Bedrijfsbrandweer

  • Hallo,


    Ik heb al een bedrijfsbrandweer toegevoegd in mijn spel. Deze is te vinden bij Flora Holland in het Westland uitgerust met een TS en een SIV.


    Ik heb het als volgt gedaan:
    - Nieuwe gebouw kiezen voor Brandweer post
    - naam van Bedrijfsbrandweer gegeven


    De bedrijfsbrandweer van Flora Holland is zelfs onderdeel van brandweer Haaglanden als ik de site moet geloven:
    15 - Roepnummeroverzicht Brandweer Haaglanden (15)

  • Dat kan natuurlijk ook. Echter wordt die brandweer gezien als een reguliere brandweer in het spel en niet specifiek op dát bedrijf met de daar specifieke meldingen...Bovendien zijn er zat Bedrijfsbrandweren die niet buiten hun poorten- of en een hele korte straal rond het bedrijf komen.

  • Flora Holland is zeker geen onderdeel van Veiligheidsregio Haaglanden.


    Omdat dit bedrijfsbrandweerkorps wel gelegen is in het verzorgingsgebied van die regio, is het korps wel opgenomen in het roepnummerplan.
    Tevens is meldkamer Den Haag degene die de P2000 alarmeringen doet.
    Maar een inzet van het korps buiten het veilingsterein heb ik nog nooit voorbij zien komen


    Data

  • @Data


    Is er wat veranderd in die overzichtslijst?? Ik zie nu ineens dat Rijswijk geen hoogtewerken (HW) meer heeft??

    Nehoor, hebben ze al heel lang niet meer staan.
    Andere sites hebben soms nog wat achterhaalde informatie, zeker van regio Haaglanden
    Maar omdat wij hier zoveel spelers hebben die in de hulpverlening werken, zijn gegevens hier meestal wel actueel


    @Data Is wel eens voorgekomen dat de SIV van de bedrijfsbrandweer is ingezet bij een auto te water in Honselersdijk.


    https://www.regio15.nl/nieuws/…ter-op-de-middel-broekweg

    Ah oke, maar dat is dan echt alleen als het heel hoge spoed heeft.
    Normaal gesproken blijven ze op eigen terrein, zoals bijna elke bedrijfsbrandweer


    Data

  • Ik zie het wel als een toevoeging in het spel.
    In het zuiden van Limburg kennen wij ook diverse bedrijfsbrandweerkorpsen.
    Of het nu al toegevoegd moet worden weet ik niet.
    Ik persoonlijk zou het ook wel leuk vinden om de blauwe kolom uit te breiden.

  • Is de bedrijfsbrandweer zo groot in Nederland dan?
    De meeste korpsen hebben misschien een TS en eventueel nog een PM en HV. het geringe aantal grote korpsen in nederland is vaak ook niet zo bijzonder als de korpsen in het duitse voorbeeld.
    Met een toevoeging van schuim en IBGS-voertuigen met bijbehorende meldingen kom je volgens mij tot een systeem waarmee je vrijwel alle (bedrijfs)brandweerkorpsen die belast zijn met bijzondere taken afgedekt.
    Misschien dat er nog een aantal hele specifieke korpsen zijn. Maar de grotere korpsen (GB, Moerdijk) zijn bij mijn weten niet zodanig anders dat we daar echt een specifieke uitbreiding voor nodig hebben toch?


    Het lijkt mij dus zinvoller eerst andere voertuigen en opties toe te voegen waarna ik mij afvraag of de vraag naar een uitbreiding 'bedrijfsbrandweer' nog wel blijft bestaan.

  • Dat was inderdaad ook iets waar ik gisterenavond over nadacht.


    Inderdaad, veelal is er gewoon een TS in dienst.
    Af en toe wordt ook gebruik gemaakt van SB en PB, maar die kennen we ook binnen de regionale brandweer.


    De GB kent natuurlijk nog wel een "Autospuit", of "Combinatie-Eenheid", die iets afwijkt van de landelijke standaard.
    Wellicht dat er mensen zijn die wel korpsen kennen met wat extremer afwijkende voertuigen?


    Data

  • Ik weet niet of die nog bestaat en welke voertuigen hun hebben?
    Maar in Maastricht heeft Johnsson Mattey een bedrijfsbrandweer die ook wel eens het regionale korps uithelpt op het industrie terrein.
    Voor zover mij bekend heeft de bedrijfsbrandweer van Chemelot helemaal geen TS staan.

  • @MPR dankje voor je reactie.
    Ik dacht dat hun geen TS hadden, al denk ik het niet maar het zou wel gaaf zijn als deze TS in het spel zou komen.
    Dit geldt overigens ook voor de andere voertuigen en bakken, ik denk dat deze wel iets universeler zijn.

  • Enigste extreem afwijkende korps waar ik zo snel op kan komen is de bedrijfsbrandweer van BP in het Rotterdams Havengebied, door hun SB/HW (een combinatie tussen een hoogwerker en schuimblusvoertuig). Volgens mij is dit echter wel het enigste korps met zo'n voertuig in dienst.


    Enigste afwijkende voertuig van de GB dat mogelijk nog interessant zou zijn om in te voeren is de (industriële) "Autospuit", aangezien de "Combinatie-Eenheden" al vervangen worden en langzamerhand gaan verdwijnen bij de GB. De overige voertuigen van de GB zijn trouwens (zoals ook het geval is bij meerdere bedrijfsbrandweren) ook in de rest van Nederland te vinden, zoals de normale Tankautospuiten en Schuimblusvoertuigen, wat de uitbreiding bedrijfsbrandweer voor de GB/bedrijfsbrandweer eigenlijk een beetje overbodig maakt, zoals hiervoor eigenlijk al benoemd is.

  • Het lijkt me Zoieso brilliant om uitrukgebieden in te stellen per post, Zodat je bijvoorbeeld kunt zeggen,
    Kazerne Vliegbasis Volkel rukt enkel uit binnen de hekken (In de alarm en uitrukregels).


    Op dat punt heb je echt een top implementatie voor bedrijfsbrandweer, Los je meldingen intern op je gebied op. Krijg hulp van "Regionale" Brandweer maar je kunt alsnog assisteren door handmatig aan te klikken.

    Team: LMO
    Regio:01, 02, 03, 04 05, 06, 07, 08, 14, 20, 21, 22, 23, 24, 25.


    - Beroeps post Hengelo Centrum (Regio 05).
    - Centralist Brandweer (Regio 05).
    - Vrijwilliger Post Oldenzaal (Regio 05).

  • Ondanks alles nog géén antwoordt op de de vraag "wordt de bedrijfsbrandweer toegevoegd in de NL versie?"