18 - Roepnummeroverzicht Ambulance Zuid-Holland Zuid (18)

  • Laatst Bijgewerkt: 19-02-2019
    Bron: 1-1-2Papendrecht / Veiligheidsregio Zuid Holland Zuid


    Post Klaaswaal
    18-171 A-Ambulance
    18-172 A-Ambulance


    Post Papendrecht
    18-174 A-Ambulance
    18-185 A-Ambulance
    18-196 A-Ambulance


    Post Meerkerk
    18-177 A-Ambulance
    18-193 A-Ambulance


    Post Dordrecht
    18-175 A-Ambulance
    18-181 A-Ambulance
    18-187 A-Ambulance
    18-190 A-Ambulance
    18-191 A-Ambulance
    18-192 A-Ambulance
    18-194 A-Ambulance
    18-195 A-Ambulance


    Post Zwijndrecht
    18-186 A-Ambulance
    18-197 A-Ambulance


    Rapid Responders
    18-353 Rapid Responder (Zwijndrecht)


    Biketeams
    18-357 Biker (Dordrecht)
    18-358 Biker (Dordrecht)
    18-359 Biker (Dordrecht)


    Zorgambulances
    18-440 B-Ambulance (Dordrecht)
    18-441 B-Ambulance (Dordrecht)


    Leiding & Coördinatie
    18-801 Officier van Dienst - Geneeskundig
    18-802 Officier van Dienst - Geneeskundig


    18-870 Commandant van Dienst - Geneeskundig


    Regionaal
    18-445 Rijopleiding (Opleidingscentrum Dordrecht)
    18-543 Rijopleiding (Opleidingscentrum Dordrecht)
    18-544 Rijopleiding (Opleidingscentrum Dordrecht)


    18-545 Piket (Zwijndrecht)
    18-546 Piket (Klaaswaal)
    18-547 Piket (Papendrecht)
    18-548 Piket (Dordrecht)
    18-549 Piket (Meerkerk)


    18-550 Coördinator van Dienst
    18-551 Coördinator van Dienst


    18-552 Wagenparkbeheer (Dordrecht)
    18-553 Logistiek (Dordrecht)
    18-593 Grootschalige Geneeskundige Bijstand (Papendrecht)
    18-830 Noodhulpteam (Dordrecht)
    18-871 Coördinator GGB/NHT (Dordrecht)


    Huisartsenpost
    18-752 Huisarts (Gorinchem)
    18-753 Huisarts (Gorinchem)
    18-755 Huisarts (Dordrecht)
    18-756 Huisarts (Dordrecht)
    18-757 Huisarts (Klaaswaal; 't Hellegat)


    Opkomstlocaties
    Ambulancepost Klaaswaal (Molendijk 57, Klaaswaal)
    Ambulancepost Papendrecht (Vliedberg 2, Papendrecht)
    Ambulancepost Meerkerk (Energieweg, Meerkerk)
    Ambulancepost Dordrecht (Romboutslaan 105, Dordrecht)
    Ambulancepost Zwijndrecht (Bootjessteeg 85, Zwijndrecht)


    VWS Locatie Gorinchem (Beatrixziekenhuis | Banneweg 57, Gorinchem)
    VWS Locatie Streefkerk (Middenpolderweg 63B, Streefkerk)


    Overige Locaties
    Opleidingscentrum Dordrecht (Wieldrechtseweg 34B, Dordrecht)


    Post Meerkerk (en mogelijk VWS-Post Gorinchem) komt tussen 2019 en 2020 te vervallen. Men gaat een post bouwen in Schelluinen (nabij Gorinchem) ivm verandering provincie/regiogrenzen.

  • De bouw van zowel post Papendrecht, als VWS post Streefkerk zijn vertraagd. Deze worden de komende maanden opgeleverd. De VWS post wordt komende vrijdag, 14 september, in dienst gesteld en post Papendrecht volgt op 22 oktober.

    • Er is plek voor 5 ambulances op de nieuwe post Papendrecht, maar dit blijven er voorlopig nog steeds 3.
    • Met de opening van post Papendrecht zal ook het bedrijfsbureau verhuizen vanaf Zwijndrecht naar deze nieuwe post. Dat betekent dat de 18-DA (Dienstauto van het bedrijfsbureau) zijn standplaats krijgt op Papendrecht.
    • Tevens zijn er geruchten dat de Rapid Responder van Zwijndrecht naar Papendrecht gaat verhuizen, maar dat is tot op heden nog niet bevestigd door de ambulancedienst. Laten we dat dus bij een speculatie houden...
    • Ter zijner tijd zal er ook een nieuwe uitrukpost in Zwijndrecht gebouwd worden, maar hoever men met de voorbereiding en ontwerpen is, is bij mij niet bekend. Wel verwacht ik in een termijn binnen nu en 5 jaar dat er een nieuwe post gebouwd zal worden in Zwijndrecht.

    De exacte adressen van de 2 nieuwe posten zal ik vermelden zodra deze bij mij bekend zijn. Wat ik nu al wel kan vermelden is dat de post Papendrecht in de nieuwbouwwijk 'Land van Matena' komt te staan aan de straat 'Vliedberg'. De VWS post is gesitueerd aan de Middenpolderweg nabij de T-splitsing Middenpolderweg/Zijdeweg. @Data

  • De exacte adressen van de 2 nieuwe posten zal ik vermelden zodra deze bij mij bekend zijn. Wat ik nu al wel kan vermelden is dat de post Papendrecht in de nieuwbouwwijk 'Land van Matena' komt te staan aan de straat 'Vliedberg'. De VWS post is gesitueerd aan de Middenpolderweg nabij de T-splitsing Middenpolderweg/Zijdeweg.

  • GGB Voertuig 18-593 staat sinds deze maand voor vast gestationeerd op post Vliedberg in Papendrecht. Tevens staat de 18-177 tegenwoordig op post Meerkerk en heeft post Dordt de 175 onder haar hoede. Post Meerkerk (en mogelijk VWS-Post Gorinchem) komt tussen 2019 en 2020 te vervallen. Men gaat een post bouwen in Schelluinen (nabij Gorinchem) ivm verandering provincie/regiogrenzen.


    [ @Data graag even de lijst updaten, ook qua adresgegevens ;-) ]

  • Ja precies, maar in sommige regio's hebben ze standaard roepnummers op een VWS staan, ondanks dat het VWS genoemd wordt...
    Maar dan is dat bevestigd, bedankt weer voor de aanvullingen! :thumbup:

  • Ja precies, maar in sommige regio's hebben ze standaard roepnummers op een VWS staan, ondanks dat het VWS genoemd wordt...
    Maar dan is dat bevestigd, bedankt weer voor de aanvullingen! :thumbup:

    Om hier op terug te komen. Er staat zoals eerder aangegeven geen vaste wagen op Streefkerk, maar de 18-185 staat er verdacht vaak ten opzichte tot de andere ambulances van post Papendrecht :P


    Ambulancepost Schelluinen is naar verwachting open eind 2019. Vanaf die tijd blijft men vanuit Meerkerk op ZHZ rijden, meldingen in Meerkerk zelf worden gereden door ambulances uit VRU.

    VWS Post Gorinchem komt te vervallen als ambulancepost Schelluinen geopend wordt. De ambulances van Meerkerk staan tegenwoordig vaker op Gorinchem dan op Meerkerk, dus zo onderhand kan het woordje VWS wel weggehaald worden ?(

  • " @ravzhz : Rapid Responder wordt 18-353; Zorgambu's worden 18-440 en -441; bikes worden 18-357, -358, -359; nieuwe lesvoertuig wordt 18-445 (bewust in de 400-serie zodat hij ook reserve Zorgambu kan zijn). Voor A-wagens is de range 100-169 voortaan voor @AmbulanceZorgRR en 170-199 voor ons. "


    Aldus een tweet van de ambulancedienst. Dienstvoertuigen, logistiek en GGB behouden hun huidige nummer. Hoe het met de ambu's zit kijk ik de komende tijd even aan. Ik vermoed dat ze daar verder niet aan gaan sleutelen aangezien alle nummers binnen de range zitten. Succes @Data

  • Ik hoorde gisteren dat de eerste paal van de nieuwe standplaats in Schelluinen deze week de grond in gaat. Eind van dit jaar wordt Meerkerk gesloten.
    Ze gaan de diensten nog wel starten hier, maar rijden dan gelijk de polder in.