Brandmeldingen niet accuraat/correct

  • Beste,


    Ik moet soms echt effe lachen om sommige brandmeldingen die ik in Den Haag krijg... Zo krijg ik geregeld een melding van een heidebrand in straten waar in de verste verte nog niet 1 heideplantje te zien valt Als voorbeeld kreeg ik afgelopen weekend een melding van een heidebrand op de Dedemsvaartweg in Den Haag. Wie Den Haag kent en dan ook de Dedemsvaartweg weet dat daar absoluut geen heide te vinden valt. En dit is dan niet de enige locatie in Den Haag waar een melding van een heidebrand verschijnt...


    Wordt er hier niet op gelet of komen die melding random?? Het is soms gewon echt niet geloofwaardig dat je midden in een woonwijk een melding krijgt van een heidebrand of midden in een woonwijk zonder een sloot/gracht/kanaal een melding krijt van een gezonken woonboot..... Spel is heel erg leuk om te spelen maar sommige meldingen zijn gewoon te vreemd voor woorden.


    Kan dit opgelost worden?

  • Hoever ik weer is er geen oplossing het kan dat andere mensen daar poi’s hebben geplaatst of dat er geen poi’s zijn want dan spawnt hij random

    Fotograaf: Fenno Peters Fotografie

    Jeugdbrandweer Zuid-Limburg

    Complete Regio's: 22, 23, 24

  • Een groot aantal meldingen is niet gekoppeld aan een POI. Die ontstaan ergens op de kaart.
    Vandaar dat men soms bijvoorbeeld ook een woningbrand op de snelweg, of een natuurbrand op het water krijgt.


    Andere meldingen zijn gekoppeld aan een POI.
    Hier kun je zelf iets aan doen, als je hiervan veel foutieve meldingen krijgt.
    Je kunt dan namelijk in je meldkamer instellen dat je alleen eigen POI wilt gebruiken.


    Data

  • hallo allemaal,


    duidelijke antwoorden! ik ga nu echt geen regio vol POI's aanmaken uiteraard! Maar het is soms echt gewoon lachwekkend. dacht dat het een fout was... Maar goed, ik speel voor de lol en plezier en de punten, niet om te gaan miereneuken.

  • Zoals hierboven al aangegeven, sommige meldingen zijn nou eenmaal niet gekoppeld aan een POI. Dat komt vanzelfsprekend omdat ze simpelweg niet aan een POI te koppelen zijn. POI gaan plaatsen voor woningen zit niemand op te wachten.


    Dit gaat echt niet de laatste keer zijn dat je dit gaat zien. Je kunt het een fout noemen, groot woord, maar helaas zullen we het ermee moeten doen. Ik zeg daarmee niet dat het klopt, maar dat was immers al bekend.


    We ervaren dit allemaal, dus ik zie niet helemaal de meerwaarde om daarvan een screenshot te plaatsen met "fout!". Maar goed, dat is even mijn persoonlijke mening tussendoor ;)


    Volgens mij is er ook ergens een topic met bijzondere meldingen op bijzondere locaties, dat lijkt me een mooie plaats voor de volgende screenshots :)