
    Zo nee, is dit nog in ontwikkeling?


    In de huidige situatie is een snelle, kleine eenheid, dus alleen nuttig gezien de kleinere bezetting?


    Bijgevoegd is een .pdf (anderszins krijg ik het niet voor elkaar) waarop duidelijk is dat de SIV en de TS dezelfde aanrijtijd naar een incident is.
    Ik heb de zoekfunctie gebruikt op ''snelheid'' en '' voertuigsnelheid'', en ik kon hier niks over vinden.

  • klopt, dit viel mij ook op in zekere maten. Ik denk dat het niet zo realistisch kan als in bochten dat de snelheid omlaag gaat, maar het lijkt mij wel realistischer dat
    voertuigen sneller verplaatsen op de snelweg. En verschillende snelheiden in voertuigen en wegen. Ambulances ook gaan sneller dan brandweerautos.
    Ook valt het mij op dat voertuigen altijd gaan voor de kortste route zoals door een woonwijk heen ipv er omheen. In de realiteit gebeurt dit niet omdat de doorstroom veel sneller is op de 50 weg ipv door de woonwijk met alle bochten, geparkeerde autos, drempels en een snelheid van 30.
    Het is iets wat niet super belangrijk is, maar het is denk ik wel een punt wat verbeterd zou kunnen worden.

  • Ik denk dat dit technisch zeer moeilijk is, volgens mij staat op het kaartmateriaal de maximum toegelaten snelheid niet .



    Ik denk dat we ergens wel de grens moeten trekken qua realiteit, want anders is de volgende vraag of het mogelijk is rekening te houden met de file's tijdens het aanrijden ....