Hallo Allen,
Mij leek het een goed idee om een functie toe te voegen dat de (co-) admins, EEN aparte teamchat kunnen aanmaken en eventueel kunnen verwijderen (bijvoorbeeld als we veel meldingen open hebben staan in het team, dat we een chat voor het reguliere gesprek etc. En de andere chat om hulp te vragen voor melding) ik hoor jullie meningen.
Groetjes
[FT-507] Extra Teamchat
-
-
Waarom hier gaan facebookchat, telegram of Whatsapp voor gebruiken ? Wij doen dit zo met alle (co) admins van de groep en werkt zeer goed
-
Je kunt hier ook het teamforum voor gebruiken. Daar bestaat de optie al om een topic alleen zichtbaar te maken voor admins en co-admins
-
Het idee betreft hier niet het aanmaken van een chat voor communicatie tussen Admins...
ZitatEn de andere chat om hulp te vragen voor melding
Het idee is dat een (co-) Admin een aparte chat kan aanmaken die gebruikt kan worden tijdens een Teaminzet, teamevent o.i.d.Ik persoonlijk vraag me overigens af of dit per se nodig is, maar ik weet niet hoe de rest van de spelers hier in staan?
-
Oh sorry, waarschijnlijk las ik te snel mijn team zegt sowieso niet zo veel in de teamchat dus voor mij persoonlijk zou het niet hoeven. Opmerkingen over een teaminzet typen we vaak in het inzetvenster zodat wel duidelijk is waar het bij hoort.
-
Voor ons is het 'alleen (co-)admin' forum voldoende, voor die paar dingen zoals: Waarschuwingen / klachten / regels / ideeën. Daarnaast kan je het meeste ook bespreken in de chat, een beetje transparantie mag en evt. overleggen met de leden is ook beter als team lijkt me. Als het bestaat zou ik het weinig gebruiken.
-
@Lazora...
Het idee betreft hier niet het aanmaken van een chat voor communicatie tussen Admins...
Het idee is dat een (co-) Admin een aparte chat kan aanmaken die gebruikt kan worden tijdens een Teaminzet, teamevent o.i.d.
-
Ik weet niet of ik het goed begrepen heb gezien de reactie. Het gaat over een 'tijdelijke' chat voor redenen zoals bijv. openstaande meldingen, te maken en verwijderen door (co-)admins?
Mijn antwoord blijft hetzelfde:
- Het forum is voor mij voldoende voor problemen
- In de algemene chat kan er besproken worden als er iets aan de hand is+ wat Joolde al zei: Bij een gedeelde melding kan er gebruikgemaakt worden van de optie om een reactie te schrijven en daar hulp kan vragen. Ik denk dat ik het daarom onduidelijk/onlogisch vind, je hoeft toch niet hele gesprekken te voeren over 1 melding? Of mis ik nu echt het punt (heb het inmiddels 5 keer overgelezen)?
-
Ja, het is een chat die bijvoorbeeld gebruikt kan worden door spelers om meldingen in te delen, zodat de 'gesprekken' in de normale chat niet gehinderd worden.
Het punt is dus:
Wanneer je nu meldingen openzet, staan deze in de chat (mits vinkje is ingeschakeld), waardoor de gesprekken daar worden onderbroken door aanvragen van assistentie.
Er zou dan een extra chat komen, die optioneel is, waar deze assistentieverzoeken in geplaatst kunnen wordenZoals ik eerder schreef: persoonlijk lijkt dit idee mij overbodig, maar ik was benieuwd naar reacties van anderen
-
Ik sluit mij bij Data aan! Lijkt mij volledig overbodig! Je kunt het vinkje verder ook uitschakelen en dan kun je in de melding verder communiceren en komt het niet in de team-chat! En anders is er ook nog het forum waar je een topic kan starten voor bijv. alleen (Co-)Admins.
-
Ik vind deze functie (ook) overbodig.
Bij ons hebben we op het forum een apart forum voor SPOED ASSISTENTIE, hier kunnen mensen hulp vragen als ze dit direct nodig hebben. werkt voor ons prima.
-
We zijn nu een half jaar verder. Ik merk binnen ons team dat er wel wat meer behoefte is aan een tweede chat waarin er hulpvragen kunnen worden gezet zoals
- Natuurbrand 1 TS nodig
- Heeft iemand een AB voertuig beschikbaar ezv.Alleen de meldingen waarin verwijzingen worden gezet apart zetten in een chat en dan de normale gesprekken in de chat.
-
sluit me bij juriaan aan. Bij ons in het team hetzelfde geval
-
Kan het dan niet in 1 chatvenster ? Waarbij je je iets als een 'aanvraag tot hulp' kan aanvinken... en dat deze bovenaan blijven staan tot de interventie afgerond is ? Ik denk dat 2 chatvensters een beetje druk gaat worden.... in de echte meldkamer heb je op je scherm ook geen chatvenster denk ik
-
@Data ik vind die extra chat voor admins nog niet zo'n slecht idee want ja er is een forum wat je in kunt stellen voor admins only maar in de chat praat veel makkelijker.
En daarbij blijft meldkamerspel en online game en zit je dus vaak met vreemde in een team waarvan ik wel snap dat je daar niet zomaar je facebook of mobiele nummer aan wilt geven.
Wat ik al zei het is een online game dus je weet niet wie er aan de andere kant zit... -
Ik vind 1 chat zelf al meer dan genoeg
Plus als je een 2e chat aanmaakt dan wordt het de druk met alles -
Dan moet je nog meer gaan opletten in welke chat je iets stuurt. straks pak je de verkeerde en dan gaan mensen daar weer over klagen.
Wat mij betreft mag deze functie dan ook weg blijven. -
Klopt inderdaad te veel chats is niet goed.
-
of dat je het zelf kan aanvinken in je meldkamer als je dat wil.
-
@Data ik vind die extra chat voor admins nog niet zo'n slecht idee want ja er is een forum wat je in kunt stellen voor admins only maar in de chat praat veel makkelijker.
En daarbij blijft meldkamerspel en online game en zit je dus vaak met vreemde in een team waarvan ik wel snap dat je daar niet zomaar je facebook of mobiele nummer aan wilt geven.
Wat ik al zei het is een online game dus je weet niet wie er aan de andere kant zit...Het admin-team van onze groep heeft een facebook groepschat... heel makkelijk.