22 - Roepnummeroverzicht Brandweer Brabant Zuidoost (22)

  • Piet2001
    jij gebruikt hoop ik toch niet brandbase als resource hoop ik?
    die informatie die daarop staat loopt ver achter wederom weer een voertuig in de lijst gevonden op brandbase die niet meer in dienst is...
    het gaat om de 22-2101 DB die is al sinds 2021 uit dienst bij eersel en is vermoedelijk vervangen door een ander voertuig en op eindhoven centrum geplaatst voor zover ik kan vinden

  • Piet2001
    jij gebruikt hoop ik toch niet brandbase als resource hoop ik?
    die informatie die daarop staat loopt ver achter wederom weer een voertuig in de lijst gevonden op brandbase die niet meer in dienst is...
    het gaat om de 22-2101 DB die is al sinds 2021 uit dienst bij eersel en is vermoedelijk vervangen door een ander voertuig en op eindhoven centrum geplaatst voor zover ik kan vinden

    Geld ook voor jou als je iets ziet dat niet klopt op brandbase graag een mail naar hun sturen of via mij laten aanpassen want ik kan het aanpassen

  • Piet2001
    jij gebruikt hoop ik toch niet brandbase als resource hoop ik?
    die informatie die daarop staat loopt ver achter wederom weer een voertuig in de lijst gevonden op brandbase die niet meer in dienst is...
    het gaat om de 22-2101 DB die is al sinds 2021 uit dienst bij eersel en is vermoedelijk vervangen door een ander voertuig en op eindhoven centrum geplaatst voor zover ik kan vinden

    Ik gebruik meerdere community bronnen.
    Niet specifiek 1 bron.

  • ik ben de draad kwijt denk ik
    ik ga deze lijst aanhouden want ik kan bij lieve piet er niet echt uitkomen
    piet doet oprecht zen best maar ik hou van overzicht en dat heb ik niet echt
    VRBZO Brabant-Zuidoost | Brandweer Nederland Voertuignummers (tomzulu10brandweer-roepnummers.nl)
    alle actuele roepnummers waarvan ik zeker weet dat ze ook actueel zijn inclusief standplaats en cluster

    ik zie zoveel dingen waarvan ik denk dat ze niet actueel zijn dat ik het voor de andere denk ik alleen nog maar ingewikkelder maak hahaha
    brandbase is handig voor de fotos enzo als ze er zijn mocht je de voertuigicoontjes willen gebruiken net zoals in het echt dan is brandbase zeker een goede uitkomst ik hou meer van een strak overzicht geen offense naar de harde werkers die hun best doen uiteraard

  • En zelfs bij die bron die je nu aanhaalt ontbreekt soms informatie.

    Ik weet toevallig dat piet ook ooit bijdraagt aan dat overzicht. Het enige verschil is dat daar een wat grotere community aan meewerkt.

    Maar 100% ga je nooit krijgen.


    Maar leuk om te zien dat je mensen op een vriendelijke manier een trap probeert te geven. In mijn ogen hoeft dat niet zo benadrukt te worden.
    Maar succes met je lijst. En hopelijk kom je geen onjuiste info tegen.

  • wie zegt dat ik piet een trap geef? voor mij persoonlijk is het gewoon onoverzichtelijk.. voor mensen die het wel overzichtelijk vinden is het top uiteraard alleen voor mij persoonlijk niet wil niet zeggen dat hij best niet doet of dat zijn overzichten slecht zijn ik zie gewoon liever 1 lijst die aangepast word ipv daarnaast nog een lijst met verwijderde en toegevoegde roepnummers ik heb helemaal geen moeite met zijn inzet om alles actueel te houden tot zover mogelijk uiteraard

    idd uiteindelijk is geen enkel overzicht wat op internet staat 100% actueel ik bedoel maar er zijn voertuigen die tussen de 10-15 jaar geleden aangeschaft zijn en die vervangen zijn begin eind vorig jaar of begin dit jaar of zelfs misschien gisteren nog dus 100% krijg je het nooit

  • wie zegt dat ik piet een trap geef? voor mij persoonlijk is het gewoon onoverzichtelijk.. voor mensen die het wel overzichtelijk vinden is het top uiteraard alleen voor mij persoonlijk niet wil niet zeggen dat hij best niet doet of dat zijn overzichten slecht zijn ik zie gewoon liever 1 lijst die aangepast word ipv daarnaast nog een lijst met verwijderde en toegevoegde roepnummers ik heb helemaal geen moeite met zijn inzet om alles actueel te houden tot zover mogelijk uiteraard

    Bij de topics die binnen je regio vallen waar je aan het bouwen bent, vind je het dus wel nodig om elke keer opmerkingen te maken en aan te geven wat er volgens jou beter kan.

    Het spel is een prachtig spel. Er zijn vrijwilligers die heel wat uren steken in het spel te helpen ontwikkelen, die er uren in steken om gegevens te actualiseren. Dat het misschien niet is zoals jij het zou willen? Dat kan ik begrijpen maar het mopperen en steeds opnieuw er wat over zeggen, kunnen mensen wel zien als een trap na.

  • de 22-5125 in eindhoven centrum betreft geen Gevaarlijke Stoffen Snel Interventie Voertuig maar een DB-AGS als ik me niet vergis
    de 22-5124 betreft wel een Gevaarlijke Stoffen Snel Interventie Voertuig

    dit leek me al een beetje apart want ik geloof niet dat ze 2 gevaarlijke stoffen SIVs bij elkaar in een kazerne plaatsen
    ik kan de 5125 dan ook nergens terug vinden als een Gevaarlijke Stoffen SIV

  • beste piet2001,

    ik zit nu al een aantal dagen tegen verschillende kazernes aan te kijken en vraag me werkelijk af... is deze lijst nog wel uptodate?
    de lijst is uit januari 2019 en ik stel mezelf ooit de vraag.. zijn de resources die wij allemaal gebruiken zelf wel up to date...
    ik ben zoveel resourcewebsites tegen gekomen die allemaal zo verschillend zijn dat ik niet meer weet welke het origineel is neem bijvoorbeeld tomzulu of brandbase
    tomzulu claimed dat de OVD-B's van zuidoostbrabant allemaal op ROC Waalre staan (dit lijkt mij vrij apart) en brandbase zegt nee ze staan op de kazernes waar ze aan gekoppelt zijn, (ook dit lijkt mij apart heb er nog nooit 1 zien staan op de kazerne alleen bij de dienstdoende OVD-B thuis voor de deur al klinkt het wel wat logischer dat ze gekoppelt staan aan de kazerne maar heb bijvoorbeeld wel weer een ander dingetje wat bij tomzulu logischer eruit ziet dan bij brandbase

    we zijn nu bijna 5 jaar verder dus misschien is het een idee om alles weer een keer grondig te controleren of het allemaal wel klopt

  • beste piet2001,

    ik zit nu al een aantal dagen tegen verschillende kazernes aan te kijken en vraag me werkelijk af... is deze lijst nog wel uptodate?
    de lijst is uit januari 2019 en ik stel mezelf ooit de vraag.. zijn de resources die wij allemaal gebruiken zelf wel up to date...
    ik ben zoveel resourcewebsites tegen gekomen die allemaal zo verschillend zijn dat ik niet meer weet welke het origineel is neem bijvoorbeeld tomzulu of brandbase
    tomzulu claimed dat de OVD-B's van zuidoostbrabant allemaal op ROC Waalre staan (dit lijkt mij vrij apart) en brandbase zegt nee ze staan op de kazernes waar ze aan gekoppelt zijn, (ook dit lijkt mij apart heb er nog nooit 1 zien staan op de kazerne alleen bij de dienstdoende OVD-B thuis voor de deur al klinkt het wel wat logischer dat ze gekoppelt staan aan de kazerne maar heb bijvoorbeeld wel weer een ander dingetje wat bij tomzulu logischer eruit ziet dan bij brandbase

    we zijn nu bijna 5 jaar verder dus misschien is het een idee om alles weer een keer grondig te controleren of het allemaal wel klopt

    Het is helaas zo dat geen enkele regio actuele voertuiglijsten openbaar heeft staan. Hierdoor moeten de burgers die hier geïnteresseerd in zijn zelf lijsten maken. Om deze reden ontstaat vanzelf dat dingen niet kloppen. Voertuigen die in/uit dienst gaan/omgenummerd worden etc is super lastig bij te houden voor een paar duizend voertuigen.


    Ik weet dat TomZulu regionale voertuigen eigenlijk nooit aan een kazerne koppelt, maar in MKS is het onrealistisch om voor alle piketlocaties kazernes te bouwen. En het is AVG technisch niet helemaal legaal.

  • nee dat snap ik betreft piket voertuigen ik zet ze dan ook op de kazernes waaraan ze zijn toegewezen ivm AGV kun je idd niet iedereen effe afgaan waar ze wonen dat zou wel heel raar zijn

    ik denk betreft roepnummers dat tomzulu wel het dichtst in de buurt komt ik vind brandbase zo,n grote puinzooi der staan een hoop dingen niet bij of verkeerd

  • beste piet2001,

    ik zit nu al een aantal dagen tegen verschillende kazernes aan te kijken en vraag me werkelijk af... is deze lijst nog wel uptodate?
    de lijst is uit januari 2019 en ik stel mezelf ooit de vraag.. zijn de resources die wij allemaal gebruiken zelf wel up to date...
    ik ben zoveel resourcewebsites tegen gekomen die allemaal zo verschillend zijn dat ik niet meer weet welke het origineel is neem bijvoorbeeld tomzulu of brandbase
    tomzulu claimed dat de OVD-B's van zuidoostbrabant allemaal op ROC Waalre staan (dit lijkt mij vrij apart) en brandbase zegt nee ze staan op de kazernes waar ze aan gekoppelt zijn, (ook dit lijkt mij apart heb er nog nooit 1 zien staan op de kazerne alleen bij de dienstdoende OVD-B thuis voor de deur al klinkt het wel wat logischer dat ze gekoppelt staan aan de kazerne maar heb bijvoorbeeld wel weer een ander dingetje wat bij tomzulu logischer eruit ziet dan bij brandbase

    we zijn nu bijna 5 jaar verder dus misschien is het een idee om alles weer een keer grondig te controleren of het allemaal wel klopt

    Controleer eerst feiten voordat je iets roept.

    Zoals al eerder hier en in andere topics is gezegd worden deze lijsten gemaakt voor en door de community. De enige situatie is dat alleen Admins hier een topic kunnen aanmaken of een topic van een speler heen kunnen verplaatsen. Dus dat een admin de topic starter is is normaal. Dit betekend niet dat hij een verantwoordelijkheid heeft om de topics actueel te houden. De Admins proberen na mijn weten veranderingen zoveel mogelijk te verwerken in de lijsten. Vaak is dat het bericht bewerken. Dus zoals je zegt. De lijst is uit 2019. Als dit zo zou zijn zou ik zeggen, piet is helderziend. Dit jaar is namelijk handcrew zuid pas begonnen. Maar het voertuig daarvan staat wel in de lijst.

    I.p.v. melden dat de lijst niet actueel is, zou je eventueel ook kunnen aangeven welke data incorrect zou zijn zodat dit verbeterd kan worden.
    Ik vind niet dat we van de Admins kunnen verwachten dat ze naast alle werkzaamheden die ze voor het spel al doen, ook nog eens alle posten van NL blijven scannen en alle voertuig veranderingen blijven volgen. Dit is haast onmogelijk om te doen.
    Hier zullen we gezamenlijk als community een bijdrage aan moeten leveren. Dus ook de verantwoordelijkheid voor een grondige controle zoals je beschrijf kan mogelijk ook door iemand anders worden opgepakt. (Gezien jij je er zorgen om maakt, misschien iets om eens op te pakken?)

    Verder over de OVD, de voertuigen worden binnen de regio ergens aan gekoppeld. De ene doet het aan een hoofdkazerne van de regio, de andere aan een kantoor. In BZO is er na zoals ik begrepen heb ervoor gekozen deze allemaal papier technisch te koppelen aan het ROC, waar ook alle reserve voertuigen staan. (Ook al staan veel reserve verdeeld over enkele posten blijken ze op papier vaak op ROC te staan). De praktijk geeft dan weer iets anders, daar staan de voertuigen operationeel bij iemand voor de deur.

  • nee dat snap ik betreft piket voertuigen ik zet ze dan ook op de kazernes waaraan ze zijn toegewezen ivm AGV kun je idd niet iedereen effe afgaan waar ze wonen dat zou wel heel raar zijn

    ik denk betreft roepnummers dat tomzulu wel het dichtst in de buurt komt ik vind brandbase zo,n grote puinzooi der staan een hoop dingen niet bij of verkeerd

    Ik gebruik meestal brandweervoertuigenonline. Die wordt volgensmij bijna altijd gelijk geupdatet bij wijzigingen.


    Controleer eerst feiten voordat je iets roept.

    Zoals al eerder hier en in andere topics is gezegd worden deze lijsten gemaakt voor en door de community. De enige situatie is dat alleen Admins hier een topic kunnen aanmaken of een topic van een speler heen kunnen verplaatsen. Dus dat een admin de topic starter is is normaal. Dit betekend niet dat hij een verantwoordelijkheid heeft om de topics actueel te houden. De Admins proberen na mijn weten veranderingen zoveel mogelijk te verwerken in de lijsten. Vaak is dat het bericht bewerken. Dus zoals je zegt. De lijst is uit 2019. Als dit zo zou zijn zou ik zeggen, piet is helderziend. Dit jaar is namelijk handcrew zuid pas begonnen. Maar het voertuig daarvan staat wel in de lijst.

    I.p.v. melden dat de lijst niet actueel is, zou je eventueel ook kunnen aangeven welke data incorrect zou zijn zodat dit verbeterd kan worden.
    Ik vind niet dat we van de Admins kunnen verwachten dat ze naast alle werkzaamheden die ze voor het spel al doen, ook nog eens alle posten van NL blijven scannen en alle voertuig veranderingen blijven volgen. Dit is haast onmogelijk om te doen.
    Hier zullen we gezamenlijk als community een bijdrage aan moeten leveren. Dus ook de verantwoordelijkheid voor een grondige controle zoals je beschrijf kan mogelijk ook door iemand anders worden opgepakt. (Gezien jij je er zorgen om maakt, misschien iets om eens op te pakken?)

    Eens