[FT-507] Extra Teamchat

  • Hallo Allen,
    Mij leek het een goed idee om een functie toe te voegen dat de (co-) admins, EEN aparte teamchat kunnen aanmaken en eventueel kunnen verwijderen (bijvoorbeeld als we veel meldingen open hebben staan in het team, dat we een chat voor het reguliere gesprek etc. En de andere chat om hulp te vragen voor melding) ik hoor jullie meningen.
    Groetjes

  • Het idee betreft hier niet het aanmaken van een chat voor communicatie tussen Admins...


    Zitat

    En de andere chat om hulp te vragen voor melding


    Het idee is dat een (co-) Admin een aparte chat kan aanmaken die gebruikt kan worden tijdens een Teaminzet, teamevent o.i.d.


    Ik persoonlijk vraag me overigens af of dit per se nodig is, maar ik weet niet hoe de rest van de spelers hier in staan?

  • Voor ons is het 'alleen (co-)admin' forum voldoende, voor die paar dingen zoals: Waarschuwingen / klachten / regels / ideeën. Daarnaast kan je het meeste ook bespreken in de chat, een beetje transparantie mag en evt. overleggen met de leden is ook beter als team lijkt me. Als het bestaat zou ik het weinig gebruiken.

  • Ik weet niet of ik het goed begrepen heb gezien de reactie. Het gaat over een 'tijdelijke' chat voor redenen zoals bijv. openstaande meldingen, te maken en verwijderen door (co-)admins?


    Mijn antwoord blijft hetzelfde:


    - Het forum is voor mij voldoende voor problemen
    - In de algemene chat kan er besproken worden als er iets aan de hand is


    + wat Joolde al zei: Bij een gedeelde melding kan er gebruikgemaakt worden van de optie om een reactie te schrijven en daar hulp kan vragen. Ik denk dat ik het daarom onduidelijk/onlogisch vind, je hoeft toch niet hele gesprekken te voeren over 1 melding? Of mis ik nu echt het punt (heb het inmiddels 5 keer overgelezen)?

  • Ja, het is een chat die bijvoorbeeld gebruikt kan worden door spelers om meldingen in te delen, zodat de 'gesprekken' in de normale chat niet gehinderd worden.


    Het punt is dus:
    Wanneer je nu meldingen openzet, staan deze in de chat (mits vinkje is ingeschakeld), waardoor de gesprekken daar worden onderbroken door aanvragen van assistentie.
    Er zou dan een extra chat komen, die optioneel is, waar deze assistentieverzoeken in geplaatst kunnen worden


    Zoals ik eerder schreef: persoonlijk lijkt dit idee mij overbodig, maar ik was benieuwd naar reacties van anderen

  • Ik sluit mij bij Data aan! Lijkt mij volledig overbodig! Je kunt het vinkje verder ook uitschakelen en dan kun je in de melding verder communiceren en komt het niet in de team-chat! En anders is er ook nog het forum waar je een topic kan starten voor bijv. alleen (Co-)Admins.

  • We zijn nu een half jaar verder. Ik merk binnen ons team dat er wel wat meer behoefte is aan een tweede chat waarin er hulpvragen kunnen worden gezet zoals
    - Natuurbrand 1 TS nodig
    - Heeft iemand een AB voertuig beschikbaar ezv.



    Alleen de meldingen waarin verwijzingen worden gezet apart zetten in een chat en dan de normale gesprekken in de chat.



  • Kan het dan niet in 1 chatvenster ? Waarbij je je iets als een 'aanvraag tot hulp' kan aanvinken... en dat deze bovenaan blijven staan tot de interventie afgerond is ? Ik denk dat 2 chatvensters een beetje druk gaat worden.... in de echte meldkamer heb je op je scherm ook geen chatvenster denk ik ;-)

  • @Data ik vind die extra chat voor admins nog niet zo'n slecht idee want ja er is een forum wat je in kunt stellen voor admins only maar in de chat praat veel makkelijker.
    En daarbij blijft meldkamerspel en online game en zit je dus vaak met vreemde in een team waarvan ik wel snap dat je daar niet zomaar je facebook of mobiele nummer aan wilt geven.
    Wat ik al zei het is een online game dus je weet niet wie er aan de andere kant zit...

  • Klopt inderdaad te veel chats is niet goed.

  • @Data ik vind die extra chat voor admins nog niet zo'n slecht idee want ja er is een forum wat je in kunt stellen voor admins only maar in de chat praat veel makkelijker.
    En daarbij blijft meldkamerspel en online game en zit je dus vaak met vreemde in een team waarvan ik wel snap dat je daar niet zomaar je facebook of mobiele nummer aan wilt geven.
    Wat ik al zei het is een online game dus je weet niet wie er aan de andere kant zit...

    Het admin-team van onze groep heeft een facebook groepschat... heel makkelijk.