Zoekresultaten

Zoekresultaten 1-20 of 377.

Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

• Wouter spreekt zoals hij aangeeft mede namens mij, maar ik vind het toch prettig ook even persoonlijk wat te delen. Wellicht voor veel mensen niet bekend, Wouter en ik volgden dezelfde opleiding, toevallig komt zo leitstellenspiel en zijn inzet aan een Nederlandse versie ter sprake. Zal zo eind 2015 zijn geweest. Uit interesse voor het idee, maar ook vanwege al aanwezige interesse voor hulpverlening heb ik aangeboden te helpen. Nu zijn we 4 jaar verder Vanaf het begin heb ik mij bezig gehouden m…

• Verdiensten meldingen

Timo641 - - Hoofdforum

Belangrijk hierbij is onder andere een waarde die jullie niet kunnen zien; de fire-value. Die bepaalt namelijk hoe lang een incident duurt; hoe snel deze door het aanwezige aantal tankautospuiten wordt opgelost. Het is zeker te simpel om te zeggen: meer voertuigen zou ook meer opbrengsten moeten betekenen. Het toekennen van het aantal credits bij het maken van de meldingen, dus de waarde die jullie zien, bepaal ik over het algemeen aan de hand van de fire-value en wat gevoel. Echt een theorie he…

• WTS-voertuigen

Timo641 - - Archief

Het systeem heet WTS, niet de haakarmbak. Een DPH met 1000 meter slangen, is een WTS-1000. Zo heb je bijvoorbeeld ook slangenwagens + MSA (SL) die een WTS-500 vervoeren, 500 meter aan slangen. Een ander voorbeeld is bijvoorbeeld een WTS-3000, die kan bestaan uit een SLH + DPA. Het Watertransportsysteem (WTS) bestaat dus in verschillende groottes, maar wordt altijd gevormd door een DPH, een SLH, een SL en ga zo maar door. Veel van deze voertuigen hebben we op dit moment in het spel. Maar een groo…

• WTS-voertuigen

Timo641 - - Archief

De term WTS is geen officiële voertuigbenaming, maar een verzamelterm voor meerdere voertuigen. Ik ben dan ook benieuwd wat jullie exact met dit voertuig bedoelen?

• [VA-001] Rapid Responders

Timo641 - - Voertuig Suggesties

In principe zit het first responder principe nu gewoon in het spel; de eerste arriverende eenheid bij een slachtoffer begint met behandeling tot een bepaald percentage. Hoe we daarin verdere invulling aan gaan geven is nog niet bekend op dit moment. RR te motor staat op de lijst. SIV te motor niet, aangezien alleen Haaglanden deze gebruikt. Deze zijn in onze ogen prima te simuleren met een SIV.

• Meedenken: Opschalingsmodel

Timo641 - - Suggesties

Bedankt voor het uitgebreide bericht :). Je krijgt van mij in de loop van volgende week een uitgebreid antwoord, in verband met vakantie laat dat even op zich wachten.

• Meedenken: Opschalingsmodel

Timo641 - - Suggesties

Helaas kunnen we je er weinig nieuws over melden. Op dit moment is @Data samen met Sebastian ermee bezig. Qua tijdspad zou ik er heel graag iets van willen zeggen, maar werkelijk waar geen idee Zo zien we maar hoe gevaarlijk het is om een mogelijk tijdspad te noemen.

• Kleine wijzigingen verwerkt in in dienst zijnde voertuigen; bij mijn weten nu ook in dienst: 09-0531; 09-2131; 09-5731; 09-5234; 09-5244

• Staat bij ons op de lijst in het onderdeel Rapid Responder, naast de ambulancemotor

• Rapid Responder

Timo641 - - Hoofdforum

We hebben dit vanavond even kort besproken, nog niet heel inhoudelijk; in ieder geval het volgende: - Om te beginnen, het volgende met betrekking tot reacties op Facebook: Soms kan het voorkomen dat je na een bericht op Facebook wel de markering "als gelezen" te zien krijgt en niet direct een antwoord krijgt. Omdat we overdag gewoon aan het werk zijn, scannen we in de regel de berichten op grote problemen; zoals bijvoorbeeld het niet werken van het spel. Sommige simpele vragen kunnen we direct b…

• Quote van Karst: “De volgende afgeleverde voertuigen inmiddels in dienst: 0331 Baarn (TS Basis) 0631 Werkhoven (TS Basis) 1731 Houten Oost (TS Basis) 1831 Houten West (TS Basis) 2831 Nieuwegein-Zuid (TS Basis) 3931 Maarssen (TS Basis) 4831 Utrecht Voordorp (TS Basis) 5034 Amerongen (TS Compact) 5044 Amerongen (TS CCFM) 5244 Doorn (TS CCFM) 5334 Leersum (TS Compact) 5344 Leersum (TS CCFM) 5444 Maarn-Maarsbergen (TS CCFM) 6231 Woerden (TS Basis) 6434 Woudenberg (TS Compact) 6444 Woudenberg (TS CCF…

• Quote van peersman: “ik kan er niet bij zijn op de Landelijke veiligheidsdag (moet werken) kan ik op een of andere manier een samenvatting of powerpoint krijgen achteraf ? ” We doorlopen in de presentaties het spel en zullen geen gebruik maken van een PowerPoint. Mogelijk dat een van de luisteraars een samenvatting kan maken? Ik ben bang dat het voor ons als team lastig wordt, maar we kunnen altijd kijken wat de mogelijkheden zijn.

• Nog een paar dagen tot de Landelijke Veiligheidsdag in Almere. We presenteren jullie ons voorlopige programma. Natuurlijk is er ook ruimte om vragen te stellen over andere onderwerpen, suggesties te delen of meldkamerspel te spelen! Zien we jullie zaterdag? forum.meldkamerspel.com/index.…755c71c4418df7eb8f19b8cc4

• Quote van SmokeDiver: “Aanvulling voor de lijst: Breukelen - 09-3612 BRV -> Toegevoegd Utrecht - Schepenbuurt - 09-4569 SVH (Extra schuim tbv van de SB) -> Roepnummer aangepast - 09-4522 OSH (Contaminatie container) -> Toegevoegd Mijdrecht - 09-1321 WVD -> Toegevoegd Houten-West - 09-8331 (meende 2e ts, indien hij er staat) -> Reeds op de lijst Achterveld Hun hebben VZ Oost in de kazerne staan -> Reeds op de lijst; 09-9283 Nieuwegein-Noord - 09-BRV865 BRV -> Toegevoegd Veenendaal - 09-MIL888 (Mi…

• Toevoegen "kleine" Brandweerposten

Timo641 - - Archief

Als aanvulling op het duidelijke verhaal va @Data wil ik nog graag de volgende extra toelichting geven: We beseffen ons namelijk ook dat het spel al redelijk complex begint te worden. Het spel kent veel functies die niet bij alle spelers bekend of duidelijk zijn. Het toevoegen van een tweede type brandweerpost waarbij het verschil niet direct duidelijk is, levert in onze ogen mogelijk alleen maar meer vragen op.

• Verschil ts4 ts ts8/9

Timo641 - - Hoofdforum

Zojuist heb ik dit even voor je gecheckt in de bij ons bekende export voertuigen van Sebastian. De "bluskracht" van de tankautospuiten verschilt op dit moment enigzins. Dat wil globaal zeggen dat een TS8/9 de meeste kracht heeft, een TS6/7 iets minder en een TS4 ongeveer de helft van een TS8/9. Dit zou alleen op moeten gaan als deze volledig bezet zijn. Samen met @Data ga ik z.s.m. kijken naar de huidige instellingen van alle voertuigen, nemen we meteen even mee wat we vinden van dit huidige sys…

• Brand in parkeergarage

Timo641 - - Off-Topic

Op dit moment zitten er ongeveer 390 meldingen in het spel. De kans dat je dit incident krijgt is dus ongeveer 4/390. Soms krijg je hem snel, soms niet. In de toekomst zul je zien dat je nieuwe meldingen steeds minder snel krijgt, omdat er steeds maar meer nieuwe meldingen komen. Als mensen de melding wel hebben ontvangen is er voorlopig geen reden tot paniek en zie ik persoonlijk ook geen reden om nu in actie te gaan komen. Tenzij mijn collega's daar natuurlijk anders over denken.

• Het uitgangspunt voor het spel is inderdaad dat men op de meldkamer is, maar de binnenkomende incidenten in het scherm simuleren een telefoontje van een beller, niet de doorzet naar de voertuigen. Althans, dat is het uitgangspunt dat wij hebben gehanteerd en daar gaan we ook niet van afwijken. Voor de incidenten voor de rode tak werkt dit hetzelfde. Meldingen komen binnen als bijvoorbeeld "Brand in woonkamer", dat is ook niet hoe het via bijvoorbeeld P2000 naar de blusgroepen en het voertuig wor…

• Quote van Karst: “De posten van Vijfheerenlanden kunnen onder Lekstroom-Zuid worden gezet. Een middelbrand in dat gebied, vorige week, viel onder het verzorgingsgebied van ovd 09-8391. ” Eens, alleen blijft het bijzonder dat de 09-8433 wel in Leerdam staat.

• Vliegtuigbrandbestrijding

Timo641 - - Archief

Bij het invoeren van deze uitbreiding hebben we goed over de beide zaken die jij noemt nagedacht, met de volgende conclusies: - Rescuestair kennen we in Nederland alleen op Schiphol. Dat vinden we te weinig om deze in het spel te brengen. Alle spelers op andere vliegvelden zouden dan in de problemen komen wanneer realistisch wordt gespeeld. Evengoed kan hiervoor een AL worden gebruikt met een andere naam. - Het aantal benodigde uitbreidingen. Bij het invoeren hebben we rekening gehouden met klei…