Zoekresultaten

Zoekresultaten 1-20 of 45.

Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

• Quote van Karst: “Quote van Cahjo: “Is er al bekend wat de roepnummers zijn van de OVD-G's en wat de standplaatsen hiervan zijn? ” Ik heb drie roepnummers voor je kunnen vinden: 19-802, 19-818 en 19-819. Standplaatsen zijn mij onbekend. ” Dank voor de info, heb inmiddels de OvD-G's toe kunnen voegen aan het overzicht. Tevens is de nieuwe ambulancepost in Goes opgenomen in de lijst, de Huisartsenwagens en wijzingingen in de standplaatsen van verscheidene A-Ambulances.

• Quote van Cahjo: “Is er al bekend wat de roepnummers zijn van de OVD-G's en wat de standplaatsen hiervan zijn? ” Helaas heb ik deze informatie niet meer kunnen vinden, er bestaat binnen de VRZ een OVD-G Zuid (Zeeuws-Vlaanderen) en Noord (Bevelanden, Schouwen-Duiveland, etc...), maar exacte roepnummers en standplaatsen zijn mij helaas niet bekend. Mocht iemand deze informatie hebben hoor ik dat dan ook graag.

• Quote van Brandweerzelzate: “is deze lijst nog altijd up to date ?? ” Een groot deel van de roepnummers die op deze lijst staan zijn inmiddels vernieuwd, dus deze lijst is niet meer als up-to-date te beschouwen.

• Quote van mheiden: “Aardenburg 19-6535 TS moet zijn Aardenburg 19-5535 TS ” Het roepnummer 19-6535 is wel correct, dit betreft namelijk het nieuwe roepnummer van de nieuwe TS4 van post Aardenburg. 19-5535 betreft het roepnummer volgens de oude nummering bij de VRZ.

• @sanbels de bedrijfsbrandweer van Gunvor Petroleum (voormalige Q8) is niet gevestigd op een specifieke locatie op het terrein, maar in 2/3 verschillende gebouwen, welke dit precies zijn is moeilijk te verklaren. De brandweerkazerne van de bedrijfsbrandweer van Shell Pernis bevindt zich direct achter de hoofdpoort (Shell Poort 5), wanneer je op street-view kijkt, zul je de kazerne ook zien staan (het gebouw met de twee rode deuren, de brandeerwagens erachter zijn ook zichtbaar). Betreffende de vo…

• Nog een kleine correctie: het adres van ambulancepost Nissewaard (Spijkenisse) is niet Van Hogendorpstraat 500, maar Schenkelweg 90, aangezien de ambulancepost sinds enkele jaren bij de brandweerpost ingetrokken is.

• Toevoegen "kleine" Brandweerposten

Runnie - - Archief

Zoals sommigen van jullie misschien reeds gemerkt hebben is in zowel het Duitse "Leitstellenspiel" als in het Engelse "Missionchief" een kleinere versie van de brandweerpost beschikbaar gekomen. Dit betreft in het Duitse spel de zogenoemde "Kleinwachen"; een brandweerpost welke 6 voertuigen en 2 haakarmbakken kan stallen, en voor de helft van de prijs van een normale brandweerpost gekocht worden. Nu is mijn suggestie om dit nieuwe gebouw ook toe te voegen aan de het Nederlandse Meldkamerspel, aa…

• WOA-HAB

Runnie - - Archief

Quote van juriaanvv: “Hiermee bedoelen jullie toch een haakarmbak met een boot? In Regio Rotterdam-Rijnmond gaan ze steeds meer komen. Zie bijvoorbeeld deze foto: facebook.com/photo.php?fbid=10…0583&type=3&theater&ifg=1 ” Even een correctie: dit betreft geen Haakarmvoertuig met een Haakarmbak-Boot, maar een Vrachtwagen met kraan (VW-KR) met een platte laadbak om de boot op te transporteren. Er zijn op dit moment twee van deze VW-KR's (17-1113 en 17-3113), wat waarschijnlijk niet zal veranderen. …

• Een paar kleine wijzigingen: - De 19-6550 van post Stampershoek is inmiddels in dienst gesteld, de 19-5550 is daarmee buiten dienst gesteld. - TS 19-4741 van post Goes Oranjeweg is omgenummerd naar 19-4931. - TS 19-4847 van post Burgh-Haamstede is omgenummerd naar 19-2847.

• Even een klein foutje in de lijst: volgens mij hoort de 13-3458 van post Osdorp een AL te zijn in plaats van een TS.

• In verband met de invoering van de TS-OR in het spel, hier een lijst van TS'en binnen de VRR die aangemerkt zijn als TS-OR (zoals aangegeven op het nummerplan VRR van juni 2016): - 17-0231 TS-OR (Maassluis) - 17-0831 TS-OR (Bleiswijk) - 17-2531 TS-OR (Hellevoetsluis) - 17-2631 TS-OR (Brielle) - 17-3631 TS-OR (Barendrecht) - 17-4131 TS-OR (Stellendam) - 17-4431 TS-OR (Herkingen) - 17-4831 TS-OR (Oude-Tonge) Nog even terugkomend op de opmerking van @WillemD, de afkorting bij deze bakken is inderda…

• Klopt helemaal. Roepnummer van de AS 17-1661 is (voor voorlopig) inderdaad hetzelfde als die van de TBP, dit zal dan waarschijnlijk binnenkort gewijzigd worden.

• Quote van nick010: “Bevalt onder gb hoofdkantoor gb ibe depot en rozenburg 17-1631 TS 17-1632 CE 17-1633 TS 17-1635 CE Al deze ts zijn buiten gebruik of voor onderhoud of voor de ander kazernes in de gb alleen de 17-1633 wordt door ander gb kazernes gebruikt ook deze is niet meer in gebruik 17-1888 ABH deze is buiten dienst genomen ter info staan er geen mp op gb ibe depot en bedrijven en op hoofdkantoor alleen maar da of db en het drone team staat niet op hoofdkantoor maar op rozenburg zelf dez…

• Olievlek op water

Runnie - - Archief

Quote van Data: “Ik ben niet helemaal bekend met hoe olieschermen geregeld zijn? Ik weet dat Rotterdam hier een aantal haakarmbakken ergens voor heeft staan (zover ik weet zonder brandweerstriping en roepnummer), maar de overige regio's? ” In de regio Rotterdam-Rijnmond zijn inderdaad enkele haakarmbakken aanwezig ten behoeve van olieschermen, welke inderdaad geen brandweerstriping en roepnummer hebben. Dit komt omdat deze 15 haakarmbakken niet specifiek tot de VRR behoren, maar tot de organisat…

• Post Goes 19-101 A-Ambulance 19-102 A-Ambulance 19-103 A-Ambulance 19-104 A-Ambulance 19-105 A-Ambulance 19-106 A-Ambulance 19-107 A-Ambulance Post Poortvliet 19-156 A-Ambulance Post Burgh-Haamstede 19-108 A-Ambulance 19-129 A-Ambulance Post Oosterland 19-109 A-Ambulance Post Middelburg 19-123 A-Ambulance 19-124 A-Ambulance 19-125 A-Ambulance 19-126 A-Ambulance 19-127 A-Ambulance 19-128 A-Ambulance Post Oostburg 19-131 A-Ambulance 19-132 A-Ambulance Post Terneuzen 19-133 A-Ambulance 19-134 A-Amb…

• Quote van Data: “ Dus dan is nu de 17-1631 tot en met 17-1633 een TS en de 17-1635 de CE?Geen 17-1634? Data ” Op dit moment is de stand als volgt: - TS 17-1631 - CE 17-1632 - TS 17-1633 - CE 17-1635 Op dit moment zijn er dus 2 CE's en ook 2 TS'en in dienst bij het Hoofdkantoor, er echter rijdt nog geen 17-1634 rond op dit moment bij mijn weten. Hoop dat jullie wat met de informatie kunnen zo.

• Quote van WillemD: “Deze 2 HA staan volgens de voertuigenlijst op Schiedam. 17-9180 HA 17-9182 HA Ik heb de 17-9182 nog nooit gealarmeerd gezien. Wat is de status van dit voertuig ? ” Ik heb de 17-9182 eigenlijk nog nooit op kazerne Schiedam gezien, daar staat alleen de 17-9180 gestationeerd, dus wat de status is van de HA 17-9182 zou ik niet weten, misschien dat iemand anders meer weet? Trouwens nog een kleine wijziging voor Hoofdkantoor Gezamenlijke Brandweer (16): -CE 17-1631 is omgenummerd n…

• Weer een paar kleine omnummeringen binnen de VRZ: - ABH (Goes Oranjeweg) 19-8480 -> 19-8980 -HA (Goes Oranjeweg) 19-4383 -> 19-8983 -DPH (Goes Oranjeweg) 19-4365 -> 19-8961 -Is het overigens misschien intressant om te vermelden dat DA (DB) 19-4902 ten behoeve van Team Brandonderzoek is? -Tevens is de 19-8960 (Goes Oranjeweg) geen WaWa (WaterWagen), maar een WTH (WaterTankHaakarmbak). Ik hoop dat je wat kan met deze info voor het overzicht.

• Een lijst met alle posten en aanverwante voertuigen binnen de Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond is te vinden op dit forum onder de materieeloverzichten/roepnummeroverzichten, van zowel de brandweer, ambulance als ook politie. Het instellen van het uitrukgebied kan gedaan worden door de Meldkamer VRR (of VR-RR) te plaatsen, de optie 'eigen inzetbereik aanmaken' aan te vinken en daarna alle posten van de VRR toe te wijzen aan deze meldkamer, waarna (bijna) alle meldingen binnen het VRR gebied zu…

• [VB-022] Drone Team

Runnie - - Voertuig Suggesties

Quote van gertds: “eventjes gaan kijken op de website. Als ik me niet vergis wordt er hiervoor in België dan bijstand gevraagd aan de helikopter van de politie. Ik weet niet hoe dit in Nederland zit. ” In Nederland wordt op dit moment ook nog vaak de Politiehelikopter gevraagd voor bijstand, maar door de invoering van de Drone-Teams zal dit juist geleidelijk afnemen, doordat er natuurlijk een landelijk dekkend netwerk van Drone-Teams zal komen en mede door het kostenvoordeel dat de Drone heeft t…