[VA-002] Grootschalige Geneeskundige Bijstand (GGB)

  • ik weet niet of ik het hier neer mag zetten via deze weg maar ik kan niet reageren met een foto op een eerder bericht waar het over gaat namelijk over het bericht


    [VA-504] Piketvoertuigen Geneeskundig


    maar is dit misschien een optie voor het spel


    ik hoor het graag van jullie ook als ik het in de verkeerde groep heb gezet.


    met vriendelijke groet,
    djrally

  • Nee, dit voertuig (een Calamiteitenvoertuig) valt niet onder de categorie "Piketvoertuigen" maar onder "Grootschalige Geneeskundige Bijstand".
    Zie hiervoor VA-002


    De Grootschalige Geneeskundige Bijstand (GGB) bestaat uit een Noodhulpteam (NHT) en een Calamiteitenvoertuig (zie je vaak gewoon afgekort met GGB)
    Onder het punt op de Ideeënlijst (VA-002) vallen beide voertuigen


    Data

  • Zag dat het idee als uitgewerkt staat, hoop dat we snel meer horen! Zeker nu we ook incidenten met grotere aantallen SO's hebben.


    Hier eventueel nog wat extra info:


    Filmpje
    https://www.youtube.com/watch?v=eNiKWKzSkRk & https://www.youtube.com/watch?v=yN97cbL7n4A&feature=youtu.be
    Leidraad GGB
    https://www.ifv.nl/kennisplein…gdghornl-leidraad-ggb.pdf
    Model opschaling
    https://www.ambulancezorg.nl/s…ulancezorg-definitief.pdf

    Mvg,


    MPR


    Team Meldkamerspel.com


    Bèta-Tester LSS-Manager voor Meldkamerspel

    Bewerkt eens, duren MPR ().

  • Hallo allemaal, Is dit de enige suggestie over een GGB voertuig?


    Ik wil dit graag steunen. Ik stond op het punt deze suggestie zelf ook te doen, gezien de schaal van de incidenten die voorbij komen.


    Misschien is het handig om dit te doen in de vorm van een voertuig (zoals in de eerder geposte afbeelding) waarin 4 tot 6 ambulanceverpleegkundigen getransporteerd kunnen worden. Deze kunnen dan op het plaats incident ieder een slachtoffer volledig verzorgen, waarna een arriverende ambulance gelijk kan aanrijden naar een ziekenhuis. Dit bevordert dan de snelheid van gewondentransport.


    Eventueel is het misschien een optie om ook een PM voertuig of aanhanger optie toe te voegen met "gewondennest", een incident kan dan ook specifiek vragen voor de inzet van een dergelijk PM voertuig of aanhanger.


    Ik ben benieuwd wat jullie ermee gaan doen en hoop het ooit geïmplementeerd te zien in het spel.


    PS: Leuk om de te zien dat jullie de laatste tijd zo hard werken aan nieuwe voertuigen en incidenten!

  • Nee, dit voertuig (een Calamiteitenvoertuig) valt niet onder de categorie "Piketvoertuigen" maar onder "Grootschalige Geneeskundige Bijstand".
    Zie hiervoor VA-002


    De Grootschalige Geneeskundige Bijstand (GGB) bestaat uit een Noodhulpteam (NHT) en een Calamiteitenvoertuig (zie je vaak gewoon afgekort met GGB)
    Onder het punt op de Ideeënlijst (VA-002) vallen beide voertuigen


    Data

    NHT wordt geleverd door het Rode Kruis, en valt dus niet onder de ambulancedienst. Hoe gaat dit dan precies vormgegeven worden. Het Rode Kruis zit namelijk niet in het spel.

  • NHT wordt geleverd door het Rode Kruis, en valt dus niet onder de ambulancedienst. Hoe gaat dit dan precies vormgegeven worden. Het Rode Kruis zit namelijk niet in het spel.

    ik denk dat je het rode kruis wel in het spel zit niet met zoveel woorden maar zorgambulance of B-ambu is eigenlijk niet dringend ziekenvervoer en word regelmatif door het rode kruis gedaan het is maar hoe je het zelf vernoemt he

  • MPR

    Heeft het onderwerp van de discussie veranderd van “[VA-002] Grootschalige Geneeskundige Bijstand” naar “[VA-002] Grootschalige Geneeskundige Bijstand (GGB)”.
  • Vraagje aan het gameteam:

    Wordt er door XY aan deze suggestie gewerkt?
    Zit te twijfelen of ik GGB/NHT voertuigen wil gaan gebruiken in mijn regio, maar als er binnenkort een update gaat komen dan wacht ik natuurlijk even.
    Anders ben ik van plan normale ambu's te gaan gebruiken.

  • Lastige vraag.

    Ja en nee. Hij zit in een update die bij XY ligt, maar daar ligt die al meerdere jaren.
    Een aantal updates zijn net een pingpong bal. Die gaan op en neer. Daar is deze er 1 van.
    Dus ja we zijn er mee bezig. Nee ik heb geen idee of het een volgende gaat zijn of dat ze nog wel even blijft liggen.
    Dus net als bij andere updates op de lijst. We zijn er op de achtergrond mee bezig, maar wanneer hij komt is onbekend.
    Voor komend jaar hebben we geen routemap gemaakt, omdat die toch nooit gehaald wordt.

  • Duidelijk. Bedankt voor de snelle reactie Piet!
    Alvast een fijne jaarwisseling. <3