Zoekresultaten

Zoekresultaten 1-18 of 18.

Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

• suggesties zijn altijd welkom! Ik heb erover gedacht en ik denk dat een lijkwagen geen toevoeging zou zijn aan het spel. Omdat meldingen nu nog geen tijd hebben waarbinnen melding moeten worden afgerond. Een melding verdwijnt wel na 24 uur. En de uitvaartondernemer wordt niet aangestuurd door de meldkamer. Een forensisch arts kan wel door de meldkamer worden gestuurd, maar ik denk dat er te weinig meldingen zijn om een arts tot toevoeging te maken.

• Hallo allen, ik kan en wil ook wel helpen met content voor de witte tak. Heb eerder al wat suggesties gedeeld en heb ook nog ideeen en suggesties over.

• Voertuigsnelheid

RAVJeroen - - Archief

klopt, dit viel mij ook op in zekere maten. Ik denk dat het niet zo realistisch kan als in bochten dat de snelheid omlaag gaat, maar het lijkt mij wel realistischer dat voertuigen sneller verplaatsen op de snelweg. En verschillende snelheiden in voertuigen en wegen. Ambulances ook gaan sneller dan brandweerautos. Ook valt het mij op dat voertuigen altijd gaan voor de kortste route zoals door een woonwijk heen ipv er omheen. In de realiteit gebeurt dit niet omdat de doorstroom veel sneller is op …

• Onduidelijke afkortingen

RAVJeroen - - Voertuigverzameling

Ik ben ook pas begonnen maar ik vond het niet een probleem. Het is ff wennen maar dan weet je het wel. Het is ook leuk om je te verdiepen in de verschillende disciplines. En als je het moeilijk vind, pas je lekker de naam aan van het voertuig en schrijf je het voluit. Probleem opgelost.

• Ambulancespreiding

RAVJeroen - - Archief

Quote van Data: “Ligt eraan. Ik veel regio's worden de VWS plaatsen door ambulances van vaste standplaatsen bemand. Ze zullen altijd tot deze vaste standplaats "behoren". Dit gezien er vaak per regio een aantal ambancevoorzieningen zijn (o.a. Witte Kruis), die allemaal een eigen hoofdpost hebben. Ik zeg veel regio's, zeker niet allemaal... Als je dit zo bekijkt zou je dan dus aparte VWS posten moeten hebben, waar je tijdelijk een ambulancevoertuig naar toe stuurt. Daarna keert deze weer terug na…

• Mijn suggesties:

• Ik ben ook HAP-chauffeur, dus ik kan wel wat duidelijkheid geven in de discussie. - Ja,wij kunnen opgeroepen worden door de MKA en ingezet worden als responder. De veel auto's hebben een portofoon die een rechtstreekse verbinding heeft met de uitgave centralist van de MKA. Daarmee kunnen wij een A1-rit aanvragen voor een spoedvisite, maar de meldkamer kan ons ook vragen om een melding in te vallen omdat wij dichterbij zijn. Omdat of er geen ambulance beschikbaar is of een lange aanrijtijd nodig …

• Quote van Woukaa: “Super goed om hier spelers uit het echte leven te vinden die zo veel informatie willen delen. Bedankt daarvoor! Ik wil graag aan Timo het volgende toevoegen: De grootste technische uitdaging momenteel is om 2 ambulances aan 1 patiënt te laten werken. Ja dat hebben we nu al bij de MMT maar dat is toch net even anders. Wanneer dat geregeld is kunnen we pas aan de slag met reanimatie, de meest gevraagde inzet die momenteel nog niet mogelijk is. De huidige insteek van 1 ovd-g bij …

• Quote van piet2001: “Ik ben het eens dat de ambu meldingen meer naar het realisme kunnen worden opgebouwd. Zeker een paar extra voertuigen zullen een mooie toevoeging zijn. De naamgeving vind ik goed zoals het is. Als mensen 112 bellen geven ze meestal ook niet de naam, maar meestal een omschrijving van wat er aan de hand is. En zelf ben ik ook van mening dat het leuker is als je ook echt begrijpt wat er staat. Dus wanneer je medische termen gaat gebruiken zullen vele niet eens meer weten waar h…

• Quote van burnie89: “Wat betreft de terminologie: voor iedere aandoening is een medische term, een term die iedereen wel kan snappen en een jip-en-janneke term. Bijvoorbeeld: hypoglykemie - hypo - te lage suiker Of: Collaps - wegraking - flauwvallen Betekent allemaal hetzelfde maar het is maar net welk woord je ervoor kent. Als we nou eens voor alles een benaming bedenken die iedereen kan snappen en die voor de medisch onderlegden niet raar klinken? ” Is ook een goed plan. Ik denk dat dat ook go…

• Quote van burnie89: “Triage In de meeste gevallen bestaat een hulpverlening uit 1 patiënt die wordt behandeld door 1 ambulancevoertuig. Pas als er meer slachtoffers zijn dan ambulances ter plaatse zal triage een rol gaan spelen. Het indelen in een triageklassen zorgt ervoor dat degene die het slechtst eraan toe is het eerste hulp krijgt. We kennen de volgende triageklassen: T1: ABC instabiele patiënten, behandeling dient onmiddellijk te worden ingezet T2: ABC stabiele patiënten, hebben binnen 6 …

• Wat ik nog mis in de POI is de huisartsenpraktijk en post. Voor ambulanceritten is dit een leuke toevoeging denk ik omdat hier veel naar toe gereden wordt. Patiënten die naar de eigen huisarts gaan en doorverwezen moeten worden naar het ziekenhuis worden vervoerd met de ambulance. Daarbij gaat het wel voornamelijk over A1-ritten voor een 'pijn op de borst'-melding. Waarbij de patiënt gepresenteerd wordt op de SEH van het ziekenhuis voor het maken van een ECG en het afnemen van bloed om een infar…

• Quote van 112gelderlandzuid: “In de MICU word toch ook nog geopereerd of heb ik het mis en er is toch meestal een spoed begeleiding. ” Nee de MICU is alleen voor vervoer. Het is een grotere ambulance voor het vervoer van IC-patiënten. Er is ruimte voor een groot ziekenhuisbed ipv een brancard en met allemaal pompen en monitoren. Omdat het patiënten vaak zijn slecht zijn met (meerdere) bedreigde vitale functies. Vandaar dat er meer ruimte nodig is voor monitoren om de patiënt te bewaken en vaak o…

• Quote van 112gelderlandzuid: “anders krijg je nog meer afdelingen in je ziekenhuis en wat voor meldingen zouden jullie dan willen. En hoeveel MICU hebben ze in Nederland. ” Hoeveel MICUs er zijn in Nederland weet ik niet. Maar dat is zoals iemand al zei ook hetzelfde met de Lifeliner. Daar zijn er maar 4 van in heel Nederland. Maar daar kunnen er zonder problemen meer van zijn in het spel. Spelers kunnen het realistisch houden en kijken welke RAVs de MICU hebben, maar dat is aan de spelers. Ziek…

• Quote van Centralist18: “Ik weet niet hoeveel werk het precies is, maar het lijkt me best wel een kluif om dit hele systeem door te voeren. De beheerders mogen me corrigeren als ik het fout heb natuurlijk. Is dat de moeite waard? Er rijden namelijk niet gek veel MICU's rond, als ik het goed heb. Veel realistische spelers zullen 'm dus niet kunnen (willen) aanschaffen. MICU invoeren prima idee, kan me indenken dat mensen 'm graag toevoegen aan hun wagenpark. Maar of dat hele systeem met die gelev…

• Ik denk dat als de MICU er komt, er een uitbreiding moet komen voor het ziekenhuis met een IC en eventueel een kinder/verloskunde afdeling (voor neonaten voor de NICU). En dan kan het om een IC afdeling gaan, of je kan upgraden naar niveaus. Opzich niet heel ingewikkeld. En dan zou er bij niveau 3 ook A1 vervoer naar ziekenhuizen onderling kunnen. Omdat juist veel spelers realiteit willen is dat denk ik wel leuk. Ook omdat in de realiteit ziekenhuizen verschillende niveaus IC hebben en er daarom…

• Ik zou ook graag de MICU zien als uitbreiding bij de ambulancepost. Ook omdat zoals hierboven gezegd wordt, de MICU van een ambulancedienst (RAV) is en niet van het ziekenhuis. Ik zou ook de suggestie willen doen met een uitbreiding in het ziekenhuis met een IC-afdeling. Wanneer spelers een IC-afdeling hebben, komt de MICU beschikbaar bij de ambulanceposten. Het is zelfs zo dat de IC 3 niveaus heeft: Een level 1 IC is gericht op de bewaking, verpleging en behandeling van patiënten met een dreige…

• Mooie suggestie MPR, Ik zou graag de ambulance-tak naar een hoger en realistischer niveau te tillen. Dingen die ik nog weet van de ambulance-opleiding bij RAV Hollands-Midden. Mooie ideeën en suggesties zijn het! Ik heb wel een paar kleine aanmerkingen: De Triage van T1,2,3 worden alleen gedaan bij een incident met meerdere slachtoffers(gewone patiënten hebben geen code, zoals een rit voor een pijn op de borst of een hypoglycemie). Dat wordt gedaan door de 1e ambulance (command & control) en kan…