Misschien hebben ze iedere post/locatie binnen een basisteam een eigen roepnummer gegeven.
Roepnummers basisteams Politie Oost-Brabant
-
koenb -
16 januari 2018 om 21:29 -
De discussie is opgelost
-
-
Ik zit even te denken hoe je achter die roepnummers zou kunnen komen, zou je documenten kunnen krijgen waar dat in staat doormiddel van een WOO-verzoek? Heeft iemand daar ervaring mee?
Ik heb weleens een WOO-verzoek ingediend om politielocaties te krijgen, misschien dat ze dit ook wel kunnen vrijgeven?
-
- Officiële bijdrage
Ik heb weleens een WOO-verzoek ingediend om politielocaties te krijgen, misschien dat ze dit ook wel kunnen vrijgeven?
Is het proberen waard. Ben zelf ook wel benieuwd hoe ze de roepnummers nu hebben
-
Dan ga ik dat gewoon proberen, heb wel vaker een verzoek gedaan. Moet wel lukken, ben benieuwd wat er uit komt.
-
- Officiële bijdrage
Ik heb goed nieuws. Heb de nummers toegestuurd gekregen. Ga deze nu verwerken op de website zodat het weer klopt!
-
Thanks. Een aantal RBTs heeft dus een extra nummerreeks gekregen. En Uden (14) en Cuijk (18) zijn nu aparte RBTs.
-
Op een screenshot van OC Oost-Brabant zie ik ook de OB25, OB26 en OB27 voorbij komen. Lijkt mij dat er ergens een reorganisatie heeft plaatsgevonden?
De OB16 en OB18 zie ik ook al op een foto van een Instagram-story in oktober 2025.
Weet iemand hier meer over?Ik kan je wel antwoord geven. Scheelt een WOO verzoek die na maanden toch weer oud is.
Het Nationaal Roepnummer Plan (NRP) is een basis voor alle teams in heel Nederland. Alleen die basis past dus niet op elke Eenheid (regio). Zo werkt de Eenheid Rotterdam van links naar rechts met de roepnummers (oplopend). Den Haag werkt weer vanuit Den Haag Centrum met ringen met roepnummers. Zo is centrum District 1, maar is het Westland District 5, Leiden weer District 7.
Oost-Brabant doet het net weer anders. Die hebben dus voor de Basisteams, twee beginnummers. De OB16 zal gebruikt worden door de ene dienst (zeg even ochtend) en de OD18 weer door de andere dienst (zeg even avond). Eindhoven heeft (uit mijn hoofd) OB24 en OB26. Maar de twee Basisteams werken wel onder dezelfde nummers.
Dus een reoganisatie is het gelukkig niet, maar de logica ontbreekt mij enorm...
-