18 - Roepnummeroverzicht Brandweer Zuid-Holland Zuid (18)

  • De 18-9436 (Reserve TS) staat momenteel in klaaswaal. Ook is de eerdergenoemde aanhangwagen in klaaswaal de 18-5685.

  • Is de nieuwe AL van Oud-Beijerland de vervanging van de HW aangezien ze hetzelfde roepnummers hebben in de lijst? Ik dacht dat ze hem extra kregen, en dus nu een HW én AL hadden.

  • Is de nieuwe AL van Oud-Beijerland de vervanging van de HW aangezien ze hetzelfde roepnummers hebben in de lijst? Ik dacht dat ze hem extra kregen, en dus nu een HW én AL hadden.

    Alle huidige AL en HW worden de komende periode vervangen door AL. Oud-Beijerland is reeds begonnen met opleiden van personeel en ook de AL van Dordrecht is deze week gespot

  • Volgens mij zit Fokker in Papendrecht. Het heet tegenwoordig Fokker Aerostructures. Het adres is Industrieweg 4 in Papendrecht. (staat ook zo in het overzicht op de eerste pagina)

    Succes!

  • Voor zover ik weet zit Fokker niet in Zwijndrecht maar in Papendrecht. Industrieweg 4. Staat ook in het voertuigoverzicht op de eerste pagina.

    Correct, Fokker heeft ook nooit in Zwijndrecht gezeten. In het verleden had men nog een tweede vestiging in Papendrecht en ook in Dordrecht zat een fabriek. Deze zijn inmiddels al jaren gesloten en de bedrijfsbrandweerkorpsen aldaar zijn opgeheven.


    Wijzigingen doorgevoerd in lijst, met rood gemarkeerd. Aanvullingen of verbeteringen zijn altijd welkom.

  • Weet iemand waarom de 18-6869 TS (Bedrijfsbrandweer IHC Merwede) een xx6x roepnummer heeft en niet een xx3x? Als het roepnummer wel klopt denk ik dat het hier gaat om en SB, maar hiet heb ik geen verdere kennis over.

  • https://archief.nipv.nl/wp-con…n-brandweervoertuigen.pdf


    IK hoop dat de link werkt maar hier staat de opbouw van de roepnummers uitgelegd. Nummer 6 zoals jij zegt is een bijzonder brandbestrijdingsmaterieel. Hoeft niet persé schuim te zijn dacht ik.


    In het Botlek gebied regio Rotterdam - Rijnmond zijn wel meer wagens met een 6 nummer die geen SB of schuim hebben.

    Een dompelpomp of een slangenwagen hebben bijvoorbeeld ook een roepnummer wat begint met een 6


    Succes met uitzoeken wat voor auto hoort bij je genoemde roepnummer...