Casuïstiek van Team Brandonderzoek

  • hallo allemaal,


    hieronder ga ik wat Casus onderdelen benoemen, totaal zijn het er 28.
    deze 28 gaan over verschillende onderwerpen, van Constructie (woningen/gebouwen) tot aan Voertuigen
    elk Casus geef ik een nummer (1 tot 28) en stel je wilt in de toekomst meer weten over dit deel dan maak ik een verslag van wat er in het boek staat over die casus om zo bijvoorbeeld meer details open te zetten. dit TBO boek is gemaakt door TBO zelf (Team Brandonderzoek) en dus ook gewoon Waarheden wat er in staan.


    is het soms moeilijk? ja het kan soms moeilijk zijn aan informatie wat er staat.
    staan er enge dingen in? nee het valt mee. het gaat over Onderzoek NA een brand of het aangestoken is? maar ook oorzaak wat ze soms willen weten
    of ik alle 28 daadwerkelijk online ga zetten is nog onbekend (moeilijkheid etc)
    geef eronder vooral even reactie welke je best graag wilt zien.
    of waar je meer over wilt weten (als je het bijvoorbeeld interessant vind)


    1. Instorting na Gasexplosie
    2. ontploffing CNG Tank
    3. Woning zonder Gas/electra
    4. illegaal Stroom Aftappen
    5. inzet Overdrukventilatoren
    6. explosie van Benzinedamp
    7. electrische schok zonnepanelen
    8. Vallende Constructie onderdelen.
    9. branduitbreiding door Wind en druppels dakconstructie
    10. ontruimen in rook
    11. vallende hydraulische kraan
    12. instrotingsgevaar door vervorming gebouwconstructie
    13. onverwacht gevaar CO
    14. Meerdere Brandhaarden na bliksem inslag
    15. de kracht van een spuitbusje (deel 1)
    16. Persoonlijke Beschermingsmiddelen
    17. gasexplosie na blikseminslag
    18. constructieve schade na gasexplosie
    19 boobytraps bij Hennepplantage
    20. brand met Medicinale zuurstof
    21. gevaren bij Voertuigbranden
    22. onverwachte Rookverspreiding
    23. onverwachte branduitbreiding
    24. accu's en Gasflessen
    25. graslekkage na blikseminslag
    26. mestgassen
    27. de kracht van een spuitbusje (deel 2)
    28. incidenten met asbest

  • Is brandonderzoek hierbij heel breed genomen, eigenlijk alles wat met brandweer te maken heeft en niet zo zeer met branden alleen? Of begrijp ik het niet goed? :whistling:

    TBO (team Brandonderzoek) richt zich op alleen zaken waar echt Brand is geweest (vuur + Rook etc) bij een verkeers ongeval komt bijvoorbeeld de VOA (verkeers-ongeval analyse)

  • Leuk! Zelf lijken mij nr. 4, 19 en 7 wel interessant!

    ik zou kijken wanneer ik de nummers kan/ga posten, kan zijn dat bepaalde dingen niet gepost worden (echt te moeilijk bijvoorbeeld) dan skippen we die even maar dat is gok ik wel duidelijk, het moet wel leuk en interessant blijven en geen zware studie

  • 12. instrotingsgevaar door vervorming gebouwconstructie

    daar kan ik nog enig zins opkomen , aangezien bij Brand een stalen constructie kan vervormen door de warmte, daarmee krijg je dan instortings gevaren.
    verder bij nummer 11, ik zou eens kijken in het boek wat er mee is (zou wel iets een logica in zitten athans dat hoop ik)