Spel traag

  • Dit ligt niet aan het spel kan ik eigenlijk wel met 100% overtuiging zeggen.
    Het is heel lastig om uit te leggen hoe het internet en apparaten in elkaar zitten dus ik ga hier ook geen hele lap teks over schrijven maar ik zal het in makkelijke taal proberen uit te leggen.


    Het internet zit zeg maar altijd in de lucht door netwerkmasten van providers en routers bijvoorbeeld.
    Het spel zit als het ware ook in de lucht (kwam niet verder dan dit als ik het makkelijk wil houden xd) omdat het een online game is, wat betekend dat je internet nodig hebt om het spel te laten werken.
    Want als jij bijvoorbeeld in de team-chat iets verstuurd moet dat wel naar de apparaten gaan van je teamgenoten.
    Dit gaat via internet (net als alles in het spel eigenlijk maar dit was een voorbeeld).
    Vervolgens is het aan je apparaat (mobiel, laptop, tv, PC enz.) om dat internet binnen te halen en er verder mee te doen wat jij aangeeft op het apparaat.
    Dit kan zijn een voertuig naar een melding sturen of een bericht in de team-chat plaatsen.
    Waar het bij jou zeer waarschijnlijk mis gaat is: of je hebt een slechte internet verbinding doordat je router (die voor de wifi in je huis zorgt) bijvoorbeeld voor heel veel apparaten tegelijk moet werken en het internet moet ''verdelen'' of het kan komen doordat je apparaat heel traag is.
    Als je met 3G of 4G je internet binnen krijgt word het een ander verhaal wat ik zo 1 2 3 niet in makkelijke taal uit kan leggen.



    Ik heb wel enkele tips waar je misschien even naar kan kijken voor een snellere werking van het spel:


    1. Je kan kijken hoeveel apparaten er op het internet aangesloten zijn en of je sommige apparaten die je niet gebruikt uit kan zetten. Je moet je voorstellen dat als iedereen op Netflix of YouTube zit je router heel veel tegelijk moet doen.
    BONUS TIP: Streamen (dus video's kijken op Netflix en YouTube) en muziek luisteren (op Spotify bijv.) vraagt heel veel internet. Dit omdat deze sites en apps moeten renderen. Als je niet weet wat renderen is zou ik zeggen zoek het even op internet op en je zult snappen wat ik bedoel.


    2. Als je veel sites en andere apps open hebt staan (bijv. Facebook, Messenger, Instagram enz.) kijk dan welke je niet gebruikt en sluit deze af. Want ook al gebruik je deze niet maar staan deze wel open geeft jou telefoon ook internet aan die sites en apps.


    3. Zet je downloads en uploads uit. Downloaden en uploaden vraagt heel veel van je internet. Ik raad aan om je apparaat al die nieuwe muziek en video's lekker s'nachts te downloaden en uploaden. Je slaapt dan toch dus laat je apparaat dan maar lekker werken zodat jij er overdag geen last van hebt. Dit geld trouwens ook voor updates. Dit is eigenlijk een soort downloaden.


    4. Kijk even op je apparaat (vooral belangrijk bij mobiele telefoons) hoeveel interne geheugen deze nog heeft. Als je bijna geen geheugen meer op je apparaat hebt heeft dit ook invloed op je snelheid van je apparaat zelf (dus niet het internet). Je apparaat moet dan zoveel tegelijk doen om alles goed te laten verlopen waardoor hij trager word. Want vergis je niet, niet alleen de apps en websites die jij open hebt staan vragen iets van je apparaat maar er zijn op dat zelfde moment nog heel wat apps en/of programma's die ook aan het werk zijn om jou apparaat te laten werken.


    5. Hou eens een grote schoonmaak op je apparaat. Dus die foto's en video's die je toch nooit meer bekijkt hup de prullenbak in en weg ermee. Wat vooral voor de mobiele telefoon heel veel kan helpen is je cachegegevens weggooien. Als je je telefoon veel gebruikt en dit nog nooit gedaan hebt zul je versteld staan hoeveel vrije ruimte je krijgt op je telefoon (heb je ook gelijk gewerkt aan tip 4 xd).



    Hopelijk heb ik je hiermee een beetje kunnen helpen.
    Groetjes, Dylan

  • Werk met fire fox en het werkt gewoon normaal niks traag.