Locaties KMAR Brigades

  • Tijdje geleden dat er een update is geweest op dit topic. Weet iemand inmiddels meer over de KMAR Roepnummers en brigades? Zo heb ik bijvoorbeeld:


    **01 t/m **09Auto Surveillance
    **11 t/m **14Motor Surveillance
    **91OVD-KMOfficier van Dienst - KMAR
  • Kunnen hier ook de roepnummers bij gezet worden (die bekend zijn iig), aub?

  • Dit is wat ik tot nu toe heb verzameld:

    (Met behulp van oa Youtube, Instagram, dit forum, internet en overige media)


    KM 11: Utrecht

    KM 12: Zuid-Holland

    KM 21: Waddengebied

    KM 22: Drenthe-IJsselstreek

    KM 23: Oostgrens Noord

    KM 24: Oostgrens Midden ?

    KM 25: Veluwe

    KM 33: Brabant Noord/Limburg Noord

    KM 34: Limburg Zuid

    KM 41: Schiphol


    In tegenstelling tot de post hierboven heb ik op 22 Drenthe-IJsseltreek. Ik heb dit opgemaakt uit de diverse post op insta waar in de Kmar noord regelmatig een roepnummer in de hashtag gooit. Ik hoor het uiteraard graag als ik dit onjuist heb.


    24 ben ik niet zeker van, dit is een aanname geweest na dat ik 21, 22, 23 en 25 had gevonden.


    Ik meen ook dat ik ooit ergens het roepnummer KM 29.01 voorbij heb horen komen. Maar geen idee wat dat zou moeten zijn.

  • Dat je ooit KM 29.01 hebt gehoord, kan wel kloppen. Hebben hier al eens KM 49.01 en 48.01 ook gehoord.

    Kan ook zijn dat de KMar doornummert op "bureau" of op locaties. En niet zoals bij de politie per team een roepnummer.

  • Thanks! Hier kan ik weer een poos mee vooruit!<3

  • Ik heb nog wat gevonden!


    Een surveillancebus met roepnummer KM320, deze staat gestationeerd op Eindhoven Airport (Luchthavenweg).

    Een gepantserd dienstvoertuig met het roepnummer KM170, deze staag gestationeerd op de Koningin Beatrix Kazerne in Den Haag.

    Een surveillancebus met roepnummer KM340, deze staat gestationeerd op Maastricht Airport (Vliegveldweg).

    Een onopvallend dienstvoertuig met roepnummer KM025, deze staat gestationeerd in Venlo (Columbusweg)

  • Dit zijn dan denk ik wagenpark nummers, niet zozeer roepnummers. De KMAR gebruikt voor zover ik weet hetzelfde systeem als de politie, dat wil zeggen 2 letters (KM) en 4 cijfers. Bijvoorbeeld KM1201 voor brigade zuid-holland