Meedenken: Opschalingsmodel

  • Kan het opschalingsmodel ook toegepast worden bij de politie?


    Ik was aan het denken voor een nieuwe melding, namelijk controle voertuig.


    Deze geeft geen gehoor aan het stopteken en gaat er vandoor.
    Hierdoor komen er steeds meer voertuigen bij (beginnend bij bijvoorbeeld 3 voertuigen)
    Omdat deze nog steeds het voertuig nog steeds niet gestopt is geworden sluiten er meer voertuigen aan (bijvoorbeeld weer 3 voertuigen en 1 heli).


    Mocht de landelijke eenheid ooit worden ingevoerd past deze ook mooi in deze situatie mits de achtervolging zich op de snelweg begeeft.

  • Uiteraard, alleen kunnen we het daar houden bij de huidige code.
    Hiermee is het mogelijk om vanaf een melding naar een specifieke melding op te schamen em dat voldoet.


    Het speciale model van de brandweer zorgt er voor dat wij een opschalingstekst (middelbrand, grote brand etc.) kunnen toevoegen en ee aantal andere technische mogelijkheden.
    Dit is voor de politie allemaal niet nodig

  • Uiteraard, alleen kunnen we het daar houden bij de huidige code.
    Hiermee is het mogelijk om vanaf een melding naar een specifieke melding op te schamen em dat voldoet.


    Het speciale model van de brandweer zorgt er voor dat wij een opschalingstekst (middelbrand, grote brand etc.) kunnen toevoegen en ee aantal andere technische mogelijkheden.
    Dit is voor de politie allemaal niet nodig

    Dan hopen dat dit in de toekomst dan ooit ook ingevoerd wordt :)

  • We zullen hopen en wachten.


    Maar we zullen vanzelf zien wat het wordt.
    We kunnen ook niet meer doen, maar wel blij dat de admins er alles aan doen om het spel beter te maken.
    Natuurlijk zou het fijn zijn als het voor politie ook bruikbaar wordt, maar misschien is het voor nu belangrijker dat het bij de brandweer alvast goed werkt.
    Ik zou zeggen zodra 100% zeker is dat alle bugs er uit zijn dan weer door gaan aan het volgende.

  • Ik hou toch echt mijn hart vast bij het nieuwe opschalingsmodel.... Zolang ik dit spel speel zit er al een fout in een bestaande opschaling.....


    We beginnen met brand in een schoorsteen voor 2300, 75% van de keren dat ik de melding heb veranderd deze in Brand in Rieten dak en is je melding gewoon nog maar 1300 credits waard...


    Kortom een opschaling (de brand is groter dan gedacht ---> meer voertuigen ----> minder credits!) maar minder credits. Als dit straks de standaard is. Dan zit ik niet te wachten op opschalingen van meldingen!

  • Ik hou toch echt mijn hart vast bij het nieuwe opschalingsmodel.... Zolang ik dit spel speel zit er al een fout in een bestaande opschaling.....


    We beginnen met brand in een schoorsteen voor 2300, 75% van de keren dat ik de melding heb veranderd deze in Brand in Rieten dak en is je melding gewoon nog maar 1300 credits waard...


    Kortom een opschaling (de brand is groter dan gedacht ---> meer voertuigen ----> minder credits!) maar minder credits. Als dit straks de standaard is. Dan zit ik niet te wachten op opschalingen van meldingen!

    Ik denk dat ze hier zeker wel rekening mee gaan houden. Dat van de vorige fout, was ook niet de bedoeling van de makers. Is alleen ergens mis gegaan.
    Ik heb er in ieder geval vertrouwen in dat het bij deze update wel goed gaat komen.

  • Het is examen en tentamentijd. Dat zal vast invloed hebben op de drukte op het forum.
    Maar ben ondertussen ook wel benieuwd hoe het er hier voorstaat.

  • Het is examen en tentamentijd. Dat zal vast invloed hebben op de drukte op het forum.
    Maar ben ondertussen ook wel benieuwd hoe het er hier voorstaat.

    zal inderdaad wel invloed hebben.
    Ik merk zelf ook al dat ik minder actief ben. (bijv. maar enkele topic's lezen)
    Maar ben ook wel benieuwd of er al een datum bekend is.

  • Het klinkt misschien stom; maar achter de schermen zijn Timo en Daan nog steeds hard aan het werk. We stuiten voornamelijk op weerstand van Sebastian die denkt dat het model weinig gebruikt zal gaan worden door de spelers (Zie Prio2 uitbreiding die veel tijd koste maar niets opleverde). De datum weten we niet, maar we hopen volgende maand.

  • Het klinkt misschien stom; maar achter de schermen zijn Timo en Daan nog steeds hard aan het werk. We stuiten voornamelijk op weerstand van Sebastian die denkt dat het model weinig gebruikt zal gaan worden door de spelers (Zie Prio2 uitbreiding die veel tijd koste maar niets opleverde). De datum weten we niet, maar we hopen volgende maand.

    Dank voor de reactie. Jammer dat Sebastian er zo over denkt! Hopelijk krijgen jullie hem zover dat we de nieuwe functie snel gaan zien.


    Ondertussen toevallig nog andere updates?

  • Het klinkt misschien stom; maar achter de schermen zijn Timo en Daan nog steeds hard aan het werk. We stuiten voornamelijk op weerstand van Sebastian die denkt dat het model weinig gebruikt zal gaan worden door de spelers (Zie Prio2 uitbreiding die veel tijd koste maar niets opleverde). De datum weten we niet, maar we hopen volgende maand.

    Oke, bedankt voor de info.


    Prio 2: was een leuke update, die helaas maar half ingevoerd is, ik kan wel begrijpen dat die weinig gebruikt wordt. Als deze update ook gekoppeld zou zijn aan de credits (Dus bij een echte prio 2 melding, en je stuurt ook met prio 2, en je zou extra credits krijgen, dan zou iedereen deze update veel meer gebruiken.
    En het zelfde gaat gebeuren als de "opschaling" maar "half" wordt ingevoerd!

  • Hallo allemaal


    Hierbij wat informatie over het opschalingsmodel. Over een aantal weken komt de opschalingsmodel uit. De melding begint altijd bij een kleine brand bijvoorbeeld een buitenbrand word een middelbrand omdat het overgeslagen is op een huis. De melding wordt pas opgeschaald nadat de ts (tankautospuit) of ovd (officier van dienst) ter plaatse is. De opschaling gaat tot maximaal grip 1. Over het algemeen zullen de voertuigen overeenkomen wat in real life ook wordt gestuurd maar dat is per regio anders.


    Mvg groeten 112gelderlandzuid en Michel1982

  • laatste bericht is uit Mei dat het nog een aantal weken zal duren voordat het nieuwe opschalingsmodel uit zou komen. Nu leven we half Juli en ben ik wel heel erg nieuwsgierig wat de laatste stand van zaken is op dit moment. Zouden jullie er iets over kunnen zeggen?


    Of wordt het project over de zomervakantie heen getild die nu in sommige delen van het land al begonnen is.


    ben gewoon erg nieuwsgierig naar de vordering :-)


    @Timo641 of @Woukaa kunnen jullie hier iets over zeggen?

  • Helaas kunnen we je er weinig nieuws over melden.


    Op dit moment is @Data samen met Sebastian ermee bezig.


    Qua tijdspad zou ik er heel graag iets van willen zeggen, maar werkelijk waar geen idee ;) Zo zien we maar hoe gevaarlijk het is om een mogelijk tijdspad te noemen.

  • Hi, beetje laat maar ik laat het toch nog even weten. :)



    Uit wat lesboeken vind ik het volgende. In cursief hoe dat in het spel kan worden geïmplementeerd:


    De vijf fasen van incidentbestrijding


    • Uitrukfase

      • Duurt van alarmering tot Ter plaatse
      • Dit is de periode zoals we hem nu kennen waarbij je nog geen beeld hebt bij de situatie.
    • Verkenningsfase

      • TM vorming van een definitief inzetplan
      • De fase tussen het aankomen van de TS en het geven van een nader bericht (klein, middel, groot etc.)
    • Inzetfase

      • TM geen uitbreiding meer is en daar geen kans meer op is (Brandmeester)
      • Er wordt begonnen met de inzet.
      • Indien sprake van (verdere) opschaling vindt dit plaats binnen deze fase.
      • Als alles tp (en Brandmeester) is gaat het over naar de volgende fase
    • Afbouwfase

      • Tm het incident is afgelopen
      • Vanaf nu gaan we afbouwen. Op gegeven moment gaat er bijvoorbeeld 1 peleton + HOvD naar huis. Op basis van afstand bijvoorbeeld. Dit gaat op dezelfde manier als de opbouw.
      • Uiteindelijk gaat als laatste de TS die het dichtst bij het incident 'woont' naar huis.
      • Je zou dit op een automatische manier of manueel kunnen doen.
    • Nazorgfase

      • Tm uitrukgereed op de kazerne (+ bijvoorbeeld opvang personeel, rapporten schrijven etc.)
      • Dit kan de terugweg zijn naar de kazerne.



    ~
    Opschaling zou zo kunnen


    Klein: 0,5 of 1 TS + Rv/HV
    Middel: 2 TS + OvD + Evt ondersteuning (Rv/HV/Sl/Ab/Wo etc)
    Groot: 3 TS + OvD + Evt ondersteuning (Rv/HV/Sl/Ab/Wo etc)
    Zeer Groot (1 volledig peleton): 4 TS + OvD + Evt ondersteuning (Rv/HV/Sl/Ab/Wo etc)
    Compagnie:

    • Inzet van meer dan 1 peleton
    • OvD wordt peletonscommandant(PC)
    • Elk peleton krijgt 1 PC
    • Operationeel leidinggevenden in Commandovoertuig:

      • HOvD
      • AGS
      • OvD-G
      • OvD-P
      • OvD-B's
      • Evt extra


    -

    • Het idee is dat aan elke TS één ondersteuning zit. Dus aan elke TS een Rv, HV, Haakarmbak (M.u.v. Commandovoertuig) etc. Het kan dus nooit dat er meer ondersteuning is dan TS'sen
    • AGS, OvD-P, OvD-G etc., op de HOvD na, kan al voor compagnie nodig zijn
    • SIV en TS4 tellen als 0,5 TS dus SIV+TS =1, TS4+TS4 = 1 TS, SIV+SIV= blijft 0,5 TS



    Wie beslist?

    1e bevelvoerder (Klein, middel, groot)
    1e OvD [vanaf middel] (Groot, Zeer Groot, Compagnie)
    HOvD Inzet van hoeveel peletons


    ~
    Overzichtelijk maken




    Ik denk dat je door het te verdelen in stukken overzichtelijker wordt.
    Kleuren kunnen dan bijvoorbeeld zijn:
    Rood: binnenkomst melding
    Oranje: fase 1+2
    Geel:fase 3
    Groen fase 4


    Slachtoffers


    Je zou kunnen gaan werken met een kleurensysteem voor slachtoffers



    Groen: alleen behandeling TP
    Grijs: Onbekend
    Geel: Behandeling TP+ 50% kans op vervoer
    Rood: Behandeling TP + vervoer
    Paars: Behandeling MMT + vervoer


    Je kunt in fase 1 een indicatie geven van de slachtoffers zoals:

    • Geen
    • Onbekend
    • Aantal
    • Aantal + hoofdzakelijk categorie [groen, geel etc.]


    Volgorde:
    1e Ambu / RR TP gaat eerst inventariseren: eerst het Aantal (2 seconden per persoon) {Dus per slechtoffer duurt het 2 seconden voor diegene is geteld} daarna de kwalificatie (15 sec per slachtoffer)
    2e en volgende Ambu(s)/ Rapid Responder(s) TP gaat behandeling doen, op basis van kleur, paars naar Groen
    OvD-G kan helpen bij het kwalificeren.
    Als de RR bezig is met een slachtoffer in cat P, R of geel en er komt een Ambu TP zal de Ambu die overnemen en de RR naar het volgende slachtoffer gaan.


    Een andere hulpdienst kan wel tellen maar niet kwalificeren


    ~


    Grip


    Misschien is het handiger om Grip weg te halen of ander te gebruiken. Naar mijn idee gaat GRIP meer over de bestuurlijke kant van het incident. Je kan er in feite weinig mee.
    ~


    Ik begrijp best dat het in een zo ver stadium zit dat er niet veel meer veranderd kan worden, maar misschien heb je er nog iets aan. Anders wellicht als 2.0 ^^


    Groetjes