Nieuwe combinatieknop

  • Helemaal mee eens. De knop is handig, maar alleen onder aan het scherm.

    Hiermee eens, ik zou graag alleen de knop bovenin weg willen hebben, die onderaan is wel handig voor de enkele keer dat ik dat graag wil openzetten.


    Intussen spam ik zinloze meldingen in het team, terwijl we een regel hebben dat we niet zomaar meldingen openzetten en dit zorgt daar wel voor. Net had ik 1 ambu melding en diegene die een ambu stuurde was offline gegaan, dus ook dat zijn nieuwe problemen waar je niet op zit te wachten...

  • Eerlijk moet ik zeggen: ik kan me vinden in je opmerking; de knop onderaan is perfect, maar de locatie van de knop bovenin lijkt wat vervelend.


    Maar laten we ook zeggen: de functie is er sinds vandaag, wellicht dat het gewoon nog even wennen is? Als we dit nu bij Sebastian aankaarten, heb je grote kans dat dat ook het antwoord is ;) , maarja dat weet je nooit :)

  • Ik snap wel dat er dingen zijn waaraan je even moet wennen, maar ik klik ook wel eens per ongeluk op de gewone Alarmeren knop en moet dan nog het pijltje drukken om verder te gaan, zoiets is niet erg. Ik klik niet altijd geconcentreerd omdat het een snel ontspanning/tussendoor spel voor me is. Maar dat heeft dus niks met wennen te maken.


    Met deze grote, nieuwe knop betekend het dat ik het team onnodig tot last ben hierdoor (en andere leden andersom ook). We zitten in een beetje verspreid team en als je dan meldingen openzet van kilometers ver weg dan hebben anderen daar echt niets aan. Het is bij ons een teamregel om die meldingen niet open te zetten om een overvolle meldingslijst te voorkomen. Daarom dat ik nu al met een bericht hierover kom, want op dit moment kan ik haast niet meer ontspannen spelen en juist in deze periode wanneer ik weer wat meer tijd heb om lekker te spelen en van plan was om flink uit te breiden, is er iets dat mij daarin belemmerd.


    Daarom, de suggestie om de knop te verwijderen/optioneel te maken bovenin is voor mijn speelstijl belangrijk, het is voor mij storend genoeg dat ik deze verdere avond dit spel niet meer ga spelen om deze reden.

  • Als je veel met de sneltoetsen speelt heb je er inderdaad weinig last van.
    Ik speel zelf vaak op de laptop met een touchscreen en merk dat ik er dan vaak op klik (gebruik de laptop dan al tablet)
    Denk dat het dus gewoon wennen word en anders meer met de sneltoetsen spelen.


    Voor mij is het de laatste optie, dan maar minder de tablet functie gebruiken.

  • Ik vind het super handig.
    Waar de knop staat maakt me eigenlijk niet uit gezien ik steeds met het keyboard speel.

    Dat betekend dat je vooral de functie erg handig vind, dus niet over de knop zelf.


    Als je veel met de sneltoetsen speelt heb je er inderdaad weinig last van.
    Ik speel zelf vaak op de laptop met een touchscreen en merk dat ik er dan vaak op klik (gebruik de laptop dan al tablet)
    Denk dat het dus gewoon wennen word en anders meer met de sneltoetsen spelen.


    Voor mij is het de laatste optie, dan maar minder de tablet functie gebruiken.

    Het laat wel zien op welke manier we spelen! :P Maar op de tablet/mobiel kan je ook geen sneltoetsen gebruiken en ik gebruik dan nog wel eens de app op de iPhone (dat is al zo'n klein scherm) en loopt ook snel vast. Om wat voorbeelden te geven: Soms vond ik het al vervelend om per ongeluk op de naam van het voertuig te klikken i.p.v. het hokje markeren waardoor je uit de melding gaat, en dan vooral bij die grote meldingen waarbij je 20 voertuigen moest sturen en dan op het laatste moment mis klikt en alles opnieuw kon doen. Of als het spel een beetje vastloopt met veel meldingen/voertuigen en dat de knoppen dan slecht reageren, dan gaat het ook wel eens mis.


    Door deze knop is er voor mij (en ook anderen in ons team die ik hierover heb gehoord) weer iets bijgekomen dat ik meer fouten maak, het kost me extra inspanning om daar niet op te klikken. Deze keer vind ik het erger omdat ik niet alleen mijzelf tot last ben, maar ook het team onnodig meldingen in hun scherm laat zien hierdoor. Ik had nu ook weer best veel zin om MKS te spelen, heb het even geprobeerd maar ben er nog steeds niet blij mee. || Totale ontspanning is weg.

  • Gezien er nog verder geen reactie op is gegeven wil ik nog het volgende erbij voorstellen (mocht de knop om welke reden dan ook absoluut niet optioneel kunnen worden):


    1. Maak de combi-knop kleiner (alleen bovenin)
    2a. Geef de combi-knop een andere plaats, helemaal links of erboven/eronder een rij met bijzondere knoppen bijvoorbeeld (want naast de nieuwe combinatieknop zal er vast in de toekomst meer bij verzonnen kunnen worden en toegevoegd waarbij een aparte rij benodigd is).
    2b. Maak een kleine tussenruimte (net zoals nu bij de 'vorige/volgende pijltjes' ernaast zit) zodat deze knop nog een beetje apart staat van de andere knoppen


    Uiteraard mochten anderen nog meer ideeën hebben dan hoor ik die ook graag erbij, maar ik hoop echt dat er iets nog eraan veranderen kan, gezien ik deze knop voor 99,99% niet ga gebruiken en hij wel nutteloos dominant erbij blijft staan. Wat ook storend is: Bij meldingen die niet gedeeld kunnen worden of al zijn staat deze knop er NIET bij, dus het verschilt ook elke keer weer (en wisselt het op die manier continu) waar je moet klikken.

  • Gezien er nog verder geen reactie op is gegeven wil ik nog het volgende erbij voorstellen (mocht de knop om welke reden dan ook absoluut niet optioneel kunnen worden):


    1. Maak de combi-knop kleiner (alleen bovenin)
    2a. Geef de combi-knop een andere plaats, helemaal links of erboven/eronder een rij met bijzondere knoppen bijvoorbeeld (want naast de nieuwe combinatieknop zal er vast in de toekomst meer bij verzonnen kunnen worden en toegevoegd waarbij een aparte rij benodigd is).
    2b. Maak een kleine tussenruimte (net zoals nu bij de 'vorige/volgende pijltjes' ernaast zit) zodat deze knop nog een beetje apart staat van de andere knoppen


    Uiteraard mochten anderen nog meer ideeën hebben dan hoor ik die ook graag erbij, maar ik hoop echt dat er iets nog eraan veranderen kan, gezien ik deze knop voor 99,99% niet ga gebruiken en hij wel nutteloos dominant erbij blijft staan. Wat ook storend is: Bij meldingen die niet gedeeld kunnen worden of al zijn staat deze knop er NIET bij, dus het verschilt ook elke keer weer (en wisselt het op die manier continu) waar je moet klikken.

    @Woukaa zie je nog mogelijkheden in een van deze suggesties? Hoor graag wat wel of niet mogelijk is.

  • misschien het idee om er een spatial tussen te doen zoals onderstaande afbeelding, doordat de keuzes te dicht bij elkaar staan maak je snel genoeg de verkeerde keuze, zo blijft t concept behouden en is het duidelijker.


  • misschien het idee om er een spatial tussen te doen zoals onderstaande afbeelding, doordat de keuzes te dicht bij elkaar staan maak je snel genoeg de fout door een spatial ertussen te doen word [plaatje] je zeg maar niet verblind.

    Dat is wat ik met punt 2b bedoelde inderdaad, maar dan met het oog op de knoppen bovenin.


    Maar ik blijf het een rot update vinden. Via een browser add-on lukte het mij om de knop (tijdelijk) te verwijderen, maar dat is dan alleen geldig voor de melding die openstaat en het komt helaas weer terug als je dat venster sluit dus dat is ook niet handig, anders had ik het probleem zo zelf opgelost.