17 - Roepnummeroverzicht Brandweer Rotterdam-Rijnmond (17)

  • Bevalt onder gb hoofdkantoor gb ibe depot en rozenburg
    17-1631 TS
    17-1632 CE
    17-1633 TS
    17-1635 CE
    Al deze ts zijn buiten gebruik of voor onderhoud of voor de ander kazernes in de gb alleen de 17-1633 wordt door ander gb kazernes gebruikt ook deze is niet meer in gebruik 17-1888 ABH deze is buiten dienst genomen ter info staan er geen mp op gb ibe depot en bedrijven en op hoofdkantoor alleen maar da of db en het drone team staat niet op hoofdkantoor maar op rozenburg zelf deze info is van een vrijwilger die op rozenburg werkt want heb een avond meegelopen met de jeugdbrandweer heb dit zelf gezien en gekeken gr brandweer lieverheber rotterdam nick

  • Deze 4 TS'en en CE's zijn inderdaad niet meer in gebruik als uitrukvoertuigen, maar staan in de reservevloot om andere voertuigen inderdaad te vervangen bij onderhoud of andere oorzaken (misschien mogelijk om te vermelden in het overzicht dat deze voertuigen reserve zijn @Data?). De MP's staan inderdaad niet in het IBP depot, maar op de bedrijven die tussen haakjes '()' erachter vermeld zijn. Alleen het nummer komt overeen met het IBP Depot, vandaar dat ze daaronder vermeld staan. ;) Hetzelfde geldt eigenlijk voor de bus van het Droneteam: het nummer behoort toe aan het Hoofdkantoor van de GB, maar aangezien zij geen plaats hebben om deze te stallen, staat het voertuig inderdaad in het aangrenzende gebouw/garage van het VG Rozenburg.


    Het was trouwens leuk om je er woensdagavond bij te hebben. :thumbup:


    Groetjes,


    René


    Toevoeging: de oude CE van de Elbeweg is opnieuw in dienst genomen met het roepnummer 17-1634, als reservevoertuig bij het Hoofdkantoor Gezamenlijke Brandweer (16). Ook is de nieuwe AS 17-1661 van de D-Ploeg/reserve afgeleverd door Ziegler, dit voertuig valt ook onder het Hoofdkantoor Gezamenlijke Brandweer (16).

  • In verband met de invoering van de TS-OR in het spel, hier een lijst van TS'en binnen de VRR die aangemerkt zijn als TS-OR (zoals aangegeven op het nummerplan VRR van juni 2016):
    - 17-0231 TS-OR (Maassluis)
    - 17-0831 TS-OR (Bleiswijk)
    - 17-2531 TS-OR (Hellevoetsluis)
    - 17-2631 TS-OR (Brielle)
    - 17-3631 TS-OR (Barendrecht)
    - 17-4131 TS-OR (Stellendam)
    - 17-4431 TS-OR (Herkingen)
    - 17-4831 TS-OR (Oude-Tonge)


    Nog even terugkomend op de opmerking van @WillemD, de afkorting bij deze bakken is inderdaad TPB en niet TBP, aangezien deze afkorting staat voor Tank Put Brandbestrijding (zoals ook aangegeven door bijvoorbeeld het IFV). ;)


    Hoop dat deze informatie bruikbaar is voor jullie! :)

  • Ik heb een vraagje over de AS voertuigen op de Maximaweg, Coloradoweg en Elbeweg. Welk voertuig kan hiervoor gebruiken vanuit het spel? Ik probeer alles namelijk zo realistisch mogelijk na te bouwen, dus ben benieuwd welk voertuig hiervoor gebruikt wordt door andere spelers?

  • Wat is die DA-LM (17-1892), ik heb op internet gezocht, maar vond niet echt iets, in mijn team is het ook niet zo duidelijk en als ik het via afbeeldingen zoek krijg ik CT's te zien: https://prnt.sc/my93hh

    DienstAuto-Logistiek Manager dacht ik
    Aan het roepnummer te zien een Rode Dienstauto.

    Mvg,


    MPR


    Team Meldkamerspel.com


    Bèta-Tester LSS-Manager voor Meldkamerspel

    Bewerkt eens, duren MPR ().

  • DienstAuto-Logistiek Manager dacht ikAan het roepnummer te zien een Rode Dienstauto.

    Oh oke, top antwoord! :D


    Weet je (of iemand) toevallig ook wat de DA-CBRN (17-4501) en de HCPA (97-9992) zijn?

    Kom nog wel eens met suggesties :thumbsup:
    Misschien niet altijd goed, maar tis iets xD
    Af en toe internet ervoor afspeuren :P

  • Oh oke, top antwoord! :D
    Weet je (of iemand) toevallig ook wat de DA-CBRN (17-4501) en de HCPA (97-9992) zijn?

    Met roepnummers Googlen kom je opzich een heel eind sander.
    17-4501
    DA-CBRN is een Volkswagen transporter dienstbus van Het CBRN-team dat op en rond kazerne Olympiaweg bestaat. (chemische, biologische, radiologische en nucleaire stoffen)
    lijkt me geen WVD maar gewoon voor persoon/materiaalvervoer.
    Zie hier net dat het inderdaad een transportbusje voor het team is. Maar er staat bij dat deze bus sinds vorig jaar buiten dienst is. Ik weet niet of hij nu ook al vervangen is.


    97-9992
    Als ik de afkortingenlijst hier op het forum mag geloven staat HCPA voor "Hoofd Centrale Post Ambulancezorg"
    Kan wel eens een fictief roepnummer zijn. of een soort COH voor de ambulancedienst. maar dat lijkt me sterk.
    https://forum.meldkamerspel.co…eeloverzichten-Brandweer/
    Het roepnummer is wel bijzonder, zie onderstaand:


    @Data en anderen


    Ik heb zo het gevoel dat hier iets niet klopt in de lijst.


    Gemeenschappelijke Meldkamer (99)
    97-9901 DA
    97-9902 DA
    97-9903 DA
    97-9904 DA
    97-9905 DA
    97-9981 VD


    97-9991 CaCo
    97-9992 HCPA


    De roepnummerserie die hier met 97 lijkt de beginnen kan ik nergens terugvinden.
    Wel vind ik alle DA's terug met roepnummers die beginnen met 17-99XX (allemaal groen van de VRR)
    Foto's onder andere hier en hierhttps://hv-nederland.weebly.com/99-multi.html


    Dan wordt het dus:
    Gemeenschappelijke Meldkamer (99)
    17-9901 DA
    17-9902 DA
    17-9903 DA
    17-9904 DA
    17-9905 DA


    Blijven nog over:


    97-9981 VD -Verbindingsdienst?
    97-9991 CaCo -Calamiteitencoördinator (is OVD-GMK, lijkt me niet dat die de meldkamer uitkomt. Dus misschien fictief roepnummer, geen voertuig?)
    97-9992 HCPA -Hoofd Centrale Post Ambulancezorg

    Mvg,


    MPR


    Team Meldkamerspel.com


    Bèta-Tester LSS-Manager voor Meldkamerspel

    Bewerkt 4 tijdstippen, duren MPR ().

  • Dat klopt inderdaad! De 97-9901 tm 97-9905 zijn fictief, dus kunnen wat dat betreft de lijst uit.
    Deze voertuigen ontbreken nog op de lijst:
    17-9900 DA Crisisbeheersing
    17-9906 DA
    17-9907 DA
    17-9908 DA
    17-9909 DA


    17-9101 DA/DB

    Dit is een dienstauto, wordt gebruikt door de afdeling preventie. Kijken bijvoorbeeld een brandbeheersysteem na als deze afgegaan is. ( voorbeeld: P1 Br beheerssysteem (INCI-02) (sprinkler) CIS Dierensteinweg Barendrecht 179101 179232 )


    Laatste drie benamingen zijn correct.
    Zijn gegevens die ik van de VRR heb gekregen.
    Volgens mij alle 3 fictieve roepnummers

    In het verleden had de Verbindingsdienst in ieder geval een eigen voertuig (VD90.1). Of zij momenteel nog een voertuig tot hun beschikking hebben weet ik op dit moment niet. De 97-**** nummers zijn inderdaad fictief.