17 - Roepnummeroverzicht Brandweer Rotterdam-Rijnmond (17)

  • Voor de geïnteresseerden: dit nieuwe voertuig zal (zeer waarschijnlijk) ook te zien zijn tijdens de Wereld Haven Dagen in Rotterdam aankomend weekend op 7, 8 en 9 september, aangezien het Drone-Team van de Gezamenlijke Brandweer ook hier aanwezig zal zijn.


    Trouwens nog even terugkomend op het bericht van @pavdhu over de nieuwe vrachtwagens ten behoeve van het vervoer van de nieuwe boten, deze voertuigen betreffen de:
    - 17-1113, Vrachtwagen-Kraan (VW-KR), kazerne Slotlaan (11).
    - 17-3113, Vrachtwagen-Kraan (VW-KR), kazerne Spijkenisse (31).


    Verder ontbreekt in het overzicht nog:
    - 17-0412, Brandweervaartuig (BV), kazerne Schiedam (04).


    Brandweer Schiedam zal overigens, in tegenstelling tot Spijkenisse en Cappelle a/d IJssel, geen Vrachtwagen-Kraan krijgen, omdat hun vaartuig een vaste plaats krijgt in een haven in Schiedam (aldus de brandweer Schiedam op Instagram).

  • De 17-9237 staat tijdelijk op de kazerne Groene Tuin. De eigen wagen van Groene Tuin is sinds de 6de van september weg voor APK en kleine reparaties. De 17-9237 is geen nieuw voertuig. Hij heeft een hele tijd op de GB kazerne Rozenburg gereden en nu dus als vervangend voertuig op Zuid.

  • Deze 2 HA staan volgens de voertuigenlijst op Schiedam.
    17-9180 HA
    17-9182 HA


    Ik heb de 17-9182 nog nooit gealarmeerd gezien.
    Wat is de status van dit voertuig ?

    Ik heb de 17-9182 eigenlijk nog nooit op kazerne Schiedam gezien, daar staat alleen de 17-9180 gestationeerd, dus wat de status is van de HA 17-9182 zou ik niet weten, misschien dat iemand anders meer weet?


    Trouwens nog een kleine wijziging voor Hoofdkantoor Gezamenlijke Brandweer (16):
    -CE 17-1631 is omgenummerd naar 17-1635.


    Toevoeging:
    -Ook is de CE 17-1632 (Gezamenlijke Brandweer Hoofdkantoor (16)) weer in dienst gesteld.

  • waarom niet voor de brandweer ook zo'n enorm mooi en handig opkomst locatie lijstje ?


    bij de Ambu zit deze wel


    Opkomstlocaties
    Ambulancepost Barendrecht (Breslau 2, Barendrecht)
    Ambulancepost Brielle (Amer 7, Brielle)
    Ambulancepost Rotterdam Kralingen (Brugwachter 12, Rotterdam)
    Ambulancepost Dirksland (Watertoren 45D, Dirksland)
    Ambulancepost Rotterdam Baan (Leuvehaven 4, Rotterdam)
    Ambulancepost Capelle aan den IJssel (Slotlaan 121, Capelle aan den IJssel)
    Ambulancepost Hellevoetsluis (Haringvlietweg, Hellevoetsluis)
    Ambulancepost Maasvlakte (Coloradoweg 20, Rotterdam)
    Ambulancepost Nissewaard (Van Hogendorpstraat 500, Spijkenisse)
    Ambulancepost Rotterdam Zuid
    Ambulancepost Lansingerland (Berkelse Poort 25, Berkel en Rodenrijs)
    Ambulancepost Vlaardingen (Hoogstad 501, Vlaardingen)
    Ambulancepost Goedereede (Provincialeweg 18A, Goedereede)
    Ambulancepost Oude Tonge (Tramweg 3, Oude Tonge)

  • Omdat adressen van de brandweer meestal l makkelijk te vinden zijn.
    Ambulanceposten, en met name VWS locaties, zijn soms erg lastig tot niet te vinden


    Trouwens nog een kleine wijziging voor Hoofdkantoor Gezamenlijke Brandweer (16):
    -CE 17-1631 is omgenummerd naar 17-1635.


    Toevoeging:
    -Ook is de CE 17-1632 (Gezamenlijke Brandweer Hoofdkantoor (16)) weer in dienst gesteld.

    Dus dan is nu de 17-1631 tot en met 17-1633 een TS en de 17-1635 de CE?
    Geen 17-1634?


    Data


  • Dus dan is nu de 17-1631 tot en met 17-1633 een TS en de 17-1635 de CE?Geen 17-1634?


    Data

    Op dit moment is de stand als volgt:
    - TS 17-1631
    - CE 17-1632
    - TS 17-1633
    - CE 17-1635


    Op dit moment zijn er dus 2 CE's en ook 2 TS'en in dienst bij het Hoofdkantoor, er echter rijdt nog geen 17-1634 rond op dit moment bij mijn weten. ?(


    Hoop dat jullie wat met de informatie kunnen zo. :)

  • Ah, ik had de 1632 als TS neergezet, maar is dus een CE.
    Helemaal top, bedankt voor de uitgebreide informatie weer!


    @Data dat weet ik niet want het was op een feest van brandweer in schiedam kijk maar
    En ik kon de roep nummer niet vinden heb het van een vriend doorgestuurd gekregen het roepnummer weet ik niet zo uit mee hoofd
    En het is een coh

    Oke, maar dat roepnummer is in ieder geval nu niet meer in gebruik.


    Alles is in Rotterdam naar de NVBR standaard omgenummerd, dus 17-xxxx
    Ik zal nog even doorzoeken, maar wellicht dat deze haakarmbak buiten gebruik is gesteld?

  • Zover bij mij bekend wordt deze bak alleen nog voor opleidingsdoeleinden gebruikt. Het is daarom niet per se nodig dat deze dan een roepnummer heeft. Het 'oude' roepnummer heeft men gewoon op de bak laten staan. (Dit is in Zuid-Holland Zuid ook het geval, maar in die regio staat de opleidings-/reserve-COH wel met een nieuw roepnummer op de regionale voertuiglijst. Vraag me niet waarom... Dat zal alleen de technische dienst weten.)