[FP-000] Profielpagina's

  • Als je bij spelers (van andere teams of zonder team) op het profiel kijkt, zie je niets over ze behalve een veelal lege tekst/foto pagina (waar niemand iets op weet te plaatsen) en de verdiende credits en awards. En ook bij je teamleden moet je even gaan puzzelen om te zien hoe en wat ze doen. En om het aan iedereen te vragen (en onthouden) is ook niet te doen voor iedereen.


    Ik zou willen dat het profiel iets meer over jou (als Meldkamer) zegt. Ik dacht aan het volgende: Land, District/Regio, Provincie en Speelstijl. Zo kan je zien welke mensen waar en hoe spelen. Dat dit het eerste is wat je ziet als je op iemand zijn naam klikt. Het moet iedereen helpen om jezelf makkelijk en snel te omschrijven.


    Bijvoorbeeld:


    Speler 1:
    Land: NL
    Speelstijl: Realistisch
    Regio: Hollands-Midden, Rotterdam Rijnmond
    Provincie: Zuid-Holland


    Speler 2:
    Land: FR
    Speelstijl: Onrealistisch
    Regio: Geen regio/Niet van toepassing
    Locatie: Anders, namelijk: Parijs


    De verschillende keuzes:


    - Land:
    NL, BE, DE, FR, UK, 'Anders, namelijk: <..>'
    - Speelstijl:
    1. (Grotendeels) Realistisch, 2. Onrealistisch, 3. Anders, namelijk:
    - Regio:
    Alle *NL regio's 1-25 of *BE, Anders, namelijk: <..>
    - *Bij realistisch:
    Provincie: *12 NL provincies of *10 BE provincies, 'Anders, namelijk: <..>'
    - *Bij onrealistisch of 'anders, namelijk':
    Locatie: <zelf invullen>


    Dit kan vast nog wel wat verbeterd worden of nog meer uitgebreid. Mij lijkt het vooral leuk dat het overzichtelijker is wie wat doet. Ik hoor graag reacties! :D


    Nog iets: Het moeten m.i. geen persoonlijke vragen worden, een 'Meldkamer' is onzijdig en geen persoon.

  • Op dit moment staat op de lijst:


    FP-000
    Aanpassen van de profielpagina’s, zodat awards aantrekkelijker worden om te ontvangen


    Hier stond nog geen referentiepagina (m.a.w. linkje naar het topic met het ider) bij, omdat deze er niet is...
    Morgen, als ik weer terug ben in Nederland, zal ik deze tekst dus enigszins aanpassen en dit topic als link erbij zetten.


    Beschouw 'm dus maar als goedgekeurd, onder voorbehoud dat er nagedacht moet worden wat voor informatie we er willen tonen, zoals bijvoorbeeld ook awards, een aantal statistieken o.i.d.


    Data

  • Bedankt! Ik had het gelezen inderdaad, maar dacht dat het meer ging over awards en vormgeving.


    Het bovenstaande zou mij dus leuk lijken op de profielpagina. En inderdaad statistieken zoals het totaal aantal gebouwen, voertuigen en gereden kilometers vind ik ook leuk om terug te zien.


    Alle ideeën voor de profielpagina zijn hier welkom!

  • Dat ging inderdaad puur over awards en vormgeving.
    Ik ga er nu alleen een algemeen idee van maken, "informatie & vormgeving", met dit als discussietopic.
    Verdere aanvullingen of ideeën kunnen hier dan dus ook genoemd worden...


    Data

  • Bij het opleuken van profielen misschien ook de volgende gegevens zichtbaar maken;


    Datum laatst online (evt alleen voor admins)
    Datum lid geworden van het team (evt alleen voor admins)

  • Bij het opleuken van profielen misschien ook de volgende gegevens zichtbaar maken;


    Datum laatst online (evt alleen voor admins)
    Datum lid geworden van het team (evt alleen voor admins)

    dat vind ik een goed idee!

  • Bij het opleuken van profielen misschien ook de volgende gegevens zichtbaar maken;


    Datum laatst online (evt alleen voor admins)
    Datum lid geworden van het team (evt alleen voor admins)

    indd goed idee, met name datum laatst online zou heel handig zijn om te kijken of iemand nog actief is.
    of dit plaatsten op het teamleden overzicht

  • Bij het opleuken van profielen misschien ook de volgende gegevens zichtbaar maken;


    Datum laatst online (evt alleen voor admins)
    Datum lid geworden van het team (evt alleen voor admins)

    Dit is zeker een hele goede om toe te voegen aan de profielpagina's.

  • Is het ook niet een idee om toe te voegen:


    - Credits verdient in afgelopen week/maand

    - aanmelddatum (kan je momenteel alleen bij jezelf zien)

    - het aantal posten dat je hebt per soort


    Bij de awards:


    - het aantal dat diegene nog moet om de volgende te halen. Nu zie je alleen dat diegene hem heeft gehaald, maar misschien is het leuk om ook in ieder geval het voortgangsbalkje te laten zien van hoever diegene al is om zijn/haar volgende award te halen. De exacte cijfers hoeven er van mij niet bij.


    laat maar weten wat jullie er van vinden

  • Wat mij betreft wel op zo een manier dat je zelf kan bepalen wat zichtbaar is....

    Overigens kan je op de profielpagina al zien waar iemand speelt. Dat laat de kaart namelijk zien.

    Ik vind alle restinfo geen enkele meerwaarde hebben. Maar dat is mijn mening!

  • Leuk idee! Kan er dan ook toegevoegd worden op welke plek je staat in het gehele klassement?

    Paar updates geleden is de knop misc. toegevoegd ( mogelijke incidenten en beste spelers) daar kun je door vrijwel iedereen door scrollen.

    Ik denk dat dit voor sommige spelers dit misschien een challenge wordt, om de beste te worden🤔😉


    Wat mij betreft wel op zo een manier dat je zelf kan bepalen wat zichtbaar is....

    Overigens kan je op de profielpagina al zien waar iemand speelt. Dat laat de kaart namelijk zien.

    Ik vind alle restinfo geen enkele meerwaarde hebben. Maar dat is mijn mening!

    Ik speel op het gebied waar ik eerder woonde😂 dus ik laat eigenlijk niet geheel zien van waar ik nu woon. Of bedoel je wat anders?

    Bewerkt eens, duren MPR: Samengevoegd een bericht gecreëerd door ShelledLocket32 in deze post. ().

  • indd goed idee, met name datum laatst online zou heel handig zijn om te kijken of iemand nog actief is.
    of dit plaatsten op het teamleden overzicht

    Wanneer iemand online was zegt niet zoveel over hoe actief iemand is, wel de bijdrage aan de teamkas i.c.m. Het afdracht percentage. Dus iemand kan dagelijks online zijn en bij 10% op maandbasis 100.000 doneren, en iemand kan dat ook bereiken als ie 2x per maand online is, 5% afdraagt maar wel heel veel posten heeft dus veel meldingen kan wegpompen...

  • Die kaart is niet te zien bij spelers die niet in je team zitten.


    Leuk idee! Kan er dan ook toegevoegd worden op welke plek je staat in het gehele klassement?

    Paar updates geleden is de knop misc. toegevoegd ( mogelijke incidenten en beste spelers) daar kun je door vrijwel iedereen door scrollen.

    Ik denk dat dit voor sommige spelers dit misschien een challenge wordt, om de beste te worden🤔😉


    Ik speel op het gebied waar ik eerder woonde😂 dus ik laat eigenlijk niet geheel zien van waar ik nu woon. Of bedoel je wat anders?

    In de app is die inderdaad een aantal updates toegevoegd. Op de site bestond die al.

    Indien je ook op de site speelt kan je voor je plaats in de toplis ook kijken naar mijn script. Daarmee kan je het namelijk weergeven in de bovenbalk.


    Voor de rest ben ik het met de spelers hierboven eens dat bepaalde functies uit te schakelen moeten zijn.

  • Moet je dan een instelling veranderen of staat het er al standaard?

  • Moet je dan een instelling veranderen of staat het er al standaard?

    Op de webbrowser kan je scripts installeren d.m.v. Tampermonkey. Als je op deze site kijkt: Scripts-MKS bundel, dan kan je de installatie link en de uitleg van mijn script vinden waar je de toplist functie mee kan aanzetten, dan zie je in je bovenbalk altijd waar je staat en ga je automatisch naar de goede pagina.

    Tevens zijn er nog meer functies in dat script te vinden. Die staan allemaal uitgelegd op die pagina en er komen ook nog nieuwe functies.

  • Het is de bedoeling om hier dan een invulmodel van te maken (denk ik). Zo worden de profiel pagina's ook gebruikt, want niemand weet nu wat hij/zij daar nu op moet zetten.


    Vind jij het niks, prima, dan vul je het gewoon niet in. Er zijn daarentegen zat spelers die dit wel zien zitten en dit ook zullen invullen

  • Er zijn daarentegen zat spelers die dit wel zien zitten en dit ook zullen invullen

    En daarom moeten de profielpagina's aangepast worden omdat je al die informatie nu al kwijt kan in de vrije tekst op je profielpagina....

    En inderdaad er zijn er zat die het nu al invullen.... Alleen in de praktijk valt het dus wel mee met mensen die het in willen vullen.

    Het team verzet bergen met werk. Daar ben ik super blij mee... Maar het is ook duidelijk dat hier echt al wel een hoop suggesties zijn geweest die bestempeld waren als dat gaan veel mensen gebruiken, waarvan nu gezegd wordt... dat ontwikkelen we niet verder. Kost te veel tijd en er wordt te summier gebruik van gemaakt.