[FM-016] Eigen Categoriën

  • Voor zover mij bekend kun je geen extra tabbladen toevoegen.


    Wel zijn er in de Duitse versie meer tabbladen dan in de Nederlandse versie.
    Zeker gezien op jouw screenshot de tabbladen "SEG" en "THW" staan, moet dit wel de Duitse versie zijn.


    Het feit dat de tabbladen wel Nederlandse namen hebben, lijkt me een kwestie van Google Translate.
    Zeker benamingen als "Middelgrote staken", "Water te redden" en "Grote weddenschappen" zien er uit als een Google vertaling


    Data

  • Je zit nu in Leitstellenspiel.de. Geloof dat dit weinig met NL te maken heeft? Wat is nou precies het probleem?

    Een Probleem?


    Geloof niet dat ik een probleem meld @Woukaa .. De vraag was/is komt die optie van die tabbladen (Categorieën) welke in de Duitse versie zit ook naar de Nederlandse versie. Het lijkt een mooie aanvulling op de Uitrukregls...



    ?(

  • Ik denk dat bovenstaande verwarring komt door het feit dat het een screenshot uit Leitstellenspiel is, maar naar het Nederlands is vertaald.
    In eerste oogopslag lijkt het dan Meldkamerspel te zijn, maar het is in feite natuurlijk de Duitse versie.


    In ieder geval...


    We kunnen er inderdaad eens naar kijken of het handig is meer tabbladen in te voeren.
    Tabbladen als THW en SEG sowieso niet, gezien we die niet kennen.


    In de afgelopen periode ben ik ideeën tegengekomen voor helikopters, ME en functionarissen (OvD, HOvD e.d.)
    Nadelen die ik tegengekomen ben is dat de tabbladen veel ruimte innemen op mobiele apparaten.
    Ik ben niet op de hoogte hoe dit in Duitsland is geregeld?


    In ieder geval het overwegen waard óf we nieuwe tabbladen willen, en zo ja: wélke precies.


    Data

  • Ik denk dat het overgrote deel van de spelers dit spel speelt op hun laptop, pc of tabblet. Het gekke is dat het in de Duitse versie allemaal wel kan. Ik hoor er niemand over (Leitstellenspiel) dat het allemaal niet wenselijk is op hun mobiele appara(a)t(en). Het mooie van die categorieën optie is dat je het niet hoeft te maken. Als jij op een telefoon speelt kan je er voor kiezen om ze niet te maken, geef de overige spelers wel die mogelijkheid om die te maken en er gebruik van te maken. Zoals wij in ons team altijd zeggen "Iedereen moet zijn spel kunnen spelen op zijn/haar manier"


    Dat het een vertaald screenshot is lijkt me duidelijk aangezien niet iedereen de Duitse taal machtig is. Het zit al in het spel dus was enkel de vraag komt dit ook naar de Nederlandse versie? Dat er in Duitsland THW of SEG zit doet denk ik niet ter zake aangezien ze daar toch al heel veel verder zijn met de ontwikkeling, daardoor wordt er regelmatig gevraagd of zulke opties ook naar de Nl versie komen.

  • Volgens mij zijn we het er met zijn alleen over eens dat dit een prima update is die we op de suggestielijst kunnen plaatsen.


    Laten we het allemaal niet groter maken dan het is. Prima suggestie, dus dit verplaatsen we gewoon naar het suggestiegedeelte en werken we zodra de tijd ervoor is uit tot invoering. Daarbij rekening houdend met zoveel mogelijk wensen.


    Bij deze hoop ik dat mijn forumcollega @Data iets kan regelen met verplaatsen en toevoegen aan de lijst :)


    Mocht het al op de lijst staan, dan is dat perfect. En hebben we het helemaal groter gemaakt dan het is als je het mij vraagt.

  • Ga het idee toevoegen...


    Ik denk dat het overgrote deel van de spelers dit spel speelt op hun laptop, pc of tabblet. Het gekke is dat het in de Duitse versie allemaal wel kan. Ik hoor er niemand over (Leitstellenspiel) dat het allemaal niet wenselijk is op hun mobiele appara(a)t(en). Het mooie van die categorieën optie is dat je het niet hoeft te maken. Als jij op een telefoon speelt kan je er voor kiezen om ze niet te maken, geef de overige spelers wel die mogelijkheid om die te maken en er gebruik van te maken. Zoals wij in ons team altijd zeggen "Iedereen moet zijn spel kunnen spelen op zijn/haar manier"
    Dat het een vertaald screenshot is lijkt me duidelijk aangezien niet iedereen de Duitse taal machtig is. Het zit al in het spel dus was enkel de vraag komt dit ook naar de Nederlandse versie? Dat er in Duitsland THW of SEG zit doet denk ik niet ter zake aangezien ze daar toch al heel veel verder zijn met de ontwikkeling, daardoor wordt er regelmatig gevraagd of zulke opties ook naar de Nl versie komen.

    Ik doelde er niet op dat ik dat als nadeel zou zien.
    Integendeel, ik geef aan dat ze het in Duitsland ook voor elkaar krijgen en het hier dus ook zou moeten kunnen.
    Ik vind het zelf namelijk ook een goed idee.


    De vertaalde screenshot... Daarmee bedoelde ik dit:

    Is hier sprake van LSS? Ik kan mij niet helemaal vinden in de screenshots..

    Enigszins verwarring doordat het Duits naar het Nederlands is vertaald. Niets naar jou toe dat het slecht is dat het een vertaling is, o.i.d.
    En THW weet overigens ook niet iedereen wat dat inhoud, dus vandaar dat ik ook even noemde dat dat ook hier niet komt omdat we dat niet kennen...


    In ieder geval, staat op de lijst.
    We gaan zien wanneer er tijd is om dit in te voeren.


    Data