17 - Roepnummeroverzicht Brandweer Rotterdam-Rijnmond (17)

  • Hoi ik heb gekeken op twee site en van het forum zelf hier nu zegt de een dat er op mijnsherlaan of siv of een dienstbus moet staan op groene tuin een hv moet staan en op oostvoorne een hv moet staan en op
    Spijkenisse moet er een staan
    En er staan meerde combinatie voertuigen van ts/hv in een klop dat en zo ja wat zijn de roepnummers

    De SIV staat niet op de Mijnsherenlaan, maar op 1 van de 2 SIV-posten in Rotterdam (Albert Plesmanweg (17-3561) of Keyenburg (17-3361)). De Mijnsherenlaan beschikt sinds kort wel inderdaad over een dienstbus, zoals vele andere kazernes sinds kort in de VRR. De HV's van de kazernes Groene Tuin, Oostvoorne en Spijkenisse zijn buiten dienst gesteld en vervangen voor Combinatie-TS'en, namelijk de 17-3731 (Groene Tuin), 17-2431 (Oostvoorne) en 17-3131 (Spijkenisse). Verder Cominatie-TS'en (TS/HV) staan op de kazernes Vlaardingen (17-0331), Frobenstraat (17-0531), Metaalhof (17-1031), Hellevoetsluis (17-2531), Goedereede (17-4031), Dirksland (17-4331) en Den Bommel (17-4931).

  • Ik zal binnenkort even kijken of ik deze info ook in de lijst kan verwerken, zodat het wat duidelijker is.


    Ik ben zelf niet zo'n fan van de benaming CT, omdat die ook voor de Crashtenders wordt gebruikt. Dus dan zal t gewoon Combi-TS worden.


    Data

  • De officiële benaming van de zogenaamde Rotterdamse CT eenheden is TS-HV. Omdat de primaire functie van het voertuig een TS is, is de vereenvoudigde benaming daarom ook gewoon TS.


    De benaming CE (Calamiteitenbestrijdingseenheid) is in gebruik bij de Gezamenlijke Brandweer in Rotterdam. Met deze benaming duiden ze zowel hun combinatievoertuigen als hun gecombineerde eenheden aan:

    • Combinatievoertuig: TS-AS, ofwel een standaard TS met dakmonitor (waterkanon) en een bluspomp met meer vermogen. Ook bevat deze, naast een watertank, een tank met schuimvormend middel.
    • Gecombineerde eenheid: Standaard TS en een AS. (Een AS in Rotterdam is eigenlijk niets anders dan een voertuig met een grootvermogenpomp, dakmonitor en een grote tank met schuimvormend middel. Dit voertuig heeft geen watertank aan boord. Niet te verwarren met een SB (schuimblusvoertuig), want deze heeft wel een watertank!)
  • Ik zal binnenkort even kijken of ik deze info ook in de lijst kan verwerken, zodat het wat duidelijker is.


    Ik ben zelf niet zo'n fan van de benaming CT, omdat die ook voor de Crashtenders wordt gebruikt. Dus dan zal t CE of gewoon Combi-TS worden.


    Data

    Het beste is om, zoals @1-1-2Papendrecht eigenlijk al benoemd, de officiële benaming voor dit type voertuig te gebruiken, oftewel TS-HV. Een CT is inderdaad een Crashtender en een CE is, zoals hiervoor ook al genoemd en zeer duidelijk omschreven, een Combinatie-Eenheid van de GB. Tevens gebruikt de Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond zelf tegenwoordig ook de aanduiding TS-HV voor dit type voertuigen. ;)

  • Twee kleine wijzigingen voor het Gezamenlijke Brandweer - Hoofdkantoor (16):
    -Combinatie-Eenheid 17-1632 is buiten dienst gesteld.
    -Er sinds enige tijd ook een nieuwe Tankautospuit in dienst, roepnummer is 17-1631. Dit houdt in dat er zowel een TS als CE met het roepnummer 17-1631 bestaan op het moment (naar alle waarschijnlijkheid zal 1 van de 2 wagens dan ook omgenummerd worden).

  • Alle laatste informatie is verwerkt, sorry voor de vertraging


    Twee opmerkingen:
    - Ik heb op Vlaardingen nu zowel een TS-HV als een HV staan. Is dit hetzelfde voertuig, of twee aparte eenheden?
    - Wat is het roepnummer van de dienstbus Mijnsherenlaan, die een aantal posts terug genoemd werd? Gewoon 17-xx01?

  • Alle laatste informatie is verwerkt, sorry voor de vertraging


    Twee opmerkingen:
    - Ik heb op Vlaardingen nu zowel een TS-HV als een HV staan. Is dit hetzelfde voertuig, of twee aparte eenheden?
    - Wat is het roepnummer van de dienstbus Mijnsherenlaan, die een aantal posts terug genoemd werd? Gewoon 17-xx01?

    -De voertuigen op Vlaardingen betreffen twee aparte eenheden, namelijk de TS-HV 17-0331 en de HV 17-0371, zoals nu ook in het schema staat. Vlaardingen heeft nog beschikking over deze HV, wegens de BV 17-0311, aangezien de HV een kraan heeft om deze te water te laten. Voertuig wordt overigens ook nog gebruikt voor technische hulpverlening. ;)
    -Het roepnummer van de dienstbus op de Mijnsherenlaan zou ik zo even niet weten, dit zou ik even moeten controleren. Wel weet ik dat deze dienstbussen een tweecijferig nummer hebben, genummerd vanaf 01 tot ergens in de 20 18 als ik het goed heb onthouden. Er zijn overigens ondertussen ook meerdere van deze dienstbussen binnen de VRR, gestationeerd op verschillende kazernes.


    Verder dank voor het verwerken van de info. :thumbsup:


    Toevoeging:
    -Tevens is er op de kazerne Coloradoweg (14) een AS gestationeerd met het roepnummer 17-1461, de SVH is omgenummerd naar 17-1462.

  • Welk voertuig is de 17-1682 ?

    Dat vroeg ik mij laatst dus ook al af, heb nog geprobeerd te zoeken naar het voertuig op internet, maar niks kunnen vinden...


    Voertuig is ook pas 1 keer gealarmeerd tot nu toe:


    Maar bij deze melding is ook niks uit de capcodes af te leiden...



    Dus misschien dat iemand anders meer weet? :whistling:


    PS: Mocht ik het voertuig in de komende weken tegenkomen, zal ik het type voertuig doorgeven :)

  • De officiële benaming van de zogenaamde Rotterdamse CT eenheden is TS-HV. Omdat de primaire functie van het voertuig een TS is, is de vereenvoudigde benaming daarom ook gewoon TS.


    De benaming CE (Calamiteitenbestrijdingseenheid) is in gebruik bij de Gezamenlijke Brandweer in Rotterdam. Met deze benaming duiden ze zowel hun combinatievoertuigen als hun gecombineerde eenheden aan:

    • Combinatievoertuig: TS-AS, ofwel een standaard TS met dakmonitor (waterkanon) en een bluspomp met meer vermogen. Ook bevat deze, naast een watertank, een tank met schuimvormend middel.
    • Gecombineerde eenheid: Standaard TS en een AS. (Een AS in Rotterdam is eigenlijk niets anders dan een voertuig met een grootvermogenpomp, dakmonitor en een grote tank met schuimvormend middel. Dit voertuig heeft geen watertank aan boord. Niet te verwarren met een SB (schuimblusvoertuig), want deze heeft wel een watertank!)

    Ik heb ook TS-IB (Industriele Brandbestrijding) elders zien passeren.
    Het wordt er allemaal niet makkelijker op.

  • -De voertuigen op Vlaardingen betreffen twee aparte eenheden, namelijk de TS-HV 17-0331 en de HV 17-0371, zoals nu ook in het schema staat. Vlaardingen heeft nog beschikking over deze HV, wegens de BV 17-0311, aangezien de HV een kraan heeft om deze te water te laten. Voertuig wordt overigens ook nog gebruikt voor technische hulpverlening. ;)

    Hier even op terug komende. Paar weken geleden zijn op de posten waar ook een WO aanwezig is allemaal nieuwe brandweervaartuigen geleverd. Deze zullen met een platte bak en een haakarm kraanwagen vervoerd worden. Hierdoor is de 0311 evenals de 0371 op de schraplijst komen te staan. Wanneer dit precies gaat gebeuren is onbekend.

  • Is volgens normering een TST. Maar het is wel een unimog met enorme strandbanden, dus normaal zou ik m niet willen noemen :)
    De Unimog heeft voor zover ik weet echter geen dakmonitor of nevelinstallatie en voldoet dus niet aan de TST-NBB norm.

  • Ik weet dat die afbeelding een concept overzicht was.
    De volledige lijst heb ik een tijd geleden toegezonden gekregen.
    Ik kan er nu niet bij, maar zal vanavond of morgen ochtend kijken hoe ze hem officieel noemen


    Data