15-01-2018 Luchthavenbrandweer

  • Ik volg de posts van @MPR volledig.


    Inzetten buiten de luchthaven weet ik niet of dat het wel nodig is.
    En ja een vliegtuig stort ook weleens neer net buiten de luchthaven, maar meldingen komen volgens mij tot een straal van 10 km om je post en dan zou je het daarmee wel moeten redden. (Verbeter me als ik het fout heb.)


    E-one is al twee keer gebruikt buiten vliegveld voor een zeer grote burger brand. Zou assistentie wel leuk vinden

  • Even doorborduren op het verhaal Luchtmachtbasis:


    De kans dat daadwerkelijk meer dan 3 CT's worden ingezet is zo goed als niet aanwezig.
    Normaal gesproken voor de velden Vkl, Lwd en Wdt zijn er 2 Ct's operationeel, die eventueel aangevuld kunnen worden met een derde voor een "Icao Cat8 vliegtuig"
    Verder is er een standaard TS en een OSC (on Scene Commander) aanwezig.
    Eindhoven Procedures ben ik minder mee bekend...


    Verder is het zo, dat deze bemanning alleen tijdens "opestelling" aanwezig zijn, dus in de tijden dat daadwerkelijk word gevlogen.
    Vkl draait bijvoorbeeld met een 24uurs ploeg van 6 man tijdens Qra, en 5 man buiten QRA. Wat inhoud: 1 Centralist, 2 bevelvoerders, 3/4 Manschappen.


    De kans dat er een inzet buiten de poort word geaccepteerd is ook niet heel erg aanwezig, We zitten er immers voor het vliegen en zodra er gevlogen word, kun je niet zo een twee drie weg.
    Qua incidenten: Grootste deel van de uitrukken bestaan uit Normale meldingen, OMS, Kleine HV, Ogs (H70 Incidenten) etc. Hiervoor word de normale opschalings procedure gehanteerd.


    Daarnaast worden zo goed als alle incidenten intern afgehandeld met hooguit een OvD van de burger die even in contact komt met OSC.
    Ga je nog groter, Denk aan vliegtuigen waar 4 of meer personen in zitten, heb je het meteen over HV-Peleton of zelfs HV-Compagnie inzetten.

    Team: LMO
    Regio:01, 02, 03, 04 05, 06, 07, 08, 14, 20, 21, 22, 23, 24, 25.


    - Beroeps post Hengelo Centrum (Regio 05).
    - Centralist Brandweer (Regio 05).
    - Vrijwilliger Post Oldenzaal (Regio 05).

  • maar nu het realisme in een spel, zie een hoop kreten voorbij komen, maar er moet toch een keus worden gemaakt wat een beetje realistisch over komt en toepasbaar voor dit spel.


    om eerlijk te zijn zou een brandweerpost die je bouwt op een vliegveld dan minder meldingen krijgen, dan de rest van de posten, de kans dat de voertuigen ook elders ingezet worden is groter, omdat de meldingen in dit spel gebaseerd zijn volgens de formule
    zie....wat heb ik nodig en jah we willen die kosten er toch uit spelen en niet wachten om op de 1000 meldingen een vliegtuig incident afhandelen op een vliegveld, a 1000 credits ( als voorbeeld)


    Zitat

    De locaties waar de inzetten plaatsvinden gaat als volgt: Bij één post bevinden de meldingen in een straal van 5 km rondom de post, bij twee posten is het 7 km, en vanaf 3 posten zullen ze 10 km rondom je post plaatsvinden. Gemeentegrenzen, obstakels zoals rivieren of spoorlijnen kunnen helaas niet onderscheiden worden wat betekend dat je auto’s verder om moeten rijden via een overgang of brug om aan de andere kant te komen.

    Dus als het spel over gaan naar meldingen die we vanuit t oogpunt van een totaal nieuw gebouw gaan uitvoeren, dan is meer mogelijk, zoals het gebouw hoofdbureau politie daar zijn we nu zo aan gewend dat we niet beter weten en de mogelijkheden zijn nu veel groter dan voorheen.


    het doet me verders deugd dat ik hier gamers ziet uit de luchthavenbestrijding zij weten waar ze t over hebben, luister naar hetgeen wat ze te zeggen hebben.

  • Verschillen zijn er niet, alle burger vliegvelden moeten aan de ICAO eisen voldoen.
    Het verschil tussen bijv Schiphol, Eindhoven & Maastricht is de vliegveld categorie.
    Schiphol is ICAO Cat10 (5 Chrastenders operationeel)
    Eindhoven ICAO Cat8 (3 chrastenders operationeel)
    Maastricht ICAO Cat7 (2 chrastenders operationeel)
    dit geeft aan wat er mag landen en tot hoeveel passagiers/personen er in het vliegtuig mag landen.


    Voorbeeld: normaliter mag er op Eindhoven Airport geen Airbus 1380 volgeladen met mensen landen (kan wel) omdat de brandweer teweinig capaciteit heeft.
    schalen ze daar op naar 5 chrastenders operationeel mag het wel.
    en zo verder, de preciese regels ken ik niet helemaal.


    Daarbij heb je nog het verschil of je een militair vliegveld of een burger luchtvaart vliegveld hebt.
    is het militair dan moeten er 3 mensen op elke chrastender zitten (Eindhoven) en is het burgerluchtvaart dan staat het niet beschreven (alleen de tijd wanneer het ter plaatse moet zijn) maar word over het algemeen 2man op de chrastender aangehouden.


    De meeste vliegvelden hebben daarnaast ook nog een normale TS voor de gebouwen en de luchthaven brandweer op schiphol heeft ook nog een HV en een vliegtuig trap (die op Eindhoven ook gaat komen)


    Dit kun je dus ook mooi in het spel opnemen, hoe verder je luchthaven brandweer is uitgebouwd hoe zwaarder dus de incidenten kunnen zijn met betrekking tot passagiers toestellen (en aantal passagiers die in de scenario's meedoen).
    Er zou alleen wel de mogelijkheid moeten zijn dat je ze aan een bepaald gebied kunt toewijzen en je ze dus niet perongeluk voor een buiten inzet kunt alarmeren omdat ze dichterbij staan.


    zou ook een mooie pilot/basis zijn om bedrijfsbrandweren in te kunnen gaan zetten in het spel :-)

  • De regeling heeft te maken met Maat van de kist, niks met personen aan boord.


    Aircraft Category
    for Fire Fighting
    Aircraft Overall Length Aircraft Maximum
    Fuselage Width
    1 < 9 m 2 m
    2 9 m ≤ length < 12 m 2 m
    3 12 m ≤ length < 18 m 3 m
    4 18 m ≤ length < 24 m 4 m
    5 24 m ≤ length < 28 m 4 m
    6 28 m ≤ length < 39 m 5 m
    7 39 m ≤ length < 49 m 5 m
    8 49 m ≤ length < 61 m 7 m
    9 61 m ≤ length < 76 m 7 m
    10 ≥ 76 m 8 m



    En hoe je je Categorie levert, ligt aan je voertuigen.

    Critical Category
    for Fire Fighting
    Quantity of Water Quantity of Complementary
    Extinguishing Agents
    Minimum Number of Aircraft
    Fire-fighting Vehicles
    Total Discharge Capacity
    1 230 l 45 kg 1 230 l/min
    2 670 l 90 kg 1 550 l/min
    3 1200 l 135 kg 1 900 l/min
    4 2400 l 135 kg 1 1800 l/min
    5 5400 l 180 kg 1 3000 l/min
    6 7900 l 225 kg 2 4000 l/min
    7 12100 l 225 kg 2 5300 l/min
    8 18200 l 450 kg 3 7200 l/min
    9 24300 l 450 kg 3 9000 l/min
    10 32300 l 450 kg 3 11200 l/min

    Team: LMO
    Regio:01, 02, 03, 04 05, 06, 07, 08, 14, 20, 21, 22, 23, 24, 25.


    - Beroeps post Hengelo Centrum (Regio 05).
    - Centralist Brandweer (Regio 05).
    - Vrijwilliger Post Oldenzaal (Regio 05).

  • maar nu het realisme in een spel, zie een hoop kreten voorbij komen, maar er moet toch een keus worden gemaakt wat een beetje realistisch over komt en toepasbaar voor dit spel.


    om eerlijk te zijn zou een brandweerpost die je bouwt op een vliegveld dan minder meldingen krijgen, dan de rest van de posten, de kans dat de voertuigen ook elders ingezet worden is groter, omdat de meldingen in dit spel gebaseerd zijn volgens de formule
    zie....wat heb ik nodig en jah we willen die kosten er toch uit spelen en niet wachten om op de 1000 meldingen een vliegtuig incident afhandelen op een vliegveld, a 1000 credits ( als voorbeeld)


    Dus als het spel over gaan naar meldingen die we vanuit t oogpunt van een totaal nieuw gebouw gaan uitvoeren, dan is meer mogelijk, zoals het gebouw hoofdbureau politie daar zijn we nu zo aan gewend dat we niet beter weten en de mogelijkheden zijn nu veel groter dan voorheen.
    het doet me verders deugd dat ik hier gamers ziet uit de luchthavenbestrijding zij weten waar ze t over hebben, luister naar hetgeen wat ze te zeggen hebben.

    Goeie opmerking, dus voorkeur gaat naar nieuw gebouw zoals we die kennen bij de politie? (hoofdbureau)

  • Of uitbreiding én nieuw gebouw, maar dat de kosten wel aan elkaar gelijk gaan, dus als een gebouw uiteindelijk duurde wordt, die uitbreiding bij de kazernes dan ook die prijs wordt (indien dit technisch mogelijk is natuurlijk) :)

    Kom nog wel eens met suggesties :thumbsup:
    Misschien niet altijd goed, maar tis iets xD
    Af en toe internet ervoor afspeuren :P

  • Nee, dat wordt 'm niet.


    Waarom?
    1. Puur dubbel werk voor Sebastian


    2. Niet compatibel met het huidige systeem. Elke melding moet nu een "MainBuilding" hebben ( bijvoorbeeld Brandweerkazerne, Ambulancepost, Politiebureau e.d.) waaromheen een melding kan worden gegenereerd.
    Als we het op beide manieren uitvoeren (gebouw en uitbreiding), moeten we dus alle VBB meldingen dubbel invoeren (de een met MainBuilding gebouw en de ander met uitbreiding), omdat je anders maar bij één van de 2 een bepaalde melding kunt krijgen


    Data

  • Als er een nieuw gebouw voor in de plaats komt zou ik graag zien dat ik eenmalig gratis mijn al bestaande brandweerkazerne gebouwd op de luchthaven, kan verplaatsen.

    als er een nieuw gebouw komt, moet je dit zien als een sublieme uitbreiding zoals de Mobiele eenheid en ovd-p momenteel is.
    De bestaande brandweer gebouwen hoeven geen hinder te ondervinden alleen met t nieuwe gebouw zou je dus alleen de speciale voertuigen zoals crashtender of ander speciaal voertuig kunnen aanschaffen die mogelijk gebruikt kan worden in dit gebouw, de nieuwe poi werkt dan alleen voor dat specifieke gebouw, zoals je ook al bekend ben met de hoofdbureau politie.


    En misschien dat de optie als personeel verhuizen hier ook van toepassing zou kunnen zijn, dan kunnen we de medewerkers al voortijdig opleiden voordat het nieuwe gebouw er zou zijn. lijkt mij voortreffelijk, maarja wie ben ik.

  • Ja zag het al voorbijkomen. Snap alleen de toevoeging van die extra parkeerplaatsen niet. Die lijken me eigenlijk onnodig. Drie a vier plaatsen lijken me an sich genoeg en die Kun je evt ook gewoon los kopen. Ook het feit dat er twee verschillende opleidingen nodig zijn voor de crashtender en de reddingstrap lijkt me onnodig als je naar het Nederlandse model kijkt. Anders zou bijvoorbeeld ook iedere HW/AL een eigen opleiding nodig hebben. Lijkt me een beetje te specifiek.


    De POI’s zijn wel mooi verdeeld per grote/type vliegvelden. Dat lijkt wel op eat ik eerder voorstelde. Dus daar kan ik niks op aanmerken.


    Mooi dat er al zo snel voortgang is. Ben benieuwd hoe het met de Nederlandse ontwikkeling staat!

  • Ja zag het al voorbijkomen. Snap alleen de toevoeging van die extra parkeerplaatsen niet. Die lijken me eigenlijk onnodig. Drie a vier plaatsen lijken me an sich genoeg en die Kun je evt ook gewoon los kopen. Ook het feit dat er twee verschillende opleidingen nodig zijn voor de crashtender en de reddingstrap lijkt me onnodig als je naar het Nederlandse model kijkt. Anders zou bijvoorbeeld ook iedere HW/AL een eigen opleiding nodig hebben. Lijkt me een beetje te specifiek.


    De POI’s zijn wel mooi verdeeld per grote/type vliegvelden. Dat lijkt wel op eat ik eerder voorstelde. Dus daar kan ik niks op aanmerken.


    Mooi dat er al zo snel voortgang is. Ben benieuwd hoe het met de Nederlandse ontwikkeling staat!

    De video die geplaatst is, is hoe het er in de Duitse versie voor staat.
    Deze voortgang hoeft dus niet per se 100% representatief te zijn voor de NL-Versie...


    Data

  • Dat wel, alleen wat ik bedoel is dat de opleidingen, voertuigen en dergelijke niet per definitie ook zo uitgevoerd hoeven te worden zoals in de video wordt vermeld.
    Dat als reactie op het bericht van @MPR, die aangaf dat de manier van opleiden zoals in de video te zien is "onnodig is als je naar het Nederlandse model kijkt"...


    Data

  • Dat wel, alleen wat ik bedoel is dat de opleidingen, voertuigen en dergelijke niet per definitie ook zo uitgevoerd hoeven te worden zoals in de video wordt vermeld.
    Dat als reactie op het bericht van @MPR, die aangaf dat de manier van opleiden zoals in de video te zien is "onnodig is als je naar het Nederlandse model kijkt"...


    Data

    Dankjewel voor je reactie @Data
    Ik ben me ervan bewust dat dat anders is. Dat geef ik dan ook aan. Wilde alleen mijn mening geven over die ontwikkelingen in verhouding tot de Nederlandse overname/aanpassing. ;)


    Hebben jullie ondertussen al een concept? Ben benieuwd waar jullie aan denken/werken!