Roepnummers basisteams Politie Rotterdam

  • Ja dat zijn ze. Maar de opkomstlocaties, dus waar agenten hun dienst beginnen en eindigen, zijn enkel in de lijst vermeld.

  • Gisteren te horen gekregen dat basisteam Lek en Merwede een nieuw tijdelijk gebouw krijgt in Bleskensgraaf. Dit is het voormalig tijdelijke pand van Hellevoetsluis die nu in hun nieuwbouw pand zitten.
    Dit zal een pilot worden van ongeveer 2 jaar, om te kijken hoe dit basisteam beter in de regio kan worden ingezet. Hiermee komt het bureau in Groot-Ammers te vervallen.

  • 07-B1.00 voor de ME commando, 07-B1-10 tm 07-B1.60 voor Flex. Bij de AE geldt hetzelfde, maar dan wordt de B vervangen door een R. Als je een tweede peloton bouwt veranderd de 1 in een 2 enz. Dat zijn de officiële nummers voor zover ik weet.

  • Ik weet niet of Krimpen nog gebruikt wordt. Hoek van Holland en Maassluis wel. Bureau Hoogvliet is ook nog in gebruik. De RT5301 en 5302 zijn de NH voertuigen voor Hoogvliet. Albrandswaard en Barendrecht durf ik niet te zeggen. Voormalig politiebureau Boezemsingel is in 2020 verkocht aan een particuliere belegger. Taborstraat is in gebruik, hier kan ook 3D aangifte gedaan worden. In de Hoeksche Waard werkt iedereen in principe vanuit Oud-Beijerland en zijn er in de diverse kernen steunpunten in dorpscentra en gemeentehuizen. Hier werken vooral de wijkagenten en zal door de NH worden gepauzeerd. Zwijndrecht, Alblasserdam en Sliedrecht worden ook allemaal nog gebruikt door wijkagenten. Het basissteam, Drechtsteden-Buiten in dit geval, werkt vooralsnog vanuit Papendrecht.


  • Beste Nick,


    In de Hoeksche Waard zijn Cromstrijen, Numansdorp, Binnenmaas, Strijen, en 's-Gravendeel inderdaad pauzeplekken, en geen echte bureaus.


    Inmiddels zijn deze voor zover ik weet allemaal gesloten (en gesloopt), behalve die in het Gemeentehuis bij Maasdam (Eerder genoemd Binnenmaas), die is nog in gebruik anno 2024.