Teveel incidenten met OvD-B

  • Persoonlijk vind ik dat teveel inzetten een OvD-B nodig hebben. Ik heb op dit moment 4 meldingen in de wachtrij die wachten op 1 OvD-B, terwijl ze relatief klein zijn (brand in keuken, boom op persoon etc).
    Het is ook best onrealistisch dat er niks gebeurt totdat er een OvD ter plaatse is.

  • Dat er pas wat gebeurd als er een bepaald OvD nodig is, kunnen we niets aan doen inderdaad. Zo is het spel nou eenmaal.


    Dat er bij veel incidenten een OvD nodig is, is bekend. Dit komt omdat veel meldingen uit een eerste snelle vertaling van de Duitse versie een OvD vragen, omdat dat bij de Duitse meldingen ook het geval was. Dit moeten we nog aanpassen.
    Verder moeten er nog veel nieuwe meldingen in het spel komen, om de balans met kleine incidenten terug te krijgen. Dit komt dus vanzelf goed.


    Verder is het wel zo dat de incidenten die je als voorbeelden noemt, gewoon zo zullen blijven. Boom op persoon betreft een ongeval, daar is volgens ons een OvD benodigd. Brand in keuken vraagt vanaf middelbrand een OvD, conform Nederlands model.

  • Dat er pas wat gebeurd als er een bepaald OvD nodig is, kunnen we niets aan doen inderdaad. Zo is het spel nou eenmaal.


    Dat er bij veel incidenten een OvD nodig is, is bekend. Dit komt omdat veel meldingen uit een eerste snelle vertaling van de Duitse versie een OvD vragen, omdat dat bij de Duitse meldingen ook het geval was. Dit moeten we nog aanpassen.
    Verder moeten er nog veel nieuwe meldingen in het spel komen, om de balans met kleine incidenten terug te krijgen. Dit komt dus vanzelf goed.


    Verder is het wel zo dat de incidenten die je als voorbeelden noemt, gewoon zo zullen blijven. Boom op persoon betreft een ongeval, daar is volgens ons een OvD benodigd. Brand in keuken vraagt vanaf middelbrand een OvD, conform Nederlands model.

    Oke bedankt, duidelijk! :)

  • Het valt mij op dat sinds ik twee OvD's in mijn posten heb staan ik bij (gevoelsmatig, het zijn er ongetwijfeld minder) 50% van mijn meldingen opeens een vraag om een OvD krijg. Dat lijkt me wat aan de overdreven kant.

  • Ja en nee, alle meldingen met meer dan 2 TS benodigd er een. Dat is realiteit. Dat men met 'grote meldingen' wil spelen, ja dan krijg je ook veel ovd's.
    Door meer kleine meldingen toe te voegen, van 1 of max 2 ts, zal dit hopelijk later gelijk worden getrokken.