Thanks!
17 - Roepnummeroverzicht Brandweer Rotterdam-Rijnmond (17)
-
Data -
16 januari 2018 om 10:38 -
De discussie is opgelost
-
-
Rotterdam Airport is inderdaad 17-8991 voor de OSC, 17-8961 tm 17-8963 voor de CT en 17-8931 voor de TS.
-
Inderdaad wat Karst zegt. Vaak hoor je via ATC dat grondgebonden voertuigen een naam krijgen zoals "CAR 01" of "FIRE 01".
Bij Rdam Airport hebben ze voor het gemak gewoon de laatste twee cijfers van het roepnummer gepakt, en die ook op het voertuig geplakt. Dit is het nummer wat in de ATC communicatie gebruikt wordt. Dus 17-8991 wordt (bijvoorbeeld) "FIRE 91". Schiphol heeft bijvoorbeeld weer Bx of Bxx op de voertuigen staan. -
Ik heb de nummers hier vandaan: https://www.brandweervoertuigenonline.nl/korpsen.php?korps=391
Lijkt erop dat Rotterdam-Airport 3 crashtenders, 1 TAS, en een OSC (VW busje) heeft.
Verder is de 17-8981 een rupsvoertuig https://hv-nederland.weebly.com/89-rotterdam-t…ue-airport.html.
En 17-8901 is een Vito busje: https://www.facebook.com/reel/772440457692153 Van deze kan ik geen specifieke rol achterhalen.
het Vito busje is een Dienstbus personeel, word gebruikt voor MIRG ipv de OCS bus, voorheen reed de OCS bus het MIRG team vanaf de kazerne naar de heli, nu kan dit door de 17-9801 gedaan worden. Tevens is nu de 17-8991 ook een vito geworden en is de VW T5 al weer uit dienst gesteld ondanks zijn korte dienst tijd.
Tevens is er een reserve Crashtender op rotterdam aanwezig, het gaat hier om de CT 64, 17-8964 Rosenbauer Panther 8x8 afkomstig van Schiphol als BRW-15 -
het Vito busje is een Dienstbus personeel, word gebruikt voor MIRG ipv de OCS bus, voorheen reed de OCS bus het MIRG team vanaf de kazerne naar de heli, nu kan dit door de 17-9801 gedaan worden. Tevens is nu de 17-8991 ook een vito geworden en is de VW T5 al weer uit dienst gesteld ondanks zijn korte dienst tijd.
Tevens is er een reserve Crashtender op rotterdam aanwezig, het gaat hier om de CT 64, 17-8964 Rosenbauer Panther 8x8 afkomstig van Schiphol als BRW-15Zijn de oude crashtenders weg dan? Die hadden ze volgensmij nog als reserve gehouden, maar met deze is dat dan overbodig?
-
Zijn de oude crashtenders weg dan? Die hadden ze volgensmij nog als reserve gehouden, maar met deze is dat dan overbodig?
Deze zijn al best een tijd weg, toen ik in 2020 mijn rijbewijs haalde reed er 1 van de oude MAC's ook weg vanaf zestienhoven richting het zuid ooste, hebben ook online gestaan bij een 2e hands zaak voor hulpvoertuigen
-
Op 1 mei heeft de Post Ridderkerk een nieuwe HA en DPH ontvangen, roepnummers zijn hetzelfde gebleven, maar het voertuigen en de bak zijn vervangen. Pomp heeft nu een capaciteit van 8000 liter per minuut en er is 1,5 kilometer aan slang toegevoegd.
-
Hallo,
wie kan mij vertellen op welke kazerne de verzorgingshaakarmbak en het verzorgingsvoertuig staan?
Alvast bedankt.
-
Hallo,
wie kan mij vertellen op welke kazerne de verzorgingshaakarmbak en het verzorgingsvoertuig staan?
Alvast bedankt.
zover ik het via facebook weet
staan die bij brandweer Krimpen aan den IJssel
De roepnummer van de VZH is volgens hun de 17-9286
die wordt gebracht met de 17-9185
-
zover ik het via facebook weet
-staan die bij brandweer Krimpen aan den IJssel
De roepnummer van de VZH is volgens hun de 17-9286
die wordt gebracht met de 17-9185
Ik zie op brandbase wel de 17-9201 en de 17-9288 staan maar geen locatie.
-
- Officiële bijdrage
Er zouden meerdere VZH bakken in deze regio moeten zijn. Zijn allemaal te vinden in het linkje hier onder
-
Er zouden meerdere VZH bakken in deze regio moeten zijn. Zijn allemaal te vinden in het linkje hier onder
Mooie overzichtelijke site!
Meteen opgeslagen, dankjewel

Heb je ook enig idee hoe het met de arbeidshygiene geregeld is?
Dit zie ik in het overzicht niet terugkomen....
-

volgens de brandbase is de 17-1681 voor arbeidshygiene
-
- Officiële bijdrage
Op Moezelweg staan idd wat voertuigen van de nieuwe update
-

Er zijn drie vrachtwagens, te weten de 17-9201, 9202 en 9203. Horen officieel bij de afdeling logistiek op de Driemanssteeweg 160, 3084 CB Rotterdam.
De 17-1681 is sinds 2020 uit dienst. Hiervoor is de 18-6381 in bruikleen van Zwijndrecht genomen. de 18-6381 nummering zag ik er begin dit jaar nog op staan, rijdend bij kazerne Butaanweg. Dit voertuig is voornamelijk voor de logistiek van de GB, en niet de gehele VRR. Ik durf het niet met zekerheid te zeggen, maar volgensmij is dit ook enkel een AB en geen AH (dus geen pakken). -
- Nieuw
Hallo,
Alvast bedankt.
Schiedam en Krimpen aan den IJssel hebben de VZH's staan. Roepnummers verschuldig mij even. De rest komt via de Materiaaldienst 9201/9202/9203 en alles wat er rond rijdt vanaf de Driemansteeweg.
-
- Nieuw
Er zijn drie vrachtwagens, te weten de 17-9201, 9202 en 9203. Horen officieel bij de afdeling logistiek op de Driemanssteeweg 160, 3084 CB Rotterdam.
De 17-1681 is sinds 2020 uit dienst. Hiervoor is de 18-6381 in bruikleen van Zwijndrecht genomen. de 18-6381 nummering zag ik er begin dit jaar nog op staan, rijdend bij kazerne Butaanweg. Dit voertuig is voornamelijk voor de logistiek van de GB, en niet de gehele VRR. Ik durf het niet met zekerheid te zeggen, maar volgensmij is dit ook enkel een AB en geen AH (dus geen pakken).Bruikleen is dan al een zeer lange tijd. Volgens mij doet hij hetzelfde als de 9201 enzo van Logistiek VRR. Overigens heb ik die van de GB nog nooit gezien bij een groot incident. Of ik heb het te druk met koffie drinken dan

-