Federale Politie

  • Ik zal al beginnen met de adressen van de burelen. De voertuigen zelf zal iets moeilijker worden.


    Wegenpolitie


    Provincie Antwerpen:
    Verkeerspost Antwerpen
    Verkeerspost Brecht
    Verkeerspost Grobbendonk
    Verkeerspost Turnhout


    Regio Brabant :
    Verkeerspost Anderlecht
    Verkeerspost Ouderghem
    Verkeerspost Bertem
    Verkeerspost Reyers


    Provincie Henegouwen:
    Verkeerspost Charleroi
    Verkeerspost Mons
    Verkeerspost Peruwelz


    Provincie Luik:
    Verkeerspost Awans
    Verkeerspost Battice
    Verkeerspost Malmedy


    Provincie Limburg:
    Verkeerspost Hasselt
    Verkeerspost Houthalen


    Provincie Luxemburg:
    Verkeerspost Arlon
    Verkeerspost Massul


    Provincie Namen:
    Verkeerspost Achêne
    Verkeerspost Daussoulx


    Provincie Oost-Vlaanderen:
    Verkeerspost Aalter
    Verkeerspost Gentbrugge
    VerkeerspostWetteren
    Verkeerspost Zelzate


    Provincie West-Vlaanderen:
    Verkeerspost Jabbeke
    Verkeerspost Kortrijk



    Speciale Eenheden
    DSU - Brussel

    *Observatie-eenheid
    * Interventie-eenheid
    * technische -eenheid



    Posa Antwerpen
    Posa Gent
    Posa Charleroi
    Posa Luik
    * POSA = Pelotons Protectie,Observatie,Steun & Arrestatie




    Dienst Luchtsteun


    Helikopter Type MD900 :
    G-10
    G-11
    G-12
    G-16 ( Zwarte uitvoering )
    G-17


    Helikopter Type MD520 :
    G-14
    G-15
    Spoorwegpolitie



    Scheepvaartpolitie
    Afdeling Antwerpen:
    Antwerpen
    Kallo


    Afdeling Kust:
    Oostende + Satelietpost Nieuwpoort
    Zeebrugge


    Afdeling Gent:
    Gent


    Afdeling Zuid:
    Luik
    Bergen


    Luchtvaartpolitie
    Brussel Nationaal ( Zaventem)
    Deurne
    Oostende + Satelietpost Wevelgem
    Bierset
    Gosselies

  • Provincie Antwerpen federale politie
    Wegpolitie: WYCAN (vroeger panza, tarra, tyco, ...)
    Scheepvaart: MARCAN (vroeger maran)
    Spoorwegen: RAILCAN (vroeger robo)
    Luchtvaart: AIRDUR (enkel Deurne)



    Algemeen kan ik al zeggen dan 100 ploegen vroege (6-14) of dag ploegen zijn (7-19)
    200 ploegen zijn dag ploegen
    300 zijn nacht ploegen


    In sommige zone's (PZ Antwerpen) variëren de uren (van 6-18, of 7-19, 12-24, 10-22, ...) in functie van de noden.

  • WPR Antwerpen: Wycan (vroeger: Panza, Tarra, Tango, Tico en Talu)
    SPN Antwerpen: Marcan (vroeger: Maran)
    SPC Antwerpen: Railcan (vroeger: Robo)
    LPA Deurne: Airdur (vroeger: Avia)

    Voor iemand die bovenstaande afkortingen niet kent. WPR = Wegpolitie / Police de la Route (bevoegd voor autosnelwegen). SPN = Scheepvaartpolitie / Police de la Navigation (in Nederland gekend als Waterpolitie). SPC = Spoorwegpolitie / Police des Chemins de Fer. LPA = Luchtvaartpolitie / Police Aéronautique (bevoegd voor luchthavens).

  • kunnen alle C.I.C.'s ook genoemd worden met lokatie? heb pas ergens een lijst gezien,maar even niet meer terug te vinden...


    Je hebt per provincie een CIC en een CIC voor het Brussels Hoofdstedelijk Gewest. Dit zijn ze:

    • CICANT (uitgesproken als Siekant, Provincie Antwerpen)
    • CIBRU (uitgesproken als Siebru, Brussels Hoofdstedelijk Gewest)
    • CILIM (uitgesproken als Sielim, Provincie Limburg)
    • CICOV (uitgesproken als Siekof, Provincie Oost-Vlaanderen)
    • CIVLA (uitgesproken als Sievla, Provincie Vlaams-Brabant)
    • CIWES (uitgesproken als Siewes, Provincie West-Vlaanderen)
    • CILIÈ (uitgesproken als Sieliè, Provincie Luik)
    • CILUX (uitgesproken als Sielux, Provincie Luxemburg)
    • CINAM (uitgesproken als Sienam, Provincie Namen)
    • CINAU (uitgesproken als Sienoo, Provincie Henegouwen)
    • CIWAL (uitgesproken als Siewal, Provincie Waals-Brabant)


    De effectieve locatie is telkens de provincie hoofdstad, zijnde: Brussel (CIBRU), Hasselt (CILIM), Gent (CICOV), Leuven (CIVLA), Brugge (CIWES), Luik (CILIÈ), Arlon (CILUX), Namen (CINAM), Mons (CINAU) en Wavre (CIWAL). CICANT is niet gevestigd in Antwerpen maar in Wilrijk.

  • De DAFA op Melsbroek kan gebruikt worden als militaire hangar want zij hebben een bambi bucket.

    Het leger heeft er ook 1, maar enkel de NH-90 TTH versie kan die dragen en niet de NH-90 NFH dus daarvoor is het de standplaats in Bevekom en niet Koksijde.


    (ps: door de vele bureaucratie en gebrek aan onderhoud staan de belgische bambi buckets meestal toch opzij terwijl anderen het werk komen doen)

  • De logica is bij mij allang weg mbt belgië haha.
    Volgens mij (als het anders is hoor ik het ook graag) kun je deze pagina meer gebruiken als naslagwerk het zijn zoals ik het lees ook politiezones.
    Je zou hier eventueel de plaatsen vanaf kunnen halen maar om te weten waar ze precies staan kunnen kijken op politie.be

  • De logica is bij mij allang weg mbt belgië haha.
    Volgens mij (als het anders is hoor ik het ook graag) kun je deze pagina meer gebruiken als naslagwerk het zijn zoals ik het lees ook politiezones.
    Je zou hier eventueel de plaatsen vanaf kunnen halen maar om te weten waar ze precies staan kunnen kijken op politie.be

    Hahah in belgie staat niet zo heel veel openbaar en wat er openbaar staat is vaak zo oud als de weg naar Rome. Ik probeer het gewoon via politie.be en als iemand een andere site heeft (of een wiki) vind ik het ook prima

  • lees ik het goed dat bij "5347 PZ Rupel : Boom, Hemiksem, Niel, Rumst en Schelle", de plaatsen Boom, Hemiksem, Niel, Rumst en Schelle een politiebureau hebben? Of lees ik het verkeerd?

    niet in elke van die gemeenten is er een politiepost. En vaak is een post maar enkele uren per dag bemand. En de politievoertuigen die interventie doen komen vaak maar van 1 post en rijden rond.


    Zo is bv voor zone ruppel het kantoor in boom het hoofdkantoor waar de interventie vertrekt, in de gemeenten hemiksem, niel, rumst en schelle zijn er wijkposten maar daar vertrekt men dus niet bij een oproep (normaal)

  • niet in elke van die gemeenten is er een politiepost. En vaak is een post maar enkele uren per dag bemand. En de politievoertuigen die interventie doen komen vaak maar van 1 post en rijden rond.


    Zo is bv voor zone ruppel het kantoor in boom het hoofdkantoor waar de interventie vertrekt, in de gemeenten hemiksem, niel, rumst en schelle zijn er wijkposten maar daar vertrekt men dus niet bij een oproep (normaal)

    Aha, ze maken het lekker onhandig in belgie zo hahah